2020. február 25. | 16:06

A japán autógyártók továbbra is tartanak a koronavírus következményeitől.

Társszerző: Hajdu Balázs

A Nissan és a Honda egyelőre nem indítja újra a termelést Kínában, a koronavírus epicentrumának közelében. Ezzel a hatóságok iránymutatásának megfelelően cselekszik, ezzel együtt azonban tovább nehezítheti az alkatrészhiány miatt szenvedő, globális autóipari szegmenst.

A Nissan ezen a héten hétfőn tervezte ismét elindítani a gépeket Hupej és Henan tartományokban. Erre vonatkozóan még nem tűztek ki új dátumot. A Honda március 11-ig zárva tartja Vuhanban lévő gyáregységeit. A Nissan egy emailben jelezte, hogy a halasztásra a helyi kormány döntéshozói szólították fel.

A vírusnak Kínában már több mint 2200 halálos áldozata van. A járvány az autóiparra nézve is negatív hatással van, világszerte hátráltatja a gyárak működését, hiszen súlyos alkatrészhiány lépett fel.

„Vuhan városában gyakorlatilag mindenféle járműben használt alkatrészt gyártanak. Ezek az üzemek jelenleg nem működnek, emiatt globális hiány lépett fel az autógyártóknál” - mondta Takesi Mijao, a Carnorama tanácsadó vállalat ügyvezető igazgatója.

A gyártók keresik az áthidaló megoldásokat. A Jaguar Land Rover bőröndökben repteti a Kínából érkező alkatrészeket az Egyesült Királyságba, különben két héten belül kifogytak volna a készletből, és le kellett volna állítaniuk a termelést.

A Nissan korlátozással sújtott gyárában készül az X-Trail SUV és az Altima. Ennek az üzemnek résztulajdonosa az a Dongfeng Motor, melynek korábbi elnökét, Carlos Ghosn 2018-ban letartóztatták. A Nissan az alkatrészellátás nehézségei miatt Japánban is kénytelen volt csökkenteni a termelést.