2023. március 06. | 14:32

Vastagon módosították a kis terepjárót, ami gyári állapotában még közúton is kellemetlen, nemhogy versenypályán.

Gyorsan haladásra vagy élményautózásra sok típus alkalmas lehet. Fűzhetünk finoman kanyarokat a naplementében egy roadsterrel vagy taposhatjuk tövig egy üvöltő hot hatch-ben.

Mindkét autófajtánál igaz az, hogy arra a környezetre tervezték, ott lesz a leghasználhatóbb és ezáltal a legizgalmasabb. Ebből a szempontból ezeknek szöges ellentéte a Suzuki Samurai, amely inkább terepképességeiről híres.

Bár ott remek, közúton egyenesen rettenetes a modellt használni. Amellett, hogy nehéz vele érdemi tempót elérni városon kívül, egyenesen is alig tud menni. Ennek ellenére most mégis valaki meglátta benne a potenciált, és versenygépet faragott belőle.

Ehhez persze nem keveset kellett módosítani az eredeti autón, főleg a hajtásláncnak kellett némi frissítés. Arról sajnos nincsenek infók, hogy mi dolgozhat a kis piros verseny-terepjáróban, de a hangja alapján valami brutál turbós technika.

A másik része az autónak, amibe vastagon bele kell nyúlni egy ilyen módosítás során, az a futómű. Nem kicsit meg kellett ültetni a kis terepjárót amellett, hogy a futóművet betonkeményre hangolhatták, hogy ne billenjen kanyarban.

Ennek ellenére néha látni, hogy egyik ívbelső kerekét felemeli kanyar közben, így addig nem tapadnak a sportosabb felnire szerelt versenygumik. Ezeken kívül ezer és egy módosítás lehet még a kis terepjárón ahhoz, hogy ennyire potens pályagép legyen, mert amúgy nem lassú.

Egy Time Attack eseményen jelentek meg vele Japán egyik híres autós helyszínén, a Tsukubai Versenypályán. Itt a módosított Suzuki Samurai csupán 5 másodperccel teljesített rosszabbul, mint a Renault Megane RS 265 Trophy, ami az egyik legkomolyabb hot hatch.

A múltja miatt is érdekes, hogy ilyen formában versenypályára kerül a Samurai, bár így meg terepjárónak lehet szörnyű. Az amerikai Consumer Reports még 1998-ban vádolta meg a típust azzal, hogy túl borulékony. Akkor a Suzuki 60 millió dollárra perelte a szervezetet rosszhírkeltés miatt, csak 8 év pereskedés után egyeztek meg végül.

Depositphotos