2023. március 14. | 10:28

A híres humorista rajongott a márkáért, első Mercedesét Kádár Jánosnak köszönhette.

Talán már csak a legfiatalabb generációk nem ismerik Magyarország egyik legnagyobb valaha élt humoristáját, Hofi Gézát. Ő volt az, aki a maga korában úgy humorizált nagyközönség előtt, ahogy senki más. Így hát nem is kellett olyan szerényen élnie, 2000-ben még egy Mercedest is megengedhetett magának, bár nem ez volt neki az első.

Nem titok, hogy Hofi rajongott a márka modelljeiért és első Mercedesét még Kádár János segítségével szerezhette meg. Az egyik minisztériumból selejteztek le anno egy 280 SL-t, amit aztán Kádár közbenjárásával kaphatott meg Hofi.

Most viszont utolsó autója került fel egy Facebook-csoportban, ahol jelenlegi tulajdonosa megválna tőle. Egy régi fotó alapján derült ki, hogy a W203-as Mercedes C-osztály Hofi autója volt, amit még 2000-ben vásárolt.

A C180 a humorista 2002-es halála után özvegyénél maradt, de mivel ő nem tudott vezetni, hamar eladta csupán 34 ezer kilométerrel az órájában. Utána egy olyan helyre került, ahol elhanyagolták és nem törődtek vele.

Ezután még volt egy tulajdonosa az autónak, majd nem sokkal később került ahhoz az emberhez, aki most 6 év dédelgetés után megválna tőle. Bár a rendszáma már nem az, amivel Hofi átvette, ügyfélkapun lekérdezve előtúrható az információ.

Így jött rá a jelenlegi tulajdonos is arra, hogy kinek az autóját is birtokolja. Egy fényképet látott meg egy könyvben Hofiról, amint az autóban ül és azon a rendszám éppen olvasható volt.

Hat-hét évvel ezelőtt vettem és bár mondták, hogy Hofié volt, de hát hittem is, meg nem is. A kocsi 2000 novemberi gyártású, Hofi Géza újonnan vette.

Halála után az ügyvédjéhez került, majd innen Gödöllőre, ahol elég mostoha sorsa lett, nem nagyon vigyáztak rá. Az ezt követő tulajdonostól vettem meg végül én.

Az autót inkább csak dédelgették az elmúlt 6 évben afféle hobbiautóként, mert helyette mindig céges autókkal jártak. Most viszont költözés miatt mennie kell, így egyelőre egy zárt rajongói csoportban hirdette meg a tulajdonos 3 millió forintért.

Az autó egyébként egy W203-as Mercedes, a ráncfelvarrás előttről. Bár jelölése C180, valójában 2,0 literes, négyhengeres, 129 lóerős motor hajtja és nem összekeverendő a C180 kompresszorral, amit viszont tényleg 1,8 literes mozgat. A C180 volt a belépőmodell a C-osztályok esetében, de ha volt pénzünk, akkor akár 5,5 literes V8-assal is megvehettük (ráncfelvarrás után).

Az autóról képeket ezen a linken lehet nézni.

Depositphotos