Bejelentették a technikai részleg átszervezését a Ferrari F1-es csapatánál

Közzétéve:
2020-07-23, 09:44

Pár napja még csak lehetőségként beszéltek az átalakításról, melynek segítségével kilábalnának a gödörből.

Átszervezi technikai részlegét a Ferrari Forma-1-es csapata. Az olasz istálló gyenge teljesítményt nyújtott a 2020-as idény első három versenyén. A tavalyi évben még rajtelsőségekért és futamgyőzelmekért küzdöttek, idén pedig alig tudnak túljutni a kvalifikáció második szakaszán. Időmérős teljesítményük, valamint versenytempójuk is jelentősen elmarad a bajnoki éllovas Mercedestől.

A Ferrari jelenleg 5. a konstruktőri tabellán. Maranellóban nem ehhez szoktak hozzá, ez a teljesítmény nem méltó a patinás olasz istálló történelméhez. Mattia Binotto csapatfőnök a Magyar Nagydíjat követően elárulta, még a saját várakozásaikhoz képest is rosszabbul állnak. Természetesen nem nézhetik tétlenül az eseményeket, valamit lépni kell a fejlődés érdekében.

A Ferrari vezetősége úgy döntött, átszervezi az F1-es istálló technikai csapatát. Egyszerűbb és koncentráltabb folyamatok mentén fognak dolgozni, hogy minden részleg vezetője megfelelő hatáskörrel rendelkezzen céljai eléréséhez. Az átalakítás egyik kézzelfogható jeleként létrehozták a „Teljesítményfejlesztő” részleget, melyet Enrico Cardile fog vezetni. A többi egység struktúrájában változatlan maradt. Továbbra is Enrico Gualtieri felel a hajtóegységért, Laurent Makies maradt a sportigazgató, Simone Resta pedig karosszériáért felelős részleg vezetőjeként dolgozik tovább.

Annak ellenére, hogy még csak egy éve nevezték ki, máris nyomás alatt érezheti magát Mattia Binotto csapatfőnök. Elmondása szerint a csapatnak döntő jellegű változtatásokat kell eszközölnie, amennyiben újra az élmezőnyben kívánnak versenyezni.

„Ahogy arra pár nappal ezelőtt utalásokat tettünk, átszervezzük a csapat technikai részlegét, hogy felgyorsítsuk a tervezési folyamatokat, valamint nagyobb léptékben javítsuk az autó teljesítményét. Irányváltásra van szükségünk, mindenkinek ismernie kell a felelősségi köreit és munkafolyamatait. Az Enrico Cardile által vezetett, teljesítményfejlesztésért felelős részleg számíthat olyan tapasztalt mérnökök segítségére, mint Rory Byrne – ő kulcsszerepet játszott Michael Schumacher és a Ferrari dominanciájában – vagy David Sanchez. Ők jelenthetik fejlődésünk alapköveit” - mondta a Ferrari csapatfőnöke.

Az SF1000 idén csalódást keltően szerepel
Az SF1000 idén csalódást keltően szerepel

Mattia Binotto szerint közös munkával, akaraterővel és türelemmel tudnak leggyorsabban kilábalni a mostani válságból. A fejlődéshez idő kell, a Ferrari egyértelmű célja azonban nem lehet más, mint újra a legjobbak közé tartozni.

„Hiszünk abban, hogy a Ferrari dolgozói a legmagasabb szintet képviselik. Nincs miért irigykednünk a versenytársainkra. Emelnünk kell a szintet, hogy felvegyük velük a harcot. Már számtalanszor elmondtuk, de nem árt megismételni: elkezdtük lefektetni a győzelemez vezető út alapköveit. Leginkább időre van szükségünk, néhány kudarc is ér majd minket, ahogy ez az utóbbi futamokon is történt. Akaraterővel és elszántsággal kell reagálnunk a nehézségekre, hogy a lehető legrövidebb időn belül visszatérjünk a csúcsra. Ez a mi célunk és a szurkolóink is ezt várják el tőlünk” - tette hozzá Binotto.

A koronavírus-járvány egyik következményeként a 2021-re tervezett grandiózus szabálymódosításokat egy évvel elhalasztották. A csapatoknak így az idei autókkal kell nekivágniuk a következő szezonnak. A Ferrarinak sürgősen megoldást kell találni a problémákra, különben kilátástalan évek elé néznek.

Az autós világ friss híreiért tekintsd meg az Alapjárat hírműsorát!

Kapcsolódó írások

Forma-1-es autó
2019. december 29.
A gazdag múltra visszatekintő fesztivál fénypontját évről-évre a királykategória autói adják.
Petrov Alonso előtt
2019. december 30.
Emlékszel még Hamilton és Massa 2008-as drámájára? Vagy Vettel első világbajnoki címére? Esetleg hallottál a Hunt vs. Lauda csatáról? Most megnézheted a 10 legizgalmasabb F1-es végjátékot.

További hírek