2023. január 08. | 08:05

Olvasónk több típussal is szemezget, használtautó-tanácsadónk segít.

Sziasztok!

Nagyon tetszenek a cikkeitek, hogy a különböző felhasználásra milyen autót válasszunk.

Jelenleg egy '98-as 1,6,-os benzines G Astra kombink van, aminek már nagyon itt az ideje, hogy lecseréljük. Minden nap egy kisvárosban használjuk, illetve havi egy-két út az autópályán a megyeszékhelyre. Egyterűt szeretnék helyette 2008-2012 közti Ford C-Maxot vagy Renault Scenic modelleket nézegetek, benzineseket. Fordból az 1,6-ost és az 1,8-ast, a Renault-ból az 1,6-ost vagy 1.4 Tce-t.

Ti melyiket választanátok? Vagy van valami más ötletetek?

Köszönettel: Tamás 

A kép illusztráció (Forrás: Opel)

Kedves Tamás! 

Valószínűleg a '98-as G Astra - mivel lassan 25 éves - valóban csereérett lehet mostanra, ugyanakkor azt a megjegyzést kell tennem, hogy az említett típus ritka problémamentes, alacsony fenntartási költségű az újabb típusokkal összehasonlítva és a maga módján (szerintem) tulajdonképpen szép is volt. Először a két említett típust veszem számba, aztán próbálok ajánlani két másikat is. 

A Focus C-Maxnál 2011-es modellévtől volt váltás, a jellegzetes, második szériás Focushoz hasonló, függőleges hátsó lámpa is ekkortól változott fekvőre, kívülről ez a legszembetűnőbb változás a régebbi modellhez képest. Tesztelők és felhasználók véleménye alapján az 1,6-os motorok (100-115 lóerőig) kicsit gyengének érződnek az autó tömegéhez képest, különösen teljes terheléssel.

Ez persze döntően városi-elővárosi használat esetén nem okozhat gondot, csak sok és hosszabb távú autópályázásnál hátrány. Összességében én a leírt használati módhoz tökéletes választásnak gondolom.

A Renault a Scenic esetében egy évvel korábban, már 2010-től egy, a korábbi szögletes formavilághoz képest lágyabb vonalakkal rendelkező új típussal lépett piacra, véleményem szerint mindenképp az újabb típust lenne érdemes jobban megnézni az említett évjáratok közül.

Az 1,6-os szívó benzines nagyon régi, jól bevált konstrukció. Ugyanakkor azzal tisztában kell lenni, hogy valamelyest magasabb a fogyasztása az 1,4-es turbósnál és környezetvédelmi besorolása még Euro 4-es, míg a turbós már Euro 5-ös. Ha egy viszonylag keveset futott, jól karbantartott 1.4 Tce-t sikerül találni, talán nem sokkal magasabb a karbantartás- és szervizigénye az 1,6-osnál, de egy modernebb, turbós motor mindig érzékenyebb a használat módjára és a szervizelésre, ahogy korábbi tanácsaimban is írtam. 

A megnevezett korosztályban nekem a fentieken kívül kézenfekvőnek tűnik az Opel Zafira B szériája is. Elég sokféle motorvariánssal volt kapható, kicsit tágasabb is a Renault Scenicnél és a C-Maxnál. Az 1,6-os alapmotor helyett mindenképp előnyösebb választás az 1,8-as szívó benzines, sokkal rugalmasabb motor és nem fogyaszt többet a gyakorlatban, mint az 1,6-os.

Szintén nagyon népszerű típus a korszakból a Toyota Corolla Verso, illetve később csak Versónak nevezett típusa, a legelterjedtebbek ugyancsak 1,6 és 1,8 szívó benzines motorok. Azt nem tudom megítélni, hogy a fentiekben felsorolt német és francia autókénál jellemzően lényegesen magasabb vételárral összhangban valóban ennyivel jobb-e ezen típus minősége, illetve alacsonyabb-e a szervizigénye, ennyivel megbízhatóbb-e a francia és a német gyártók típusainál. Az azonban köztudott, hogy a Toyota-tulajdonosok általában nagyon elégedettek, sok esetben ők a legelégedettebbek autójukkal.

Felkai Gábor


Felkai Gábor: ötven éve az autók körül!

Közel harminc éve foglalkozom autókkal legalább hobbiszinten, illetve kereskedőként. Valójában azonban már két éves koromban is elsősorban az autók érdekeltek, ha így nézem, inkább ötven éve. Több mint 50 saját autóm volt, amióta jogosítványt szereztem, ehhez adódik jó néhány további típus, amelyeket rendszeresen használtam rövidebb-hosszabb ideig, és lassan 20 éve veteránozom is.

A számok talán soknak tűnnek, pedig valójában érteni nem lehet az autókhoz, legfeljebb az átlagosnál kicsit több ismerettel rendelkezni róluk. Ezt a kis pluszt szívesen megosztom bárkivel, ha megírja vásárlással, eladással és típusválasztással kapcsolatos kérdését az info@alapjarat.hu címre. Amennyiben írsz nekünk, az megjelenik majd az Alapjárat.hu felületein, hogy mások is okuljanak.