Hivatalos: 2020-tól jön a hypercar kategória a WEC-ben!

Közzétéve:
2019-06-14, 15:15

Az FIA jóváhagyta a hypercar kategóriát a 2020-21-es WEC szezonra.

A Nemzetközi Automobil Szövetség kibővítette a 2020-21-es évad kategóriáit az Endurance Világbajnokságban. Ennek működőképességére egy új szabályrendszert hoztak létre, ami engedélyezi, hogy a világ leggyorsabb közúti autóinak átalakított verziói is rajthoz állhassanak a szériában. 

Előzetesen annyit lehet tudni, hogy ez egy ötéves időszak lesz, illetve, hogy nem lesz kötelező a hibrid rendszer, de ha beépítik, az nem haladhatja meg az átszámítva 270 lóerős teljesítményt. A két- illetve négykerék meghajtás is engedélyezett lesz. 

Erre elsőként az Aston Martin csapott le, aki a Valkyrie névre keresztelt modellel száll harcba a győzelemért. A brit gyártó oldalán olvasható, hogy nem is egy, hanem rögtön két gyári autót indítana. 

Aston Martin Valkyrie  

Az Aston bejelentése igen csak zseniálisnak mondható, ugyanis pontosan hatvan évvel ezelőtt diadalmaskodott Carroll Shelby, Roy Salvadori és a DBR1 a 24 óráson. 

Ezen felül kiderült, hogy a Scuderia Cameron Glickenhaus, a Brabham és a ByKolles is elkötelezte magát a széria mellett. 

Toyota Gazoo Racing WEC hypercar

Ha ez nem lenne elég, a Toyota is beszáll a buliba a tavaly nyáron bemutatott GR Super Sport koncepcióval, amit majd később fognak utcaiként megépíteni. Ezek szerint engedélyezi a szabályrendszer ezt a megoldást is. A japán gyártó elárulta, hogy hibrid rendszer fog dolgozni az autóban, az Aston egyelőre nem adott erről infót. 

Kapcsolódó írások

Toyota RAV4 2019
2018. november 16.
A fejlesztőknek annyira tetszett a végeredmény, hogy a RAV4 városi terepjáróból abszolút el tudnak képzelni egy versenybe illő kivitelt is.
Új Corolla ütközik a régivel. Túlélted volna?
2017. május 19.
Az autók biztonságtechnikai szempontból is forradalmi fejlődéseken mentek keresztül. De vajon egy új autóban nagyobb az esély a túlélésre?
Megjártuk a Budapesti Auto Show-t! - GALÉRIA
2017. október 27.
Az ötödik alkalommal megrendezett cégautó konferencia idén magával hozta többek között a Peugeot, BMW, Opel és a Nissan modelljeit is. De vajon mit tartogatott még a seregszemle?
A legőrültebb autók a 2017-es tokiói autószalonról
2017. november 02.
A japánoktól Európába egészen visszafogott modellek jutnak csak el, de a galéria bemutatja azt is, mit tudnak kihozni magukból, ha a saját közönségüknek gyártanak