2020. április 08. | 12:06

Az Airspeeder névre keresztelt sorozatnak már megvan a tőkéje az első versenyek megrendezéséhez.

Az új versenyszéria jelentős lépést tett a materializáció felé, miután a kezdeti finanszírozási fordulóban hét számjegyű összeget szerzett. Az Airspeeder sorozatot az Alauda elektromos repülő autózással foglalkozó cég hozta létre, azzal a céllal, hogy felgyorsítsa az elektromos kisméretű repülők fejlődését, ezeket szoros és intenzív sportversenyeken indítanák. Szerintük erre vevők lennének a hagyományos motorsport rajongók is.

A 2019-es Goodwoodi Sebességfesztiválon már a nagyközönség is láthatta az akkor  távirányítással vezérelt prototípust, a mostani pénzügyi támogatásnak köszönhetően pedig a következő fázisba léphetnek. Ez pedig nem más, mint emberrel kipróbálni a repülő technikát, erre a koronavírus lecsengése után lesz lehetőség.

Az Alauda állítása szerint az Airspeedereket, amelyeket a közelmúltban létrehozott adelaidei üzemben fejlesztik, a legújabb elektromos rendszer hajtja. Ez magában foglal egy cserélhető 500 kWh-s akkumulátort és 4 darab 32 lóerős motort is, amelyek egészen 200 km/óráig képesek repíteni az állítólag csupán 250 kg-os szerkezetet. Ha ez igaz, akkor a teljesítmény-súly aránya jobb egy Formula 1-es autóénál.

„Az Airspeeder alapítója, Matt Pearson jó ötletekkel rendelkezik az elektromobilitás jövőjét illetően. Ennél is elképesztőbb, hogy viszonylag rövid idő alatt sikeres utat járt be egy repülő versenyautó-bajnokság létrehozásában. Az világos, hogy erre halad az autósport is, így az Airspeeder és az Alauda számára globális a piaci lehetőség. Az alapító pedig kiemelkedő tapasztalatokkal rendelkezik” - mondta Andrea Gardiner, a Jelix Ventures társalapítója.

A sorozat befektetői között olyan cégek szerepelnek, mint az ausztrál technológiai kockázatitőke-társaságok, a Saltwater Capital és a Jelix, a forex kereskedelmi és pénzkezelési cég, az Equals, valamint a német DHL logisztikai cég.

Az Alauda azon társaságok egyike, amelyek egy elektromos repülő autó megvalósításán dolgoznak. Év elején a Hyundai és az Uber egy elektromos repülő taxi koncepciót mutatott be a Las Vegas-i CES-en, amelynek célja a közúti torlódások csökkentése, míg a Porsche és a Boeing is hasonló koncepción dolgozik.

Biztos vagyok benne, hogy néhány olvasónál ez kiveri majd a biztosítékot. Mondván, hogy ha nincs kereke az már nem is motorsport. Viszont be kell látni, hogy ez a jövő és nem csak a motorsportban, hanem a közösségi közlekedésben is. A DHL sem véletlenül állt be a támogatók közé, ők nyilván a csomag kézbesítés jövőjében gondolkodnak.



Kicsit nekem is hihetetlennek és elképzelhetetlennek tűnik, hogy több ezer vagy több millió ember követheti majd egyszer figyelemmel az emberközpontú quadrocopter versenyeket. Visszagondolva volt, hogy a Formula E-ből sem nézte ki senki azt, hogy ilyen népszerű és innovatív lesz. Hamarosan pedig az elektromos SUV-ok a zord vidékeket is meghódítják majd.

Szóval összességében ez lehet a következő lépcső, aminek végkifejletét nagyon várom.