2022. szeptember 23. | 15:27

Sokan mintha vallásszerűen kötődnének belső égésű motorral szerelt vagy elektromos autókhoz és ha összemérik a kettőt, mindig vérremenő viták indulnak. Ha el nem is dönti a végeredményt, jó vitaalap lehet ez a gyorsulási verseny a hajtástípusok összeméréséhez.

A bal sarokban az elektromos autózás egyik csúcsa, a 2,2 tonnás nehézsúlyú, 1020 lóerős Tesla Model S legdurvább változata, a Plaid. A jobb sarokban a sötétlila amerikai benzintemető, a 2 tonna körüli, gyárilag 707 lóerős fenevad, ami a legendás Dodge Challenger egyik legerősebb változata, a Hellcat.

Viccet félretéve mindkét modell saját kategóriájának a csúcsát jelenti, hiszen utcai elektromos autók között jelenleg a Model S Plaid az egyik leggyorsabb a 2 másodperc körüli 0-100-as idejével. Ezzel szemben a Challenger Hellcat sokáig az egyik legerősebb sorozatgyártott autó volt, amit aztán követett a 840 lóerős, de már limitált szériás Demon, szintén 2 másodperc körüli gyorsulási adattal.

A Plaidről nehéz megmondani, hogy nyúltak-e hozzá, ha igen, legfeljebb szoftweresen, míg a sötétlila (Plum Crazy) Challengeren látszanak enyhe módosítások nyomai. Ezt bizonyítja is az egyik első kör, ahol a gyárilag is majdnem 800 lóerős Challenger Hellcat Redeye ellen simán megemeli az első kerekeit indulásnál, majd jól otthagyja. Már itt sem, sőt a következő Redeye ellen sem futott rossz negyedmérföldes időt, aztán jött a nagy kihívó, a Model S Plaid. Hogy ki a nyertes, az derüljön ki a videóból, de azért a végén még a Challenger fut egy félelmetes negyedmérföldet.

Autoevolution, nyitókép: Tesla / Dodge