F1: Az Alfák kizárásával Kubica és Hamilton is pontot szerzett

Tóth Balázs
Közzétéve:
2019-07-28, 23:10

Kimi Räikkonent és Antonio Giovinazzit pontszerő helyen intették le a Német Nagydíjon, ám utólag súlyos büntetésben részesltek.

Az esős és meglehetősen kaotikus Német Nagydíjat Max Verstappen nyerte Sebastian Vettel és Danyiil Kvjat előtt, s úgy tűnt, ezúttal semmi oka vizsgálódni az FIA-nak. Szinte minden előzés szabályosnak tűnt, egyedül Hamilton kapcsán vetődött fel egy újabb büntetés lehetősége, aki a gyanú szerint túlságosan lemaradt a safety cartól az egyik biztonsági autós fázisban. Mivel Hamiltont a 11. helyen intették le, így mindenki legyintett egyet, hogy nincs nagy jelentőssége, hogy megbüntetik-e a britet, lévén pontot így sem, úgy sem szerezhet.

Csakhogy jóval a leintés és a dobogósok jól megérdemelt pezsgőzése után derült ki, az FIA vizsgálódik még egy kicsit, ezzel az Alfa Romeo két pilótájának, Kimi Räikkonennek és Antonio Giovinazzinak a pontszerzése forgott kockán. A két Alfást a hetedik és a nyolcadik helyen intették le, ám utólag 30-30 másodperces büntetéssel sújtották őket.

A két Alfa Romeo a Német Nagydíjon
A két Alfa Romeo a top 10-ben végzett a pályán, mégsem szereztek pontot

A 27.1-es szabálypontban vétett az Alfa Romeo, mégpedig a rajtnál. A hivatalos indoklás szerint a kuplungok nyomatéka nem az előírtaknak megfelelő volt, 0,07 másodperc helyett Räikkonen esetében 0,2, míg Giovinazzinál 0,3 másodperc alatt vette fel a motor nyomatékát a váltó, ami kedvezőbb helyzetbe hozta a párost az indulásnál.

Ha időben meghozza az ítéletet az FIA, akkor stop and go-val kellett volna bűnhődnie a két versenyzőnek, így azonban utólag adtak hozzá az időeredményükhöz 30 másodpercet, ami nagyjából ugyanakkora időveszteséget jelent a kalkulációk szerint. Más kérdés, ha a pályán kapja meg Räikkonen és Giovinazzi a büntetést, akkor jobban is kijöhettek volna a helyzetből, ha szerencsésen kapnak el egy biztonsági autós fázist.

Végül így Grosjean lett a hivatalos végeredmény szerint a hetedik, Magnussen pedig a nyolcadik. Ami ennél is érdekesebb, hogy a zöldasztalnál meghozott döntés értelmében Hamilton a 11. helyett a 9. pozícióban végzett, míg Kubica 1 pontot kapott. A lengyel tehát nem marad pont nélkül visszatérése szezonjában, és a Williams számára is rendkívül fontos ez a bajnoki egység, már csak az év végi pénzdíjak miatt is.

Az Alfa Romeo jelezte: tiszteletben tartja a döntést, de fellebbezni fog az ítélet ellen.

Kubica a Williams színeiben a Német Nagydíjon
Kubica szezonja eddig felejthető volt, most azonban pontot szerzett

A Német Nagydíj pontszerzői: a büntetések után

  1. Max Verstappen
  2. Sebastian Vettel
  3. Danyiil Kvjat
  4. Lance Stroll
  5. Carlos Sainz
  6. Alexander Albon
  7. Romain Grosjean
  8. Kevin Magnussen
  9. Lewis Hamilton
  10. Robert Kubica

A Forma-1 élmezőnyének állása:

  1. Lewis Hamilton 225 pont
  2. Valtteri Bottas 184 p
  3. Max Verstappen 162 p
  4. Sebastian Vettel 141 p
  5. Charles Leclerc 120 p
  6. Pierre Gasly 55 p

A Forma-1 konstruktőri versenyének élcsapatai:

  1. Mercedes 409 pont
  2. Ferrari 261 p
  3. Red Bull 217 p
  4. McLaren 70 p
  5. Toro Rosso 42 p
  6. Renault 39 p

Kapcsolódó írások

James Hunt
2019. június 15.
Az F1 legendás alakja egy olyan korban versenyzett, amikor még a vezetői képességek domináltak
2019. március 06.
A világ egyik legnagyobb Autószalonjára több gyártó is kihozta a jelenlegi Formula 1-es versenyautóját
Hegedűs Andor a Red Bull Racing épülete előtt, szemből fotózva
2018. november 21.
Andor egy olyan karriert futott be eddig, amire sok benzinvérű társammal együtt ámulattal tekintünk . Az alábbi interjúból kiderül, hogyan került a Formula 1 egyik legelitebb csapatába tervezőmérnökként!
2018. december 16.
11 kérdés a szezon második feléről olyan kérdésekkel, hogy min sértődött meg Bottas Magyarországon, mennyi ideig nem nevetne Oconnal Verstappen, és milyen állathoz hasonlította magát vajon Hülkenberg?