12 csapat 24 versenyzője várja a Formula E szezonjának kezdetét

Közzétéve:
2021-02-23, 13:20

Február utolsó hétvégéjén megkezdődik a harc az elektromos versenysorozat világbajnoki címéért.

A Formula E eddigi hat szezonja öt különböző bajnokot, 17 különböző futamgyőztest hozott. Az egyetlen dolog, amire biztosan lehet számítani a közelgő szezon kapcsán, hogy kiszámíthatatlan lesz.

A szezon hivatalosan 2020/2021-es kiírásként fut, lévén, hogy a szezon előtti tesztek már novemberben megtörténtek Valenciában. Az ottani ereményekből azonban kár volna messzemenő következtetést levonni.

A szezonnyitóra Szaúd-Arábiában, Diryah városában fog sor kerülni 2021. február  26-án és 27-én, azaz kevesebb, mint egy hét múlva felbőgnek felvonyítanak a motorok. Két futamra is sor kerül, melyek a Formula E történetének első villanyfényes futamai lesznek. Ez némileg ellentmondásos, hiszen miközben a sorozat egyik fő célkitűzése az, hogy felhívja a figyelmet a környezettudatosságra, eközben “elpacsálnak” némi elektromos áramot a célból, hogy villanyfénnyel világítsák meg azt a pályát, amit tökéletesen képes megtenni a napfény is, de sebaj, mondjuk azt, hogy a kivétel erősíti a szabályt.

Vegyük sorra, melyik csapat milyen pilótákkal vág neki a pontvadászatnak!

Audi Sport ABT Schaeffler

Az Audi éppen azzal a pilótapárossal vág neki az idei szezonnak, mint az előzőnek. A 2016/2017-es idény bajnoka, Lucas di Grassi mellett Rene Rast igyekszik minél több pontot gyűjteni a csapat számára, amely az idény végén kiszáll a Formula E-ből.

Di Grassi egyike volt azon három pilótának, aki minden egyes futamot be tudott fejezni a 2019/2020-as évad során, amely végén hatodik helyen zárt összetettben. A versenytempója kifejezetten jó volt, versenyenként átlagosan hat pozíciót javított. Csapattársa, Rast félelem nélküli, harcias vezetési stílussal hívta fel magára a figyelmet.

Az Audi gyenge pontjának az időmérők számítottak a legutóbbi pontvadászat során, ha e tekintetben előre tudnak lépni, akkor jó eséllyel tudnak előkelő helyekért csatázni.

Audi Sport ABT Schaeffler

BMW i Andretti Motorsport

A BMW az Audihoz hasonlóan utolsó Formula E szezonjára készül. A Mahindra csapatához szerződő Alex Sims pótlására az újonc Jake Dennist igazolták a németek. A 25 éves brit annak a 23 éves német Maximilian Guenthernek az oldalán küzd majd a pontokért, aki a legutóbbi kiírás során a kilencedik helyen zárt, és két futamgyőzelmet is bezsebelt.

Kérdés, mire lesz képes a fiatal páros, akiknek a motivációjával aligha lesz gond, hiszen ülést kell találniuk a következő idényre.

BMW i Andretti Motorsport

Dragon / Penske Autosport

A GEOX Dragon nevet elhagyva az új megmérettetést Dragon / Penske Autosport névvel várja az istálló. A volt F1-es pilóta, Brendon Hartley valamint csapattársa, Nico Mueller is újoncok voltak, közülük csak Hartley szerzett pontokat. A legjobb eredménye egy kilencedik hely volt, úgyhogy viszonylag alacsonyan van az a bizonyos léc, amit meg kellene ugrani.

Hartley helyére a tartalékpilótát, Sergio Sette Camarát léptették elő, aki már az előző szezonzárón is versenyzőként volt jelen a csapattal, hiszen Hartley a berlini finálé előtt elköszönt. A 22 éves brazil pilóta nem számít tehát klasszikus értelemben véve újoncnak, a csapatot alaposan ismeri.

Dragon / Penske Autosport

DS Techeetah

A DS Techeetah nemrég jelentette be, hogy hosszútávon elkötelezte magát az elektromos versenysorozat iránt. A szezonzáró szenzációsan sikerült a DS számára, hiszen öt futamból négyet megnyertek Berlinben. Hármat a végül bajnoki címet nyerő Antonio Felix da Costa zsebelt be, egyet pedig a 2018/2019-es idény bajnoka, Jean-Eric Vergne.

A DS kezd meglehetősen dominánssá válni, ami akár unalomba is fullaszthatja a mérsékelt érdeklődést kiváltó sorozatot. A legutóbbi három egyéni bajnokot a DS adta, az utóbbi két konstruktőri címet is ők zsebelték be. Logikus, hogy felállásukon nem változtatnak, kérdés, hogy képesek lesznek-e ezúttal is kiemelkedni a mezőnyből?

DS Techeetah

Envision Virgin Racing

Az a Sam Bird, aki eddig minden egyes futamon a brit csapat színeiben vett részt, átigazolt a Jaguárhoz. A maga mögött hagyott űrt nem lesz könnyű betölteni, erre Nick Cassidy-t szemelték ki. A 25 éves versenyző a japán tripla koronát már bezsebelte, úgyhogy nem egy nyeretlen kétévesről van szó. Formula E autóban is bizonyított, a kezdő pilóták tesztjén Marrakeshben körrekordot ért el.

Nick Cassidy csapattársa Robin Frijs lesz, aki a 2019/2020-as idényben négy szuper pole-t szerzett és néhány dobogós helyezésnek köszönhetően összetettben a 12. helyet csípte meg.

Envision Virgin Racing

Mahindra Racing

Jerome D’Ambrosio két évet húzott le a Mahindra csapatában versenyzőként, legutóbb a 16. helyen zárt a pontvadászatban. Visszavonult, és az új idényben a ROKiT Venturi Racing csapatfőnök helyettese lesz.

Az új idényben a BMW-vel már futamgyőzelmet arató Alexander Sims lehet a csapat húzóembere, aki mellett Alex Lynn küzdhet a pontokért.

Mahindra Racing

Mercedes-Benz EQ

A Mercedes nem változtat a felállásán, Stoffel Vandoorne mellett Nyck de Vries várja a szezon kezdetét. Vandoorne a második helyen zárt tavaly, csapattársa pedig az összetett pontverseny 11. helyét kaparintotta meg. Az istálló a konstruktőri verseny harmadik helyén végzett.

A csapatfőnök Ian James valamint Toto Wolff is abban bízik, hogy új szintre lép a csapat, ami félreérthetetlenül sejteti azt, hogy a stuttgartiak szeretnének harcolni a világbajnoki címért.

Mercedes-Benz EQ

NIO 333

A kínai csapat tavaly egyetlen pontot sem szerzett, így aztán komoly változásokat eszközöltek az istálló háza táján Kínában és Európában egyaránt. Oliver Turvey mellet Tom Blomqvist lesz a csapat pilótája.

NIO 333

Nissan e.dams

A Nissan e.dams csapatának motormegoldását szabálytalannak minősítették tavaly, így alaposan kapaszkodniuk kellett. A megpróbáltatások ellenére a konstruktőrök között a második helyen zártak a japánok, egy futamgyőzelmet sikerült összehozniuk.

Az egykori F1-es pilóta, Sebastien Buemi mellett Oliver Rowland lesz ezúttal is a Nissan pilótája, akik legutóbb a negyedik illetve az ötödik pozícióban fejezték be a bajnokságot. Komoly erőfeszítésre lesz szükség a részükről, hogy megőrizzék ezt a helyüket, mert komoly kihívóik vannak.

Nissan e.dams

Jaguar Racing

A csapat erőssége lehet a 33 éves Sam Bird, aki eddig minden egyes Formula E futamon részt vett azóta, hogy a sorozat elkezdődött. 9 futamgyőzelem, 18 dobogós hely, 5 pole pozíció és 5 leggyorsabb kör áll a neve mellett eddigi FE karrierje során. A tapasztalata önmagáért beszél, segítségével a csapat abban bízik, hogy új szintre léphet. Ez persze nem lesz könnyű, hiszen a mezőny tagjainak szinte mindegyik ezt a hangzatos célt lebegteti.

Csapattársa Mitch Evans lesz. Az ausztrál pilóta elért néhány szép eredményt a legutóbbi kiírás során, Chilében dobogós helyen végzett, Mexikóban pedig nyerni tudott. Mindez az összetettbeli hetedik helyhez segítette.

Jaguar Racing

TAG Heuer Porsche

A TAG Heuer Porsche ígéretesen kezdett a Formula E-ben, ám a szoros közpémezőnyben végül csak a nyolcadik helyen zártak a legutóbbi pontvadászatban a konstruktőrök között.

A Porsche célja nem lehet más, mint az, hogy csökkentse lemaradását az élmezőnnyel szemben. Pilótapárosuk erre lehetőséget ad, hiszen a Pascal Wehrlein - Andre Lotterer kettős meglehetősen erősnek tűnik. A német versenyző 17 Formula E versenyen 72 pontot szerzett, egyszer a pole-ba kvalifikálta magát, eddigi legjobb eredménye egy második hely.

TAG Heuer Porsche

ROKiT Venturi Racing

Edo Mortara csapattársa az a Norman Nato lesz a Venturi csapatánál, aki eddig jó ideje az istálló tesztpilótája volt, valamint a szimulátorból adott visszajelzéseket. Most a valós versenypályán bizonyíthat.

Mortara a legutóbbi idényben öttel több top 10-es helyezést ért el, mint volt csapattársa, Felipe Massa, s míg a svájci a 14. helyen zárt összetettben, addig a brazil ex-F1-es csak a 22. Lett. Alaposan fel kell tehát kötnie az alsót Natónak.

Az istálló csapatfőnöke Susie Wolff, míg csapatfőnök-helyettesnek leigazolták Jerome D’Ambrosiót.

ROKiT Venturi Racing

A 2020/2021-es Formula E szezon csapatai és versenyzői

  • Audi Sport ABT Schaeffler - Lucas di Grassi / Rene Rast
  • BMW i Andretti Motorsport - Maximilian Guenther / Jake Dennis
  • Dragon / Penske Autosport - Nico Mueller / Sergio Sette Camara
  • DS Techeetah - Jean-Eric Vergne / Antonio Felix da Costa
  • Envision Virgin Racing - Robin Frijns / Nick Cassidy
  • Mahindra Racing - Alexander Sims / Alex Lynn
  • Mercedes-Benz EQ - Nyck De Vries / Stoffel Vandoorne
  • NIO 333 - Oliver Turvey/Tom Blomqvist
  • Nissan e.dams - Sebastien Buemi/Oliver Rowland
  • Jaguar Racing - Mitch Evans/Sam Bird
  • TAG Heuer Porsche - Andre Lotterer/Pascal Wehrlein
  • ROKiT Venturi Racing - Edoardo Mortara/Norman Nato

Az autós világ friss híreiért tekintsd meg az Alapjárat hírműsorát!

Kapcsolódó írások

2018-as Suzuki Vitara elölről
2018. október 23.
Több jeles magyar képviselője is volt az autóiparnak világszerte az idők során, mára pedig számos nagyvállalat van jelen az ország különböző térségeiben.
2019. január 21.
A teljes felsőkategóriás szegmens növekedett az elmúlt évben Magyarországon

További hírek