M63, ahogy kevesen láthatják.
Ha nagy motorokra gondolunk akkor kapásból a munkagépek, teherautók ugranak be a legtöbb embernek. Ez azonban csak azért lehet, mert a vasút és az ipar területével aligha találkozunk testközelből.
Ma már a legtöbb mozdony villamos energiával közlekedik, de volt idő, amikor egy erőteljes dízelmotor is dübörgött a vasúti vontatójárművekben. Ilyen korra emlékezet minket az M63-as típusú magyar mozdony is, ami egy dízel-elektromos jármű, és a fosszílis szíve bizony 101.000 köbcentivel, 2700 lőerővel és 18 hengerrel büszkéledhet.
Ezt a motorteret járta be a Gehilio's Garage csapata, sőt a vezetőállásokat megmutatták. Ide ma már csak kevesek juthatnak be. A mozdonyon megállt az idő. Idén ötven éves az M63 003-as pályaszámú példány, ami az egyetlen megmaradt mozdonya a sorozatnak.
Mai napig csúcstartó, hiszen a 002-es pályaszámú M63-as mozdony a 160 kilométer per óra megengedett legnagyobb sebességével a leggyorsabb hazai dízelmozdony volt.
Ha szívesen nézel hasonló tartalmakat, akkor az alábbi videóból többet is megtudhatsz az M63-as mozdony történelmi háttere kapcsán:
Gehilio's Garage