Olvasónk jelenleg egy 140 lóerős Volkswagen Passatot hajt, ám egy erősebb és jobban felszerelt használt autót venne 5-7 millió forintért.
„Tisztelt Alapjárat,
érdeklődni szeretnék, hogy milyen autót ajánlanak megvételre, B6 Passat 140 lóerős dízelről váltanék eggyel nagyobb kategóriába, 5-7 millió környékén. Több extrát szeretnék, kényelmet, nagy helyet illetve minimum 200 lóerőt. Német prémiumokkal szemezek, de a japán vonalat is szeretem.
Válaszát előre is köszönöm,
Martin"

Kedves Martin!
A Passatról nagyobbra váltás nem lesz könnyű. Nyilván az elvárásokból kiderül, hogy nem elsősorban méretbeni váltás a cél, hanem inkább a több extra és teljesítmény. Kézenfekvő válaszom a B8 szériájú Passat, ezek a kocsik szinte mindent tudnak, ami az elvárásaidat illeti. Teljesítményben ugyan a 2.0 TDI csúcs verziója „csak" 177 lóerős, de nem gondolom, hogy ez a teljesítmény ne lenne elég.
Az Audi-BMW-Mercedes triumvirátus felső-középkategóriás modelljei ebben az árkategóriában csak olyan magas futásteljesítménnyel érhetők el, ami - az én megítélésem szerint - már jelentősen rontja a „prémium" élményt. Sajnos a hazai kínálat zöme is ilyen autókból áll.
Ha mindenképp választanom kellene e három német márka kínálatából, akkor egy 2014-től gyártott W205 kódú, 2,0 literes benzines, 184 lóerős automata váltós Mercedes C-osztályt ajánlanék, de ezeknek az ára pillanatnyilag jelentősen meghaladja még a 7 milliós felső határt.
Kisebb autó ugyan a Passatnál, de teljesítményben megugorja az elvárt szintet a Lexus IS 250 benzines, 204 lóerős verziója, egy megkímélt, keveset futott és szervizelt példány sokáig örömet okozhat, ha kedveled a japán autókat.
Méretben ennél nagyobb, de teljesítményben picit elmarad tőle a Mazda 6 2,5 literes, 192 lóerős benzinmotorral szerelt változata. A Revolution Top felszereltséggel ez az autó szinten minden igényt kielégít.
Teljesítményben még lejjebb található a Honda Accord 2,0 literes benzines változata (156 LE), viszont ebben az esetben is nagyon kényelmes, megbízható, jó minőségű utazóautóról beszélhetünk, érdemes lehet megfontolni ebben az árkategóriában.
Van egy titkos tippem: ha nem ragaszkodsz a prémiumnak elfogadott márkajelzéshez, akkor egy igazán élvezetes autó lehet a Suzuki nagyon ritka Kizashi típusa. Négykerék-meghajtással is elérhető, 2,4-es (178 LE) finom járású benzinmotorja kiváló menetteljesítményt nyújt és egy eléggé kiforrott, megbízható, sok prémium márkához képest szerintem elfogadható áron fenntartható autód lehet.
Felkai Gábor
Tanácsadás használtautó-vásárláshoz
Szívesen segítünk, ha megírod vásárlással, eladással és típusválasztással kapcsolatos kérdésed az info@alapjarat.hu címre. Amennyiben írsz nekünk, az megjelenik majd az Alapjárat.hu felületein, hogy mások is okuljanak.