2022. december 14. | 13:05

Összeszedték a télen emlegetett kommenteket, amivel felkérdezik vagy bántják őket, de mindegyikre tudtak érdemben válaszolni és magyarázatot adni.

Bár régebben tényleg voltak érdekes műveletei a Magyar Közútnak, az emberek mégis mindig azon rugóznak, hogy mit, miért és mikor csinálnak. Pedig nehogy azt higgye bárki is, hogy csak úgy felelőtlenül tesznek-vesznek, minden folyamatnak szabályozott menete van.

Ez kicsit hasonló lemoshatatlan sztereotípia marad, mint az idétlen 3 F szabály (hogy Fordot, Fiatot, Francia autót ne vegyél), de mindig kiderül, hogy ez csak unatkozó emberek szájtépése. Mivel erre a Magyar Közút is rájött, így már ők is csak nevetnek a dolgon és néha mémet csinálnak belőle.

Ettől az emberek szkepticizmusa nem múlik el, így más irányból is megpróbálják kezelni a helyzetet. Válaszolnak a károgók kommentjeire és mivel nem övezi tevékenységeiket államtitok, ezért megpróbálják elmagyarázni, mit miért tesznek. Bár a meggondolatlan embernek ez sajnos ritkán megoldás, egy próbát megér.

Az emberek például sokszor kifogásolják, hogy télidényben egy hókotrót sem látnak az utakon, erre a közút egészen részletes választ adott. Leírták, hogy minden járművük 40-50 kilométernyi szakaszt kell gondozzon, amin folyamatosan mozog. Emellett üzemanyagra és esetenként sóra is szüksége van, emiatt félre kell állnia a kijelölt telephelyeken.

Egy kommentre reagálva azt is elmondták, hogy nem az ablakban ülve figyelik az időjárást, hanem folyamatosan kalkulálnak az előrejlzésekkel és összeköttetésben vannak az Országos Meterelógiai Szolgálattal is. Ezzel kapcsolatban sokan hozzák fel a régi idézetet Hofitól, "felkészültetek a télre, csak hóra nem számítottatok" de ezzel érdemben talán nem is érdemes foglalkozni.

Szintén gyakori téma, hogy bezzeg Ausztriában milyen felkészültség mellett dolgoznak a hókotrók és a közútkezelő. Két dolgot azonban itt meg kell jegyezni. Ausztria és Magyarország domborzati különbségeit, illetve gazdasági fejlettségét a közszolgálati szférában.

Emellett arra is rámutattak, hogy nem csak a módszereik hasonlóak sok esetben, mint az Osztrákoknál, de a károgó kommentek is. Az ottani közútkezelő oldalán is nehezményezte valaki, hogy kevés hó mellett rengeteg a hókotró, sok hó esetén meg alig van. Tehát lehet, hogy nem is a közutakkal van baj, hanem a túlkényelmes emberekkel.

Sokan nem látnak bele egyáltalán abba, ahogy a közútkezelő dolgozik. Nem tudják, hogy milyen lehetőségeik vannak, milyen állománnyal dolgoznak és hogy milyen szabályrendszeren belül mozognak. Már csak ezért sem érdemes őket megalapozatlanul szapulni, másrészt pedig úgysem érünk el ezzel semmit, akkor meg minek?

Magyar Közút Nonprofit Zrt.