2021. november 12. | 12:27

A tervek szerint 2025-ben érkezik a második generációs, bioüzemanyaggal működő hibrid erőforrás.

Az előttünk álló hétvégén Brazíliában folytatódik a Forma-1 2021-es szezonja. Az idényből már csak négy futam van hátra, a Mexikói Nagydíjon aratott győzelmének köszönhetően Max Verstappen 19 pontos előnnyel vezet Lewis Hamilton előtt. A Brazil Nagydíj közvetítését már péntek este is érdemes lesz követni, ma rendezik ugyanis a hagyományos formátumú időmérő edzést, szombaton pedig az idén kísérleti jelleggel néhány helyszínen bevezetett sprintkvalifikáció dönt majd a vasárnapi rajtpozíciókról.

2025-től bevezetik a második generációs, bioüzemanyaggal hajtott hibrid erőforrást a Száguldó Cirkuszban. A távlati cél az, hogy a sportág 2030-ra teljesen karbonsemlegessé váljon, ehhez pedig az új motorformula jelenti az első lépést. A Forma-1 tárgyalásokat folytat a nemzetközi olajipari cégekkel, a fenntartható üzemanyagokat pedig nagyobb mennyiségben tervezik előállítani, hogy azok a kereskedelmi forgalomban is megjelenhessenek.

Az új motorról kapcsolatos grafikával már a Brazil Nagydíj közvetítése során is találkozhatnak a nézők. Az F1 üzenete szerint a jelenleg használt erőforrásnál nincs hatékonyabb a világon, hiszen a nagyobb teljesítményt kevesebb üzemanyag felhasználásával érik el, ezáltal a károsanyag-kibocsátása. A mostani technológia és a fenntartható üzemanyagok használata döntő jelentőségű változást hozhat, melyből az autósport mellett más ágazatok is profitálhatnak.

 

 

A mostani számítások alapján 2030-ra közel 1,8 milliárd lehet majd az utakon, melyek csupán 8 százaléka lesz tisztán elektromos. A belső égésű motorok tehát továbbra is fontos szerepet kaphatnak a közúti, légi és tengeri közlekedésben, illetve a teherszállításban. A karbonsemlegességre való törekvésekkel, valamint a fenntartható üzemanyagok fejlesztésében végzett munkájával a Forma-1 jelentősen segítheti a globális környezetvédelmi célok elérését