2023. január 10. | 12:39

Közzétette a két német gyártó a globális statisztikákat.

Azok után, hogy 2021-ben (2015 óta először) megelőzte a BMW a Mercedest a globális eladások tekintetében, 2022-ben újfent több autót adtak el világszerte.

Mindkét gyártó közzétette a statisztikáit a tavalyi évre vonatkozóan, a BMW 2 100 692 példányt értékesített, míg a Mercedes 2 043 900 darabot.

Ez egyébként mindkét márka esetében visszaesést jelent 2021-hez képest, a propellereseknél 5,1, míg a csillagos márkánál ez 1 százalékkal kevesebb autóeladást mutatott 2022-ben.

A BMW kiemelte, hogy a hibrid és elektromos autók eladása 35,6 százalékkal emelkedett tavaly, összesen 372 956 ilyen autót adtak el. A Mercedes esetében 19 százalékkal nőtt a plug-in hibridek és a villanyautók eladása, összesen 319 200 ilyen modell talált gazdára. 

A BMW kötelékébe tartozó MINI esetében is volt némi visszaesés az eladások terén 2021-hez képest, egészen pontosan 3 százalék. A BMW-csoport egyetlen márkája, amely több autót adott el, mint az azt megelőző évben a Rolls-Royce volt. Történetének legeredményesebb évét zárta a luxusmárka, összesen 6021 autót adtak el 2022-ben.

Az Audi még nem tette közzé eladási statisztikáit, ám az elmúlt évek számait figyelembe véve valószínűleg megint a BMW és a Mercedes mögött végeztek.

Depositphotos / BMW / Mercedes