Az Audi A8 a 2013-as ráncfelvarrás során acélosabb és gazdaságosabb motorokat kapott. Tény, hogy nem ez a V8-as limuzin fog a föld megmentésében főszerepet játszani, viszont amit utasinak nyújt, az egészen kivételes.
Te hány csillaggal értékeled ezt a tesztautót?
szavazat - átlag: (5-ből)

Előnyök
Erélyes motor
Pompás beltér
Finom futás
Hátrányok
Magas ár
Borsos szervizszámlák
Kényes világos bőr belső
Köszönjük az tesztautót a Magyar Autókereskedőház Zrt.-nek! - https://www.mahzrt.hu/
Az Audi felsőkategóriás limuzinjainak sorolását az első állandó összkerékhajtású luxusszedánnal, az 1988-ban megjelent V8-cal kell kezdeni, mely a korához képest erősebb és sokkal komolyabb, 3,6 literes, 247 lóerős, V8 egységgel rendelkezett. 1991 augusztusától 4,2 literes, 276 lóerős motorral gyártották, tehát valahol itt kezdődött a mértéktelen köbcenti növelés, innen eredeztethető az 1994-óta futó A8-as is.
A haladás technikájának égisze alatt az Audi természetesen tovább vitte innovatív technikáit, mai napig a kihagyhatatlan egységek közé tartozik a quattro hajtás, tiptronic váltó és az alumínium vázszerkezet. Az A8 mindig is a márka úttörője, előfutára volt, hiszen az újdonságokat általában ebben a modellben mutatták be. Az A8 szállította nekünk először a Google Earth alapú, 3D-s navigáció rendszert, a teljesen LED fényszórókat és a 8 fokozatú automata váltót is.

Alumínium = Audi A8
A 2013-as ráncfelvarrást követően az A8 pont annyit változott, hogy egyértelműen megkülönböztethetővé vált a régitől, vagyis szokás szerint átrajzolták a lámpákat, amelyek már mátrix-LED fényszórók formájában is kérhetők, szolid 850 000 Ft-os felárért. Szép is, jó is, hiszen nem vakítja el a szemből érkezőket. Oldalanként 25 diódából áll, és képes arra, hogy távolsági üzemmódban érzékelje a szemből érkező vagy előttünk haladó gépkocsikat és automatikusan lekapcsolja az adott diódát, hogy ne verje ki a szemét szegény sofőrnek.


Az A8 kabinjából árad a puhaság
Az Audi A8 jobb minőségű enteriőrt kapott, bár nem tudom hová lehet fokozni az amúgy is precíz, igényesen kialakított, németes belső teret. A fényűzés egyik legmagasabb fokával találkoztunk a limuzinban, igaz, ebben a konkrét darabban elég sokféle szín találkozik, amitől kissé golyózott is a szemem. Azonban tény, hogy így is káprázatos, főleg a bőr tapintása és illata, ami azért elég kényes. A tulajdonos helyében minden módszert bevetnék az épségének megőrzéséért, bár lehet, hogy csak én vagyok ennyire interior-fan. A lényeg, hogy imádtam az összemosódásokkal együtt.


435 lóerővel is békés az A8
Megint csak a facelifttel jövök, hiszen a 2013-ben bemutatott Audi A8-as takarékosabb motorpalettát kapott, amellett, hogy valamivel erősebbekké is váltak. Jelen esetben a 250 km/h-ás végsebességről egy 4.0 literes, biturbó V8-as benzinmotor gondoskodik, melynek teljesítménye 435 lóerőben és 600 Nm-es nyomatékban tárul elénk.


Az Audi A8-ban leteheted magad
Az Audi A8-hoz szériában jár az adaptív légrugós felfüggesztés és a quattro-hajtás, ami makulátlan elegyet alkot, az ember szint észre sem veszi a magyarországi utakra jellemző kisebb-nagyobb úthibákat. De tényleg. A sebességről nem is beszélve, hiszen gumicsikorgatás nélkül lehet vele élesebb kanyarokat is bevenni, annyira lágy és közben feszes a lengéscsillapítás - erre csak az A8-hoz hasonló luxuslimuzinok képesek.

Audi A8 4.0 TFSI: Összegezve
A tesztből azt hiszem kiderülhetett, hogy az Audi A8 minden igényt kielégít: egyszerre testesít meg kifinomult limuzint vagy sportautókat megszégyenítő két tonnás sportautót. A quattro hajtás, adaptív lengéscsillapítás és a kényeztető berendezések összessége egy kompromisszummentes közlekedést biztosító járművet alkot, melynek hátránya a borsos ár és fenntarthatóság lehet. Lehet, hogy csak erőfitogtatás az egész, de ez akkor is egy hajmeresztő játék.Audi A8 Facelift - 4.0 BiTFSI V8 Quattro Tiptronic
- Lökettérfogat: 3993 cm3
- Hengerek/szelepek: 8/32
- Max. teljesítmény: 435 LE 5100-6000/perc
- Max. forgatónyomaték: 600 Nm 1500-5000/perc
- Hossz./szél.: 5135/1949 mm
- Tengelytáv: 2992 mm
- Saját tömeg: 1995 kg
- Városi fogyasztás: 12,6 l /100 km
- Országúti fogyasztás: 7,1 l /100 km
- Vegyes fogyasztás: 9,1 l /100 km
- CO2-kibocsátás: 213 g/km
- Végsebesség: 250 km/h
- 0-100: 4,5 s