2018. március 07. | 18:25

A McLaren eddigi legvadabb gépét leplezték le végre a Genfi Autószalonon, méltó emléket állítva vele Ayrton Sennának.

Ahogy múltkori posztomban írtam, legjobban a McLaren show-ját vártam, hiszen a McLaren leleplezte a Sennát, az eddigi legvadabb gépüket.
Itt még nem kezdődött el a sajtótájékoztató, de már nézegethettem az eddig kiadott autóikat

Nem túl nagy meglepetés egy McLarentől, hogy középmotoros és hátul hajt, viszont sok újdonságot is meg lehetett tudni a leleplezés nyomán. Például a RaceActive Chassis Control II elnevezésű felfüggesztésükről lehetett hallani, ami négyféle vezetési stílust támogat: Comfort, Sport, Track és Race üzemmódok. A beltérben nincs semmi felesleges csiricsáré, ez egy ízig-vérig versenygép, olyannyira a küzdelemre lett kihegyezve, hogy az ülések is egy darabból készült szénszálas versenyülések. Mindemellett a Senna a McLaren eddigi legkisebb súlyú autója, üzemanyag nélkül, szárazon csupán 1198 kg-ot nyom. Ahogy korábban írtam, a gyorsulása elképesztő, 6,8 másodperc kell a 0-ról 200 km/h-s sebesség eléréséhez, de ami a legmegdöbbentőbb, hogy a 300 km/h-hoz is csupán 17,5 másodperc szükséges neki!
Ha valamiért érdemes Genfbe menni, az a látványorgia, amit a márkák standjai nyújtani tudnak

Egy versenyautóhoz elengedhetetlen a kiváló minőségű gumi, ami a Senna esetében Pirelli P ZERO Trofeo R gumikat jelent, elöl 245/35 ZR19, míg hátul 315/30 ZR20 méretben. Ezek a gumik eredetileg száraz versenypályákra lettek tervezve, de mivel közutakon is lehet használni, gyilkos autóvá varázsolják a Sennát. És ha már a kerekek környékén járok, nem szabad kihagynom a fékeket se, ugyanis ezek is a legújabb generációs technológiákkal készültek. A féktárcsák mérete elképesztő, 390x34 mm-esek és a hagyományos karbon-kerámia féktárcsákhoz képest jóval hosszabb ideig tart az elkészítésük, nem kevesebb, mint hét hónapot vesz igénybe a művelet.
És végre, amikor lerántották a leplet a Sennáról... Most mondd, hogy nem gyönyörű!

A McLaren Special Operations (MSO) részlege is hozzáteszi a szakértelmét. Akik megvásárolták a Sennát, el kellett dönteniük, milyen színnel és egyedi beállításokkal kérik az autót, de hogy megkönnyítsék az ügyfeleik dolgát, a McLaren 5 különféle fényezést javasolt a megvásárolt autókhoz, ezek pedig: Stealth Cosmos fekete, Trophy Kyanos kék, Trophy Mira narancssárga, Vision Pure fehér és Vision Victory szürke. Ezeken kívül további 18 színt kérhettek a vásárlók bármiféle felár nélkül, de igazából bármilyen színt létrehozhatnak az MSO-nál. A McLaren a jól bevált régi technológiára is visszakacsint, hiszen a McLaren F1-ben is alkalmazott 24 karátos hővisszaverő fólia a Senna motorterében is megtalálható. Hogy aranyat alkalmaznak az autóban – nagy dolog, nem ez teszi drágává. Az erősen limitált, 500 darabos széria, a csúcstechnológia és a márkanév önmagukban is külön-külön bőven elegendőek lennének ahhoz, hogy drága legyen az autó, de együtt egyáltalán nem meglepő, hogy darabonkénti 750 ezer fontos, vagyis kb. 263 millió forintos árat hozzanak össze. Viszont már a bemutató előtt elkelt mind az 500 darab, az utolsóért ráadásul licitálni kellett, amit végül kétmillió fontért, azaz kb. 700 millió forintért vett meg valaki.
A McLaren Senna bemutatóját követően csak egy kérdésem van hozzád: nincs véletlenül potom 3-400 milliód "kölcsönbe", hogy vehessek egy ilyet?

Lehet mondani, hogy burzsuj dolog ilyen autót venni, de aki megvásárolta, iszonyatosan jól járt vele! Amellett, hogy hihetetlen autó, az ára csak felfelé fog menni, mert többet nem gyártanak belőle. De őszintén, ha a között a szerencsés 500 ember között lettél volna, aki egy McLaren Sennát vesz, eladnád valaha?