2018. április 08. | 02:06

Az 52. Húsvéti Moab Jeep Safarin hét új koncepciót mutattak be a nagyközönségnek, vannak közöttük igencsak vagány monstrumok.

Társszerző: Hajdu Balázs

A Jeep tulajdonosok minden évben összegyűlnek a Utah államban található Moab környékén, hogy részt vegyenek a világ egyik legkomolyabb off-road fesztiválján. A rendezvény a Moab Safari nevet viseli, mely az évek során kilenc napossá nőtte ki magát. A versenyt a Red Rock 4-Wheelers klub szervezte, ám természetesen a dolog nem jöhetne létre a Jeep hozzájárulása nélkül. Gyakorlatilag ma már hagyománnyá vált, hogy kifejezetten erre az eseményre tervezett autókat készítenek, és nem volt ez másként 2018-ban sem, amikor a Moab Safari 52. születésnapját ünnepelte. Az alábbiakban bemutatom, mivel készül a Jeep a 2018-as viadalra.

4Speed

Ez a darab a tömegcsökkentést ékes példája. Adott egy szénszálas motorháztető, letisztult ívekkel és csomagtartóval. Az autó hossza 56 cm-rel lett rövidebb. Ezzel nem csak az autó tömegét csökkentették, hanem a kanyarodást, a megfelelő kanyarszögek megtalálását is könnyebbé tették.

     

Nagyon komolyak a Dana tengelyek elöl és hátul, valamint a 18-as kerekek 35-ös BF Goodrich abroncsokkal. A meghajtásról a Jeep vadonatúj, 2000-es, turbófeltöltős motorja gondoskodik.

Sandstorm

A Sandstorm egy kicsit többet tud motorerő, és teljesítmény terén, hiszen egy 6400-as, V8-as dübörög benne. A tengelytávot meghosszabbították, hogy nagyobb legyen az autó stabilitása. Amikor az események váratlan fordulatot vesznek egy bukkanó miatt, kisegít a kitűnő felfüggesztés, melynek első pályája 35 cm, hátul pedig 46 cm-es elmozdulásra képes. Vészhelyzet esetére van egy beépített kompresszor is, csak a biztonság kedvéért.

B-Ute

Az imádnivaló B-Ute a Renegade crossover és a Jeep Performance Parts elemeit használva válik tökéletes off-road járgánnyá. A fejlesztési csomagban szerepel egy új első és hátsó lökhárító, tetőcsomagtartó, valamint BF Goodrich T/A Baja Champion abroncsok. A motorháztető alatt egy 2400 köbcentis, Tigershark motor dübörög, az erőátvitelt pedig egy kilencsebességes automata váltó biztosítja.

Wagoneer Roadtrip

Ez az egyik legvagányabb monstrum a kínálatból. A Jeep konkrétan azt jelentette ki, hogy “az autó olyan nosztalgikus emlékeket ébreszt, mint amikor egy családi nyári vakációra indult a Yellowstone Nemzeti Parkba.” Igazuk van. Amit itt látható ugyanis, az nem más, mint egy 1965-ös Wagoneer, melynek tengelytávját 13 cm-rel meghosszabbították, a karosszériát pedig ehhez igazították. Az autó belseje viszont még mindig olyan mint régen. Azért ez több, mint csak egy felújított retró autó, a Jeep ugyanis megerősítette az alapokat, Dana tengelyekkel és új felfüggesztési elemekkel, és 33-mas BF Goodrich gumikkal növelik az élvezeti értéket. A teljesítmény egy 5700 köbcentis, V8-asból érkezik, az erőátvitelért pedig egy négysebességes automata váltó felel.

Nacho

Nevét a színéről kapta (a moziban is fogyasztható “nachos” színe után), alapját pedig a Wrangler Rubicon adja. A fejlesztési csomagban benne egy hideglevegő-befúvó a 2000-es motorhoz, egy Warn Winch csomag, LED lámpák, és kissé túlméretezett 37-es abroncsok.

Jeepster

Még egy Wrangler Rubicon alapú készítmény, mely felülmúlja az 1966-os Jeepstert. A karosszéria nagy része “petárdavörös”, a teteje pedig “világítóan fehér”. Jól néz ki, ugye? Ezen az autón is vannak 37-es BF Goodrich abroncsok, valamint a LED világítás is része a fejlesztési csomagnak.

J-Wagon

Végül, de nem utolsósorban itt van a J-Wagon, melyet szintén a Jeep Performance Parts turbózott fel, ennek eredménye “egy prémium gépjármű, mely szinte bármilyen terepen képes haladni”, mondja a Jeep. Más szavakkal kifejezve az autó a városiak, és a kalandvágyó, off-road terepen közlekedést kedvelők számára is élvezetet nyújt.

Ez a konkrét Wrangler Sahara különféle kiegészítőket kapott, beleértve egy légbefúvó pipát, “hadászati szintű kivilágítást” biztosító LED világítást, egy Mopar fekete rácsot, melyet a Wrangler Rubicontól nyúltak le. Ez is egy szép darab, legalábbis kívülről, a vezetési élményről így látásból nehéz volna nyilatkozni. Neked melyik a kedvenc Moab Safarira készített járgányod? Írd meg kommentben! Forrás: