Ez egyáltalán nem szokatlan arrafelé.
Társszerző: Hajdu Balázs
Az Interkontinentális GT Challenge Bathurst 12 órás verseny utolsó edzését félbe kellett szakítani, mert kenguruk voltak az aszfalton. A Forma-1-es rajongók számára ez furcsa lehet, ám az ausztráliai Bathurstben ez egyáltalán nem meglepő. Talán nem véletlen, hogy soha nem rendeztek itt F1-es futamot, pedig a pályát tényleg versenyzésre tervezték. Közel vannak a betonfalak, a bukótérben kavicságy van, az aszfalt hepehupás. Na jó, a Forma-1-es autók nem erre vannak kitalálva. A kihívásokról a GT3 és a Virgin Australia Supercars sorozatok résztvevői tudnának bővebben mesélni.
? RED FLAG ?
— Intercontinental GT Challenge (@IntercontGTC) January 31, 2020
We have our first FCK: Full Course Kangaroo!#IntGTC | #B12Hr ?? pic.twitter.com/2TLNNDtdE6
Dacolva a veszélyekkel, Jenson Button valóra váltotta élete egyik álmát, amikor a Vodafone – a McLaren csapat akkori főszponzora – eseményen vezethetett F1-es autót a Mount Panorama pályán 2011-ben, méghozzá a Supercars legenda, Craig Lowndes társaságában.
Mindketten mentek pár kört a saját autójukkal, Lowndes a Team Vodafone VE Commodore volánja mögött, Button pedig a 2008-as világbajnok McLaren MP4-23-assal, majd cseréltek, így Button kihúzhatta a V8-as szuperautó vezetését a bakancslistájáról.
„Fantasztikus élmény volt Forma-1-es autóval körözni ezen a legendás pályán. Volt egy pár kanyar, amikor azt hittem, hogy jó helyen vagyok, de tévedtem. Ettől válik ez a pálya annyira különlegessé. A legtöbb helyszínen két kör alatt megtanulsz mindent, ide fél nap sem lenne elég” - mondta 2009 F1-es világbajnoka.
Egyik köridőről sem született hivatalos mérés, nem bejegyzett versenyeseményen ugyanis nem lehet rekordokat megdönteni. Button repesztett egy 1:48,88-as kört, ezzel övé a Mount Panorama – nem hivatalos – körrekordja. A brit világbajnok ideje 10 másodperccel gyorsabb, mint a Chris Mies Audi R8 Ultrával futott rekordja.