Az FIA komoly intézkedéseket tervez a felelőtlen rali szurkolókkal szemben

Közzétéve:
2019-03-06, 10:00

A legrosszabb kategóriába azok a YouTube hősök tartoznak, akik az út szélén fekve filmezik az autókat

Társszerző: Hajdu Balázs

A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) nyilvánosságra hozta a Rali Biztonsági Irányelveket a versenyek biztonságosabbá tétele érdekében. A szövetség sportági igazgatója, Yves Matton kiemelte, hogy a nézők biztonsági kulcsfontosságú a rali fenntarthatóságához.

A Rali Biztonsági Irányelvek kétéves kutatás és konzultáció eredményeként születtek meg. Az előkészítésért és megvalósításért az FIA pályabiztonsági vezetője, Stuart Robertson felelt, a kutatási folyamatba a WRC (Rali-világbajnokság) biztonsági delegáltja is bekapcsolódott. Az intézkedéseket a sportág csúcsán vezetik be először, ám szeretnék regionális és nemzet szinteken is alkalmazni.

„A ralisport fenntarthatósága szempontjából kulcsfontosságú a biztonság. A biztonsághoz megfelelő oktatásra van szükség – ezt látjuk világszerte. Az irányelvek segítenek a legjobb gyakorlat elsajátításában és a legjobb szokásos kialakításában. A cél a nulla haláleset és sérülés, ám tudjuk, hogy ez nehéz feladat. Szeretnénk az emberekkel megértetni, mennyire veszélyes lehet, ha nem tartják be a szabályokat. Ehhez, mint minden tanulási folyamathoz, természetesen idő kell” - mondta Yves Matton az Autosportnak.

A szurkolók közel merészkednek az autókhoz

Robertson szerint a sportág alacsonyabb szintjein gyors és költséghatékony megoldás hozhat előrelépést.

„Nemzeti és regionális szinteken sokkal több probléma van a szurkolókkal. El kell juttatnunk hozzájuk az üzenetet, ehhez pedig a WRC futamain kell megmutatnunk a helyes módszereket. A legfontosabb, hogy biztonságos versenyeket szervezzünk. Nem szeretnénk, ha ez újabb költségekkel járna. Számos kezdeményezés van: lehetne például egy hosszabb sípszó 30 perccel az első autó indulása előtt, vagy a pályabírók is kommunikálhatnánk a biztonsági autókkal egyszerű kézjelek (felfelé tartott hüvelykujj vagy összekulcsolt karok) segítségével. Természetesen szívesen fogadjuk a nemzeti szövetségek javaslatait is” - mondta Robertson.

Raliautót fényképező szurkolók

Miközben javulnak a halálesetekről és súlyos sérülésekről szóló számok, még mindig a rali a legveszélyesebb az autóversenyek közül. A futamokon pedig a pilóták helyett inkább nézők sérülnek meg.

„A sportág csúcsán is gyakran előfordul, hogy a nézők rossz helyen vannak. Ennek egyik oka, hogy még nem jártak ilyen rendezvényen, és nem ismerik a szabályokat. Vannak azonban olyan fanatikusok, akik úgy biztatják kedvenceiket, hogy közben szinte bemennek a pályára. A legrosszabb kategóriába azok a YouTube hősök tartoznak, akik az út szélén fekve filmezik az autókat, miközben a fejük felett kavicsok repkednek. Mindezt azért, hogy a videó több lájkot kapjon” - tette hozzá Robertson.

Raliról videó felvételt készítő szurkoló

Az FIA kiemelt fontosságú projektként kezeli a biztonsági előírásokat, és készen áll a renitens szurkolókkal szembeni fellépésre.

„Elindítottunk egy projektet, melynek segítségével be tudjuk azonosítani a nézők elhelyezkedését. Magas szintű technológiát használunk. Ezek az emberek azután foglalják el veszélyes helyüket, miután a biztonsági személyzet már ellenőrizte őket. Dolgozunk egy olyan rendszer kialakításán, mely képes figyelmeztető jelzést adni annak a pályabírónak, aki a veszélyes zónához legközelebb helyezkedik el. A pályabíró ezután tud intézkedni” - zárta gondolatait a biztonsági szakértő.

Az első intézkedés egy úgynevezett „lassú zóna” kialakítása lehet. Ez azt jelentené, hogy a problémás kanyarban jelentősen csökkentett sebességgel kellene haladniuk a pilótáknak.

A tervezett intézkedések üzenete egyszerű Robertson szerint, mégpedig az, hogy a renitens szurkolók többé nem rejtőzhetnek el. Azt javasolja nekik, hogy ne is próbálkozzanak ilyesmivel.

Forrás:

További autós hírek

A kellemetlen esetre szeptember 23-án került sor, amikor egy idős nő félre állt a járművével, hogy szemügyre vegye az út szélén árusított tojásokat, a...

A felvétel egy autós találkozón készült. Az autó sofőrje egy kanyarban rúgta el a több, mint 500 lovas Mercedes – AMG C63s- nek....

Az M7-es autópályán, Pákozd térségében vontak intézkedés alá a Fejér Megyei Rendőr-főkapitányság és a Fejér Megyei Kormányhivatal Közlekedési Osztályának munkatársai 2019. október 14-én...

Egy nap kétszer is lefényképezett a traffipax egy személygépkocsit a 47-es számú főúton, mert az autó vezetője jelentősen túllépte a megengedett sebességhatárt. A...

A Csongrád Megyei Rendőr-főkapitányság M43-as Autópálya Alosztályának járőrei 2019. október 12-én délelőtt egy bolgár honosságú autószállító trélert ellenőriztek a Kéthalmi pihenőhelyen. A tengelysúly...

Kapcsolódó írások

 Mitsubishi raliautó
2018. október 12.
Egy ikonikus japán gyártó, a Toyota a 2017-es évben már visszatért a FIA Rally Világbajnokságra. Talán ez a mozzanat ösztönözte a Mitsubishit arra, hogy ismét a tettek mezejére lépjen!
A FIA szerint túl gyorsak a 2017-es WRC-k
2017. február 21.
A WRC egy új korszakba lépett az előző hónapban, a 2017-es szezon kezdetével, a FIA viszont úgy gondolja, hogy az autók túl gyorsak…
Lancia 037 a szurkolók előtt hátulról fotózva
2018. október 16.
Az első napnak hatalmas lelkesedéssel és izgalommal vágtam neki...
Lángot lő az Audi az esti gyorson - oldalról fotózva
2018. október 16.
Van egy sztorim, ami úgy kezdődik, hogy péntek éjjel a San Marino-i várban... Érdekel?