2018. március 07. | 19:23

A 2018-as Genfi Autószalonon a britek két büszke márkája is tiszteletét tette: a Jaguar elektromos vonalon kezdett nyerészkedésbe és a kedvenc dobosukat is meglepték, a Land Rover pedig valami olyasmit mutatott be, aminek nem kellett volna létrejönnie.

Jaguar I-PACE

Az I-PACE-ről - mely a Jaguar első teljesen elektromos autója – már az autoshow előtt kiszivárogtak képek és videóanyagok. Sejteni lehetett, hogy nemigen lesz hozzá fogható, hasonló villanyautó a jelenlegi piacon. Úgy alkották meg, hogy a lehető legjobban kihasználja az elektromos hajtáslánc nyújtotta előnyöket, tökéletes helykihasználtsággal, aerodinamikailag optimalizált kialakítással rendelkezik, így lett a közegellenállási együtthatója 0,29-es.
Jaguar I-PACE: Az első teljesen elektromos Jaguar

A Jaguar I-PACE alapvetően ez egy középkategóriás szabadidőautó, de a helykínálatát tekintve inkább egy méretesebb SUV-ra hajaz. Mivel nincs kardánalagút, ezért hatalmas a lábtér és a csomagtartó is 656 literrel rendelkezik. Ez az első Jaguar, melyben a Touch Pro Duo infotainment-rendszer debütál, mely mesterséges intelligencia algoritmusok által szabja meg a vezetési és utastéri beállításokat.
Hol is a kipufogó?

A 90 kWh-s lítium-ion akkumulátorcsomag 480 kilométeres hatótávot ígér, a saját fejlesztésű villanymotorok az első és a hátsó tengelyen helyezkednek el. A rendszer teljesítménye 400 lóerő, a kombinált forgatónyomaték 696 Nm mely az összes kereket érinti. 4,8 másodperc alatt gyorsul 100 km/h-ra, az 50:50 arányú tömegelosztás és a mély súlypont dinamikus mozgást, a légrugózás igazán komfortos utazást ígér. Izgatottan várom, hogy vezethessem, bár Magyarországra csak 2019-ben érkezhet meg.

Jaguar XJ6


Jaguar XJ6 a Jaguar Classic által felújítva

A Genfi Autószalon egyik legboldogabb embere Nicko McBrain, az Iron Maiden dobosa lehetett, hiszen a Jaguar Classic részlege kezelésbe vette a zenész XJ6-osát a Jaguar XJ 50. évfordulójának alkalmából. A projekten több, mint 3500-an dolgoztak, több, mint 4000 alkatrészt és elemet dolgoztak át és cseréltek ki. Az 1984-es XJ6 teljes külső, belső, hajtáslánc és felfüggesztés felújításon esett át, többek között LED fényszórókat, érintőkijelzőt, kamerákat és teljesen új hangrendszert is kapott.
Nicko örült.

Jaguar F-Type SVR – Graphic csomaggal

Különleges, Graphic névre keresztelt csomaggal készült a gyártó az F-Type SVR-hez, mely hatféle színkombinációt, 20 colos alufelniket és fekete, piros vagy sárga féknyergeket tartalmaz. Minden idők legerősebb utcai vadmacskája továbbra is 575 lóerővel és 700 Nm-es nyomatékkal rendelkezik, köszönhetően a V8-as kompresszoros motornak. Az AWD rendszerrel és az előnyére szolgáló aerodinamikai csomagnak hála 3,7 másodperc alatt éri el a 100 km/h-t, végsebessége 322 km/h. Igazán egyedire sikerült és a legjobb benne az, hogy ezt a csomagot ingyen kínálják az SVR-hez, ha a kedves vásárló úgy kívánja.
Jaguar F-Type SVR – Graphic csomaggal

Range Rover SV Coupé

A Land Rover a már ismert modelljeit sorakoztatta fel katonás rendben, nem készültek különösebb bejelentéssel. Már, ha a Range Rover SV Coupé különösnek nevezhető, hiszen véleményem szerint ezzel csak a feltűnési kényszerrel rendelkező vagy a tehetős, esetleg egyszerre mindkettőt megtestesítő vásárlónak akarnak imponálni a britek. A limitált kiadású, világelső, kétajtós luxus-SUV 999 darabban készül el és a fő dizájner, Gerry McGovern szerint a Land Rover vérvonalát ez az autó tökéletesen képviseli.
Range Rover SV Coupé

A lebegő tető és a keret nélküli, egyedül árválkodó ajtók igazán viccesen néznek ki a 23 colos kerekeken guruló Range Roveren. Ezzel a kiadással egy újabb SUV-forradalom kezdődhet. Nem elég, hogy kupé-SUV hagyja el a gyártósort, a jövőben már két ajtóval is megkaphatod őket, förtelem. Az SV Coupé a valaha készült leggyorsabb Range Rover címet is kiérdemelte a 265 km/h-ás végsebességével, amit az 5,0 literes, kompresszoros, 565 lóerős V8-as motorral ér el, ami 5 másodperc alatt repíti 100 km/h-ra a kétajtós dívaterepjárót.