2019. január 09. | 13:09

A 2019-es Bécsi Autókiállításon mutatkozik be a Honda első, hibrid hajtáslánccal szerelt szabadidő-autója a Toro Rosso F1-es versenyautója és Marc Marquez versenymotorja mellett

2019. január 10-13. között rendezik meg az idei Bécsi Autókiállítást a Messecentrum területén. A Honda két újdonsággal is készül: a vadonatúj CR-V-vel, mely a Honda első szabadidő-autója hibrid hajtáslánccal az európai piacon. A hajtás alapját a Multi-Mode Drive (i-MMD) vezérlőegységgel társított, két villanymotor (egy hajtó és egy áramfejlesztő villanymotor) és egy Atkinson-ciklusú benzinmotor adja - összefoglaló nevén Honda Hybrid Performance-ként ismerhetik meg a jövőbeni vásárlók.

A CR-V Hybridet egy benzines 2.0 literes i-VTEC és két, lítium-ion akkumulátorról táplált villanymotor hajtja, így az összteljesítmény 184 lóerőre és 315 Nm nyomatékra lőhető be. A klasszikus váltó helyett egyszerű, fix áttételű erőátviteli berendezést találhatsz, ezzel biztosítva az egyenletes nyomatékleadást. A hibrid CR-V első- és összkerékhajtással is kérhető, a NEDC-teszt alapján 5,3-5,5 literes fogyasztással lehet számolni 100 kilométeren, papíron.

A másik újdonság a Honda HR-V Sport, 1.5 literes VTEC Turbo erőforrással, sportosabb megjelenéssel és futóművel is elérhető lesz. Az új Honda Civicből már ismert, meglepően fickós VTEC turbómotor 182 lóerőt, kézi váltóval 240 Nm-es, míg a folyamatosan változó áttételű, automata váltóval 220 Nm-es maximális nyomatékot biztosít. A külső tekintetében vékony első koptatót, megreformált küszöböket, agresszívebb hátsó lökhárítókat, dupla kipufogóvégeket és 18 colos könnyűfém felniket kap.

A C pavilon C0104-es standján a szabadidő-autók mellett a Honda motorsport rajongók is találnak kedvükre valót, hiszen kint lesz az RA618H erőforrással felszerelt F1-es versenyautó, a Scuderia Toro Rosso STR13, akárcsak a hétszeres világbajnok, Marc Marquez versenymotorja, az RC213V is.