2020. augusztus 02. | 20:55

50 körig semmi sem történt, aztán jöttek az izgalmak.

Időmérő edzés és esélylatolgatás

Dióhéjban az esélyekről: Lewis Hamilton 2014-óta mindig nyert a Mercedessel, egyetlen esetet leszámítva, amikor 2018-ban a második helyről rajtoló Sebastian Vettel előtte végzett. Most is a brit várta toronymagas esélyesként a futamot, hisz az élről várta a piros lámpák kialvását, míg mellőle márkatára, Valtteri Bottas indult.

A koronavírus-fertőzés miatt a hétvégét kihagyni kényszerülő Sergio Perez helyére Nico Hülkenberg ugrott be a Racing Pointba, ám számára már a futam előtt véget ért a versenyhétvége, mivel valamilyen ismeretlen technikai okból kifolyólag még a boxból sem indulhatott el. Pedig a 13. helyről ha a dobogóra nem is, a pontszerzésre azért lett volna esélye.

A menetrendszerű büntetések kiosztását követően így festett a rajtrács:

  1. Hamilton
  2. Bottas
  3. Verstappen
  4. Leclerc
  5. Norris
  6. Stroll
  7. Sainz
  8. Ricciardo
  9. Ocon
  10. Vettel
  11. Gasly
  12. Albon
  13. Hülkenberg
  14. Magnussen
  15. Giovinazzi
  16. Räikkönen
  17. Grosjean
  18. Latifi
  19. Kvyat
  20. Russell

A futam

A rajtnál egyetlen helycserének volt realitása, Charles Leclerc bevetődött Max Verstappen elé, ám a holland hamar visszaelőzte a Ferrari üdvöskéjét, mindenki maradt a helyén az élmezőnyben. Sainz és Ricciardo átugrotta Lando Norrist és Lance Strollt, más jelentős mozgás nem történt.

A második körben megtörtént az első komoly incidens, Kevin Magnussent én úgy láttam, hogy kitorpededózta Alexander Albon. Wéber Gábor nem így látta, ő rajtbalesetnek titulálta az esetet, de inkább a Haas pilótája nyakába varrta volna a dolgot. Büntetést azonban nem ő, hanem a Red Bullos Albon kapott, úgyhogy fent a toronyban is a hátulról érkezőt látták szabálytalannak.

A hetedik körben Albont kihívták kerékcserére, vélhetően ellenőrizték a kasztnit, ám nem láttak lifegő alkatrészeket, így kemény keverékkel visszaküldték, hogy teljesítse a lehetetlent, és csatázzon a pontokért.

A 10. körben azon kevesek, akik még nem kapcsoltak el, megcsodálhatták az új kép a képben grafikai megoldást, mely során Hamilton körözését figyelhették meg a legelszántabb fanatikusok, ahogyan a brit senkitől sem zavartatva rója a köröket. Állítólag a Mercedes panaszkodott, hogy sosincs a képernyőn, úgyhogy így próbálták kiengesztelni őket.

A 11. körben Hamilton, Bottas, Verstappen, Leclerc, Sainz, Ricciardo, Norris és Stroll volt az első 8 sorrendje.

A 13. körben a féláloma szenderedők arra ébredhettek, ahogy Wéber Gábor hangosan bekonferálta, hogy hatalmas baleset történt Gaslyval, akiről kiderült, hogy valójában Kvyjat az. Hamarosan kipattant autójából az orosz, és szorgosan elkezdte összeszedegetni a szertehulló elemeket, mint csintalan gyermek után édesanyja a legót, nehogy megszúrja a papa talpát aki részegen hazatér a kocsmából. Szegény Kvyjat jobb hátsó defektet kapott, de úgy tűnt, hogy ép bőrrel megúszta.

Bejött a safety car, Wéber Gábor mértéktelen optimizmussal hatalmas taktikai csatát vizionált, épp kezdtem is szétizgulni az agyam, amikor is szomorúan tapasztaltam, hogy - mint minden ilyen esetben - szinte egytől egyig bejötttek a pilóták kerékcserére, Grosjean volt a troll, a kakukktojás.

5 kört tett meg így a mezőny, Bernd Mayländer pedig komoly esélyessé lépett elő, vált, hogy ő legyen a mezőny élén legtöbb kört megtévő pilóta.

A következő elképesztő izgalmakig a 24. körig kellett várni, dobpergés, tessék nagyon figyelni: a 9. helyezett Stroll oboardját is bevágták, ahogyan éppen semmi sem történt vele. Semmi.

Sainz közben megelőzte a trollt, Grosjeant, aki nem adta könnyen a bőrét, képes volt védekezni, a panaszkodás eredményeként Grosjean fekete-fehér zászlós figyelmeztetésben részesült, ami lefordítva annyit jelent: dádá.

Csak hogy ne múljon el a nap a nélkül, hogy nem tudunk semmit Kimi Räkkonenről, bevágták, ahogyan káromkodott egy jóízűt a csapatrádión a hátsó gumik álapotáról, ami nem csoda, hiszen reménytelenül körözött a két Williams tempójában a mezőny végén.

Norris felfalta Grosjeant, majd megpróbálta ezt Ricciardo is, közben pedig Ocon Strollal viaskodott még pontszerző helyen. Bizonyára érzi mindenki, aki eddig eljutott - van ilyen? - hogy micsoda pompás izgalmak voltak kibontakozóban.

Féltávnál Hamilton, Bottas, Verstappen, Leclerc, Sainz, Norris, Grosjean, Ricciardo, Stroll és Ocon volt a legjobb 10 sorrendje, Vetttel csak a 11, Albon  14. helyről szemlélte az eseményeket.

A 28. körben el is mentem elmosni egy whyskis poharat, és arra értem vissza a 31. körben, hogy az állás változatlan, Albon pedig épp a Magnussen kipöcköléséért kapott büntetését töltötte le. Fogtam is a fejem, miről maradtam le majdnem.

A 37. körben Grosjean beadta a derekát, végül kiment kerékcserére, de előtte azért odalegyezett Ricciardónak, aki elközlekedett a francia mellett. A Renault pilótája egy velős megjegyzéssel nyugtázta ezt, de becsületére váljon, nem nyomta fel kollégáját. Grosjean visszaesett a mezőny végére.

A 38. körben Gasly megelőzte Vettelt, a 10. helyért ment az őrületes csata. Kiábrándító volt egy négyszeres világbajnokot ilyen helyzetben látni, nekem az az érzésem, a német kezd teljesen kiégni.

A 49. körben Kimi Räikkonen első szárnáynak egy darabját csodálhattuk meg, mint kiderült, semmilyen hibát nem vétett a finn, egyszerűen elfáradt az anyag. Három kör volt hátra, és az, hogy egy ilyen szuperlassítást vág be a rendező azt jelenti, hogy ez még csak mérsékelten sem nevezhető érdekes futamnak.

Dráma a végén!

És az 50. körben megtörtént az első valódi izgalom, kettő egész körrel a futam vége előtt a boxkijáratnál Bottas kapott egy finom defektet. Verstappen elment mellette, ahogyan a többiek is szép sorjában. Ezzel azonban nem volt vége a meghökkentő eseményeknek!

Kihozták Verstappent kerékcserére, Bottas is körbeért szép lassan, és éppen a 12. helyre ért vissza, még a Vettel is befért elé. Hamiltont is kihívhatták volna egy kerékcserére, de nem tették, nem mentek rá a gyorskörre. Csak annyit kértek tőle, menjen szépen körbe, hozza be az autót biztonságban.

Hamilton, Verstappen, Leclerc, Sainz, Ricciardo, Norris, Ocon, Gasly, Stroll és Albon autózott ekkor pontszerző helyen.

Aztán amikor már mindenki elhitte, itt már nem történik semm, az utolsó körben Sainz is kapott egy defektet az ötödik helyről, sőt, Hamilton is defektet kapott! Fél perc előnnyel rendelkezett Verstappen előtt, és egyáltalán nem volt biztos, hogy sikerül megőriznie előnyét.

Ha nem állt volna ki Verstappen, hogy rámenjen a leggyorsabb körre, akkor simán megelőzhette volna, ám így annak ellenére, hogy Hamiltonnak szinte egy teljes kört defektes bal elsővel kellett megtennie, a brit körbeért, és egy újabb rekodot tudhat magáénak: valószínűleg senki sem nyert még futamot úgy, hogy defektes bal elsővel tette meg az utolsó kört.

A hétvége legnagyobb nyertese Hamilton, aki tovább növelte összetettbeli előnyét, de alapvetően jól jött ki Verstappen és Leclerc is. A legnagyobb csalódást Bottas és Sainz érte, mellettük a Racing Point kiábrándítóan gyenge szereplése érdemes még említésre.

A Red Bullosok pedig elkezdhetnek számolgatni, hogy vajon hosszútávon kifizetődik-e rámenni arra az egy pontra, amit a leggyorsabb körért lehet bezsebelni, vagy a továbbiakban inkább megadják maguknak az esélyt hasonló helyzetben a győzelemre. Matek ide, esélyek oda, nekem az az érzésem, hogy Verstappen a jövő héten nem fog az utolsó körben kikanyarodni egy szett friss gumiért.

A 2020-as Brit Nagydíj végeredménye:

  1. Hamilton
  2. Verstappen
  3. Leclerc
  4. Ricciardo
  5. Norris
  6. Ocon
  7. Gasly
  8. Albon
  9. Stroll
  10. Vettel
  11. Bottas
  12. Russell
  13. Sainz
  14. Giovinazzi
  15. Latifi
  16. Grosjean
  17. Räikkönen
  18. Kvyat
  19. Magnussen
  20. Hülkenberg

A pilóták pontversenyének élmezőnye:

  1. Lewis Hamilton (Mercedes) 88 pont
  2. Valtteri Bottas (Mercedes) 58 pont
  3. Max Verstappen (Red Bull) 52 pont
  4. Lando Norris (McLaren) 36 pont
  5. Charle Leclerc (Ferrari) 33 pont
  6. Alexander Albon (Red Bull) 26 pont

A konstruktőrök pontverenyének állása:

  1. Mercedes 146 pont
  2. Red Bull 78 pont
  3. McLaren 51 pont
  4. Ferrari 43 pont
  5. Racing Point 42 pont
  6. Renault 32 pont
  • Címkék:
  • F1