Kedden délelőtt egy sajtótájékoztatón jelentették be a 2020-as naptár új állomását, az F1-es visszatérésnek egyik fő oka Max Verstappen óriási népszerűsége lehet. A legalább három évre szóló szerződés mindenképpen bíztató, a rendezvényt a holland sörmárka a Heineken vette a szárnyai alá. Jan Lammers lesz a verseny sportigazgatója, aki korábban megjárta az Forma-1-et és Le Mans-ban is győzni tudott.

„Boldogok vagyunk, hogy ma itt lehetünk. Sok előkészület előzte meg ezt a potenciális rendezvényt. Zandvoortnak elképesztő múltja van, harmincöt évvel ezelőtt versenyeztünk itt utoljára, és volt pár fantasztikus futam itt. Ez a pálya mérhetetlenül fontos a Forma–1 számára” - nyilatkozta Chase Carey.

A zandvoorti pálya madártávlatból

„Hogy megfeleljünk az FIA részéről támasztott követelményeinek, mind az infrastruktúrát, mind a pályát modernizálni fogjuk számos területen. A munkálatok a 2020-as verseny előtt fognak befejeződni. Ezenfelül Zandvoort hatóságai nemrégiben komoly összeget fektettek a pálya és a térség elérhetőségének javításába” - fejtette ki Jan Lammers.

Az F1 vezetője azt is elmondta, hogy jövőre is 21 hétvégéből fog állni a szezon, azonban korábban már bejelentették a Vietnámi Nagydíjat. Így viszont két jelenlegi helyszínnek távoznia kell a naptárból. Paddock pletykák szerint a hétvégén tartott Spanyol Nagydíj volt az utolsó, de a Német Nagydíj jövője is bizonytalan.

Ahogy lenni szokott, mind a két helyszín bízik a folytatásban, viszont az emlegetett májusi dátum azt engedi előre vetíteni, hogy a spanyolok helyét kapná meg. Hockenheim esetében pedig az anyagi forrás megteremtése az elsődleges szempont a tárgyalások során.

Korabeli kép a zandvoorti pályáról

Holland Nagydíj - egy kis történelem

Zandvoort már 1948-ban is rendezett versenyeket, az első világbajnoki futamra 1952-ben került sor, akkor Alberto Ascari diadalmaskodott a Ferrarival. Ezután '54-ben, '56-ban és '57-ben nem látogatott oda az F1, majd sorozatban 14 futamot rendeztek a tengerparti aszfaltcsíkon '58 és '71 közt. 1972-ben már nem felelt meg a pálya több fontos szempontnak, így nem rendeztek versenyt rajta.

A következő évre ezeket kijavították így 1985-ig folyamatosan ellátogatott Hollandiába a Száguldó Cirkusz, az utolsó F1-es futamon Niki Laudát intette le elsőként a kockás zászló a McLaren-Porsche volánja mögött. Azóta több széria versenynaptárában is szerepel, többek közt a WTCR, DTM és az F3 is ellátogatott már a létesítménybe.