2019. február 01. | 14:42

A Rali-Világbajnokság vezetői 2018-ban kezdtek el tárgyalni az új technológia bevezetéséről

Jean Todt, az FIA elnöke kifejtette véleményét a WRC jelenlegi helyzetéről:

"Hatalmas csalódás számomra, hogy a rali nem tesz lépéseket az elektromos, hibrid technológiák felé, úgy ahogy a Formula-1. A Rali-világbajnokságban szereplő konstruktőrök ellenzik a változtatásokat és ezt nem értem, mert bármelyik autókiállításra látogatok el, legyen az Frankfurtban, Genfben, Párizsban, Kínában vagy éppen Japánban mindenhol jelen vannak ezek a gyártók az újabbnál újabb technológiákkal. Szomorúsággal tölt el, hogy az élen járó gyártók nem akarnak egy élvonalbeli FIA sorozatban nyitni a modern megoldások felé. Most azonban látok változást a hozzáállásukban."

Az autók következő generációjának kifejlesztését időben el kell kezdeni, így 2019 közepén megadjuk a gyártóknak a paramétereket, hogy ez alapján tudják fejleszteni a technikákat a 2022-es szezonra. A mostani homologizációs ciklus 2021 végén zárul, utána van lehetőség fejlesztésre, ezért esett a választás erre az évre.

"Jól tudjuk, hogy idő kell az új technológiák bevezetésére a szériába, ezért már 2019-ben kihirdetjük a paramétereket" - mondta Yves Matton, az FIA raliigazgatója.

Rich Millener, az M-Sport csapatvezetője szerint ezek a frissítések kellenek a sportágnak ahhoz, hogy a jelenlegi gyártók továbbra is a raliban maradjanak, illetve újakat vonzzon be a széria.

Hozzátette azt is, hogy a megegyezés azért is várat magára, mert a csapatok nem tudnak megegyezni abban, hogy kisebb vagy nagyobb hibridesedés legyen. A jelenlegi gyártók sorra olyan ötletekkel állnak elő, amikkel a saját előnyeiket erősítik, szóval az FIA tagjainak ki kell találni egy köztes megoldást, amivel egyik gyártó sem kerekedik a többi fölé.

Van azonban még néhány dolog, amiben meg kéne egyezniük, például abban, hogy lesznek-e olyan alkatrészek amelyet az FIA tilt és ha igen, akkor melyek lesznek ezek?

Én személy szerint örülnék ennek a változásnak, mert jót tenne a ralinak. A WRC, akár csak a Formula-1, mindig úttörőnek számított az autós szegmensben.