2018. április 26. | 12:00

A 370Z egy olyan típus, melyet még évtizedek múlva is emlegetni fogsz!

Társszerző: Hajas Imelda

Jason Gale - akárcsak a legtöbb tuner/hobbi tuner - gyerekkorától kezdve imádta az autókat, főként a japán modelleket. Élete első átépítését ebből adódóan egy Hondával kezdte, amikor is egy utángyártott sztereót pakolt egy 1987-es CRX Si-be. Hmm… Ez a momentum adta meg neki a löketet ahhoz, hogy megkezdje karrierjét hitelesített audiorendszer-telepítőként. Ezután a határ csak a csillagos ég lehetett, hiszen minden adott volt számára ahhoz, hogy folytathassa, vagy továbbfejleszthesse tevékenységét. Hű maradt a márkához és a következő „sztereóalany” egy 1995-ös Honda Civic hatchback volt, amit egy Acura Integra követett. Később Gale a változás vizeire evezett: kilépett egykori munkahelyéről, eladta a Hondákat, mert úgy érezte, másban próbálná ki magát az autók terén, és a változásra maximálisan készen állt!

A tuning elkezdéshez sosincs túl korán!

Már fiatalon is rajongott a Fairladyért, vagyis a Nissan 370Z modelljéért, ám korábban mikor megjelentek a legelső hirdetések az autóról, még nem volt benne biztos, hogy tetszik-e neki a modell, vagy sem. A bizonytalanság egészen addig tartott, míg egyszer meg nem látott egyet az utcán… Nem sokkal később sikerült birtokába vennie egy JDM, ezüst színű 370Z-t, Mine’s fejlesztésű karbonszálas első spoilerrel, Amuse oldalsó szoknyákkal és hátsó lökhárítóval. A szoknyák később lecserélődtek és a szürke színt is idő közben felváltotta a metálkék, de emellett kapott még egy Varis Arising – II lökhárító készletet is, mely egy FRP első lökhárítót és egy FRP első szájnyílást takart. Érdekessége a masszív lökhárító kitnek amellett, hogy agresszív, de mégis elegáns, hogy rendkívül jó szellőzéssel és hűtés kapacitással rendelkezik. Alulról könnyű és gyönyörű grafitszürke Volk TE37-es kerekek támasztották, de Gale azokon is változtatott. Az átalakulás legfontosabb és legszámottevőbb eleme mely a 370Z-re került a teljes, Varis fejlesztésű Kamikaze Z kit, itt a teljes pedig azt jelenti, hogy a készlet egy első plusz hátsó lökhárítóból, első diffúzorból, extra széles sárvédőkből, légterelőkből és széles szoknyákból áll. Érthető, hogy Gale kedvence miért a Kamikaze kit lett, hiszen egy brutálisan jó összhatást eredményez az autónak, ám ez még közel sem a végkifejlet! Folytatásként az Auto Explosionhöz fordult azzal a céllal, hogy a Kamikaze készleten még további apróbb változtatásokat tegyen, így például eltüntették a lökhárítón normál esetben mindig direkt látszódó csavarokat, valamint a Varis-feliratot sem lehet látni sehol az autón. A Fairlady ezután egy négylépcsős festésfolyamaton esett át, a különleges színt a PPG-nél keverték ki és újabban csak „GaleForce Kamikaze Blue”-ként említik.

Nem véletlenül cserélődtek le a korábbi alkatrészek

A Kamikaze kit csodásan épül az Arising készletre, és bizonyos részeken egyenletesen teszi nagyobbá a járművet. A hatalmas sárvédők is jelen vannak a sarkoknál, szépen egybeolvadnak a japán sportautó testével. A 285 milliméter széles süllyesztett abroncsok jól passzolnak a széles oldalakhoz, hátul pedig a karbonszálas diffúzor és a Varis 1 800 milliméteres VSDC hattyúnyakú szárny olyan utalásokat tesz, mintha az autó bármelyik pillanatban a levegőbe tudna emelkedni, mindenféle ellenállás nélkül.
„A japán autós kultúra inspirációt ad számomra” – mondta Gale.
Miután az autó is és Gale is visszaértek Kanadába, a tettek mezejére, nyilvánvaló volt számára, hogy a TE37-esek nem maradhatnak tovább szeretett vasparipáján, a HRE pedig erre tökéletes megoldást nyújtott Classic 300 nevű kerekeivel. Gale fel is szerelte előre a 19x10,5-ösöket, hátulra meg a 19x12.5-ösöket, amik aztán tökéletesen illeszkedtek a Kamikaze sárvédőkhöz, viszont szükség volt egy extra marásra, hogy a kerekek súlya minél jobban megközelítse a pihe TE37-esekét. A 370Z-ben AirRex felfüggesztés rendszer rejtőzködik SPL lengőkarokkal, de nem semmi a cucc, mert továbbfejlesztették, hogy Gale az okostelefonjáról is tudja irányítani, így emelni, vagy ültetni tud rajta, akár az autóban ül, akár nem.

Mi a helyzet a motorral és a belsővel?

A motorháztető alatt egy Boosted Performance turbo kit található, maga a blokk pedig a Precision Turbo 6266 ikerturbós motorja, Treadstone Performance intercoolerrel. A hátsó kerekeken 522 ló van, 645 Nm-es nyomatékkal, de pont jók az arányok ahhoz, hogy kordában maradjanak a kerekek. Ha már Gale karrierjét az audiorendszereknél kezdte, nem hagyhatta érintetlenül a Nissan belsejét sem, így többek közt Focal hifi rendszert és Utopia Be magassugárzókat tett az autóba. A Takata Drift Pro LE sportülések és az egyedi DTC Motorsports kormánykerekek mellett a belső anyagválaszték is jól átgondolt, mert megfigyelhetők Alcantara bőr és szénszálas részek is.
„Sok kihívásban részesültem az építés során, ami várható, ha az ember ennyi pénzt, időt és energiát áldoz egy ilyen folyamatra.” – tette hozzá végezetül Gale, aki maximálisan elégedett az eredménnyel.
Forrás: