F1: 68 lóerős előnye volt a Ferrarinak a Mercedesszel szemben

Közzétéve:
2020-08-01, 00:31

Az olasz istálló az úgynevezett erőpályákon tudta hasznosítani motorerőfölényét.

Toto Wolff, a Mercedes F1-es csapatfőnöke elárulta, 2019-ben bizonyos pályákon a Ferrari 68 lóerős motorerő-fölénnyel rendelkezett velük szemben. Az olaszok idei szenvedését látva ez hatalmas visszaesést jelent. Vajon mi lehet a látványos hanyatlás hátterében?

Ahogy idén, úgy tavaly is a Mercedes dominanciájával indult a Forma-1-es szezon. A 2019-es évben, a nyári szünetet követő futamokon remekelt a Ferrari, az SF90 erőfölényének köszönhetően Charles Leclerc Spában és Monzában is győzni tudott. A szezon utolsó harmadában aztán kopott a Ferrari tempója, miután az FIA a motorteljesítményre vonatkozó műszaki korlátozásokat tett közzé. A Nemzetközi Automobil Szövetség és az olasz csapat között köttetett idei megállapodás részletei nem ismertek, így a többi csapat csak találgatni tud a Ferrari motorteljesítményével kapcsolatban.

„Nem tudom, hogy mások miben látják az erősségeiket és gyengeségeiket, én csak a saját helyzetünket tudom megítélni. A motorerő tekintetében tavaly a Ferrari komoly kihívást jelentett számunkra, így más területeken kellett teljesítményt találnunk. Remekül zajlott az együttműködés Brixworth és Brackley, azaz az aerodinamikai és hajtóegységért felelős részleg között. Az idei autónk kiváló egyensúllyal rendelkezik, remek a tapadásunk a kanyarokban, egyedül a lassú íveken tapasztalunk némi gyengeséget. Tavaly voltak olyan futamok, ahol a Ferrari 68 lóerővel magasabb teljesítményt tudott felmutatni. Minden követ megmozgattunk, hogy utolérjük őket, ám ez nem volt egyszerű feladat” - mondta Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke.

Mercedes-Ferrari

A Mercedes jelenleg egy ellentmondásos ügyben érdekelt, melyben a Renault vitatja a Mercedes-erőforrással hajtott Racing Point autóinak legalitását. A brit székhelyű kanadai istálló RP20-as modellje nagyon hasonlít a tavalyi W10-es Mercedesre. A Renault két óvást is nyújtott be a Racing Point ellen, a franciák úgy vélik, hogy a rózsaszín csapat terveket kapott a Mercedestől, ezt pedig a szabályok tiltják. A Racing Point többször is hangoztatta ártatlanságát, Toto Wolff szerint a többieknek inkább példát kellene venniük a Lawrence Stroll tulajdonában lévő istállóról.

„Én azt mondanám, hogy mérnöki találékonyságról van szó. Meg kell találni a megfelelő egyensúlyt. Egyrészt engednünk kell a kiscsapatoknak, hogy versenyképesek legyenek. A Racing Point fejlődését azzal segítjük, hogy használhatják a szélcsatornánkat, valamint motort, sebességváltót és felfüggesztést biztosítunk számukra. Másrészt viszont tiszteletben kell tartanunk azt a tényt, hogy nem minden nagycsapat képes ilyen jellegű együttműködésre. A Racing Pointtal való közös munkának mindketten a nyertesei vagyunk. A Renault és a McLaren nem rendelkezik ilyen szövetségessel, így abban a helyzetben találják magukat, hogy a Racing Point mögé kerülnek a rangsorban. A kiscsapatok gyakran azzal a problémával küzdenek, hogy mindent saját maguk akarnak megoldani. A Racing Point mérnökei okosabbak voltak, és éltek a Mercedes által nyújtott segítséggel” - magyarázta Toto Wolff.

Mercedes felemelve

Szerinted szabályos a Racing Point autója, vagy túlságosan lemásolták a Mercedes megoldásait?

Az autós világ friss híreiért tekintsd meg az Alapjárat hírműsorát!

Kapcsolódó írások

Forma-1-es autó
2019. december 29.
A gazdag múltra visszatekintő fesztivál fénypontját évről-évre a királykategória autói adják.
Petrov Alonso előtt
2019. december 30.
Emlékszel még Hamilton és Massa 2008-as drámájára? Vagy Vettel első világbajnoki címére? Esetleg hallottál a Hunt vs. Lauda csatáról? Most megnézheted a 10 legizgalmasabb F1-es végjátékot.

További hírek