2017. augusztus 10. | 14:54

Az új hibrid technológiát először az USA-ban készülő autóikba építik bele, ez is előrevetíti a japán gyártó fejlesztését az elektromos vonal irányába

Jövőre, azaz 2018-ban fogják bemutatni a kezdetektől fogva hibridnek szánt modellt, amit egyelőre csak öszvér tesztautón (habár a hajtáslánc új, de egy korábbi modell karosszériáját használták fel hozzá) lehetett látni, ahogy tesztelik az új hajtásláncot.
A Honda egyelőre semmilyen találgatást nem erősített meg a lencsevégre kapott tesztautóval kapcsolatban (Forrás: Autocar)

A Detroiti Autószalonon januárban bejelentett új hibrid modellt az USA-ban fogják gyártani, a belsőégésű motorja mellett két elektromos motor is dolgozni fog benne. Az öszvérautó karosszériáját a Honda City - a Honda Jazz szedán kivitele - korábbi generációs változata adta. Abból is lehet következtetni, hogy ez az öszvérautó a hibrid hajtásláncot takarja, mert a karosszériát meghosszabbították, nyilván hogy elférjenek a nagy akkumulátorok.
Csupán a hosszított karosszériából lehet következtetni, hogy a hibrid hajtásláncot tesztelik a Honda Cityben (Forrás: Autocar)

A hajtáslánc hasonlónak ígérkezik mint ami az Amerikában kapható Honda Accord hibrid verzióban található, ahol a 2.0 literes négyhengeres motor elektromos rásegítéssel 209 LE teljesítmény mellett potom 4,2 liter/100 km-es fogyasztást produkál. A Honda egyelőre nem kommentálta az öszvér autót, nem erősítette meg hogy a jövőbeli hibrid hajtásláncot tesztelték volna, sem azt, hogy az új hibrid modellt Európában is értékesíteni fogják. De az elkövetkező két évben megjelenő modelljeik fele kap valami hibrid hajtást. Utóbbi arra enged következtetni hogy valamilyen formában a hibrid hajtáslánc megjelenik majd Európában is. Takahiro Hachigo, a Honda Motor Co. elnöke azt mondta:
"Hosszútávon az elektromos autók a kulcs, hogy a jövőben károsanyag-mentesen közlekedhessünk."

Az elkövetkező 2 évben bemutatásra kerülő Hondák felében hibrid-hajtás lesz (Forrás: Autocar)

A Honda villamosítás felé irányuló fejlesztései arra a törekednek, hogy a teljes szén-dioxid-kibocsátást mérsékeljék, beleértve a gyártás során keletkező üvegházhatást okozó gázokat is 2050-ig. Forrás: Autocar