Az Endurance Világbajnokság (WEC) LMP1-es kategóriáját kiváltó Hypercar-divízióban is megállná a helyét, ha ebből az idősíkból származna, sajnos azonban a Renault nem gyárt ilyen autót, legalábbis egyelőre.

A finn Esa Mustonen tervező megrajzolta, hogyan nézne ki egy teljesen modern, tisztán elektromos meghajtású Renault hiperautó.

A Renault Le Mans-i koncepciója hátulról

Mustonen némi formatervezési inspirációt kapott az 1960-as évek Le Mans-i versenyautóinak vonalaiból és az 1990-es évek legkiválóbb endurance technikák formavilágából. Az eredmény egy teljesen elektromos vadállat, amely szuperkondenzátorokat használ, ezen felül még egy múzeumban is megállná a helyét.

A koncepció front részén szembetűnőek az óriási légbeömlők, amelyek a levegőt az első fékekhez vezetik, majd a karosszéria alatt távozik. Ezeknek a nyílásoknak a kialakítása némileg hasonlítanak a Lotus Evija esetében alkalmazottakhoz.

Renault Le Mans hiperautó két szögből

A Renault Le Mans Concept elején láthatóak az arany díszítés, ívelt splitter és a teljes szélességben futó LED-es világítás nagyon határozott megjelenést nyújt. Az első kerekek íve pedig majdnem olyan magas mint a fülke.

A Renault Le Mans-i hiperautója szemből egy versenypályán.

A jármű oldalsó része elhalványult, gyönyörű fémes arany árnyalatban pompázik és a méhsejtmintának köszönhetően kiemelkedik. A hátsó rész közepén egy hatalmas turbina látható. A két hátsó uszonyon függőleges LED-lámpák találhatók.

Az autós világ friss híreiért nézd meg az Alapjárat megújult hírműsorát: