Keszthelyi Vivien a 77-es rajtszámot csípte meg
Közeleg a W Series nyitó futama
A 18 esztendős magyar tehetség, Keszthelyi Vivien tartalékosként ott lesz a mezőnnyel a szezonnyitó hétvégén Hockeinheimben. Az első futamra május első hétvégéjén, egész pontosan május 3-án és 4-én kerül sor. Az első szabadedzést közép-európai idő szerint 10:00-kor kezdi meg pénteken a 18 kiválasztott hölgy, a második gyakorlásra 15:30-tól kerül sor. Szombaton lesz az időmérő és a verseny is, előbbi 11:55-től, utóbbi pedig 16:15-től.
A futamot az Egyesült Királyságban a Channel 4 közvetíti, ahol a korábbi F1-es versenyző, David Coulthard közreműködik kommentátorként a Száguldó Cirkusz futamain. Érdemes lesz netes streamekért kutatnia a hazai Keszthelyi-fanatikusoknak, mivel információim szerint a magyar csatornák nem éreztek kellő affinitást arra, hogy harcba száljanak a hölgyek viadalának közvetítési jogáért.
Keszthelyi Viviené a 77-es rajtszám
Kiosztásra kerültek a rajtszámok, a tartalékos Vivien a 77-est csípte meg. A magyar pilóta december 7-én látta meg a napvilágot, ennek okán karrerje kezdete óta a 7-es számban szerepelt többek között az Audi R8 GT4 LMS Cup során, valamint legutóbb az F3 Asian Championship Winter Series alkalmával is. Mivel a 7-est a finn Emma Kimilainen elvitte, így a 77-est választotta Vivien.
- #55 Jamie Chadwick, UK
- #37 Sabre Cook, USA
- #19 Marta Garcia, Spain
- #49 Megan Gilkes, Canada
- #2 Esmee Hawkey, UK
- #21 Jessica Hawkins, UK
- #67 Shea Holbrook, USA
- #7 Emma Kimilainen, Finland
- #85 Miki Koyama, Japan
- #26 Sarah Moore, UK
- #31 Tasmin Pepper, South Africa
- #11 Vicky Piria, Italy
- #27 Alice Powell, UK
- #3 Gosia Rdest, Poland
- #99 Naomi Schiff, Germany
- #95 Beitske Visser, Netherlands
- #5 Fabienne Wohlwend, Liechtenstein
- #20 Caitlin Wood, Australia
Jól ment a teszt a lányoknak a Lausitzringen
A Lausitzringen tartott tesztelés alkalmával a W Series versenyigazgatója, Dave Ryan elmondta, hogy ez a teszt adott lehetőséget a pilóták számára, hogy jobban megismerkedjenek a Tatuus T-318-as Formula 3-as autóval. A versenyzők a fejenkénti 45 perces etapok során együtt dolgozhattak a mérnökeikkel, elsajátíthatták a rajtprocedúrával kapcsolatos tudnivalókat, és egyáltalán felkészülhettek arra, ami egy veresenyhétvége során vár rájuk.
Catherine Bound Muir, a W Series vezérigazgatója hangsúlyozta, Hockeinheimben történelmi pillanatnak lesznek részesei a kiválasztott hölgyek. Véleménye szerint az eltelt 43 év, amióta nem vett részt női versenyző Forma-1-es futamon túl hosszú idő. Bár nem számítanak arra, hogy a W Series résztvevői a közeljövőben F1-es ülést kapjanak, mégis az a céljuk, hogy a motorsport világát jobbá tegyék, s ezzel az innovatív szériával abban bíznak, hogy tesznek egy lépést ennek irányába.
A mezőny a hockenheimi viadalt követően ellátogat Zolderbe, Belgiumba, majd jön az olasz meló Misanóban. A negyedik versenyt újfent Németországban tartják, akkor a Norisringen csapnak össze a hölgyek, majd következik az asseni holland futam. A szezon az Egyesült Királyságban zárul, a versenyhétvégének Brand Hatch ad otthont.
Amellett, hogy komoly mennyiségű meleg levegő hagyta el Dave Ryan száját a tesztnapokat követően, hajlandó volt néhány kritikus kérdésre is válaszolni. Elmondta többek között, hogy azért nem árulják el, milyen köridőket értek el a versenyzők, mert abszolút nem az eredmény volt a fontos, hanem az, hogy minél többet tanuljanak a hölgyek az autókról. Dave azt is elárulta, hogy az újságírók a helyszínen láthatták a köridőket, néhányan meg is osztották azokat a közösségi médiában, de hivatalosan nem publikálta azokat a W Series semmilyen formában. Azt persze nem árulta el, kit tart esélyesnek.
Természetesen a töredékét nem fogja kapni a sorozat annak a rivaldafénynek, mint amiben egy Forma-1-es futam részesül, én személy szerint azért kíváncsian várom a fejleményeket. Bevallom őszintén, azt sem bánnám - természetesen a többi versenyző testi épségének reménye mellett - ha valamilyen formában Keszthelyi Vivien is megmérettethetné magát éles körülmények között.