2019. június 14. | 17:15

Az FIA jóváhagyta a hypercar kategóriát a 2020-21-es WEC szezonra.

A Nemzetközi Automobil Szövetség kibővítette a 2020-21-es évad kategóriáit az Endurance Világbajnokságban. Ennek működőképességére egy új szabályrendszert hoztak létre, ami engedélyezi, hogy a világ leggyorsabb közúti autóinak átalakított verziói is rajthoz állhassanak a szériában. 

Előzetesen annyit lehet tudni, hogy ez egy ötéves időszak lesz, illetve, hogy nem lesz kötelező a hibrid rendszer, de ha beépítik, az nem haladhatja meg az átszámítva 270 lóerős teljesítményt. A két- illetve négykerék meghajtás is engedélyezett lesz. 

Erre elsőként az Aston Martin csapott le, aki a Valkyrie névre keresztelt modellel száll harcba a győzelemért. A brit gyártó oldalán olvasható, hogy nem is egy, hanem rögtön két gyári autót indítana. 

Az Aston bejelentése igen csak zseniálisnak mondható, ugyanis pontosan hatvan évvel ezelőtt diadalmaskodott Carroll Shelby, Roy Salvadori és a DBR1 a 24 óráson. 

Ezen felül kiderült, hogy a Scuderia Cameron Glickenhaus, a Brabham és a ByKolles is elkötelezte magát a széria mellett. 

Ha ez nem lenne elég, a Toyota is beszáll a buliba a tavaly nyáron bemutatott GR Super Sport koncepcióval, amit majd később fognak utcaiként megépíteni. Ezek szerint engedélyezi a szabályrendszer ezt a megoldást is. A japán gyártó elárulta, hogy hibrid rendszer fog dolgozni az autóban, az Aston egyelőre nem adott erről infót.