2023. május 03. | 15:17

Többször is kontinenseket szelnek át a csapatok, miközben a Forma-1 a fenntarthatóságról papol.

2030-ra azt a célt tűzte ki maga elé az F1, hogy karbonsemleges lesz. Joggal feltételezné az ember, hogy ennek érdekében már most is lépéseket tesznek a szervezők.

Csakhogy az idei versenynaptár megalkotását mintha csak a véletlenre bízták volna. Bahreinből Szaúd-Arábiába utazott a mezőny, hogy onnan átrepüljön Ausztráliába.

Onnan visszarepültek Verstappenék Azerbajdzsánba. Ez már egy igen érdekes hurok, és gondolná az ember, hogy akkor európai helyszínek következnek majd, hiszen ezt diktálná a józan ész.

Igen ám, de e helyett május 7-én már Amerikába látogat a Száguldó Cirkusz, hogy két héttel később Olaszországban versenyezhessenek. Két európai futam után Kanadába ruccannak át az F1-esek, majd visszatérnek Ausztriába.

Több európai nagydíjat követően Szingapúrban teszi tiszteletét a Formula 1, majd jön a Japán futam. Ezután Katarba vezet az útja a mezőnynek, majd irány a tengerentúl.

Amerikából Mexikóba, majd Brazíliába megy át az F1-es család, majd ismét visszamennek Amerikába, Las Vegasba. Onnan egyáltalán nincs közel a szezonzáró helyszíne, amit szokás szerint Abu Dzabiban tartanak.

Arról már ne is tegyünk említést, hogy hány futamot rendeznek villanyfénynél, amihez szintén nem kevés energiamennyiséget kell felhasználni. Van értelme karbonsemlegességről beszélni, ha ilyen értelmetlenül van felépítve a versenynaptár?

Mark Thompson / GettyImages