Az időmérő edzést Bottas nyerte Hamilton, Verstappen és Perez előtt. Ez azonban nem jelentett garanciát arra, hogy a két Mercedes fog elsőként befordulni, hiszen a hosszú célegyenes bőven tartogat esélyt Mexikóban arra, hogy a második sorból rajtolók az élre törjenek.

Nem váratták sokat a mezőnyt, hamar kialudt az utolsó piros lámpa. Eleinte úgy tűnt, a két Mercedes jól jött el, egymás mellé soroltak, de a széles célegyenesben így sem tudták kizárni hatalmas lendülettel érkező Verstappent, aki kihasználta Bottas szélárnyékát. Verstappen mélyet fékezett, de be tudott fordulni, méghozzá elsőként.

Ricciardo a belső ívre helyezkedett, ám első vezetőszárnyával eltalálta Bottast. A finn megforgott és kénytelen volt a mezőny után eredni Ricciardóval karöltve, ám az esetet nem vizsgálták.

A mezőny hátsó szekciójában is kialakult némi csetepaté, melynek következtében Mick Schumacher és Cunoda is feladta a futamot már az első körben.

Mivel törmelékek voltak a pályán, jött a biztonsági autó. Bottas és Ricciardo is kilátogatott a boxba. A pilóták Verstappen, Hamilton, Perez, Gasly, Leclerc, Giovinazzi, Sainz, Vettel, Russell, Räikkönen, Mazepin, Alonso, Latifi, Ocon, Norris, Stroll, Bottas, Ricciardo sorrendben vonatoztak a safety car mögött, egészen a negyedik kör végéig, amikor újra szabadon versenyezhettek.

Verstappen hamar ellépett Hamiltontól, az élmezőnyben nem volt helycsere. Sainz gyorsan megelőzte Giovinazzit, Alonso pedig Mazepint. A kilencedik kör végén Räikkönen megelőzte Russellt és a kilencedik helyen folytathatta a Mexikói Nagydíjat. Hamarosan Alonso is átrágta magát Russellen, az ifjú brit így kicsúszott a pontszerzők közül.

Verstappen eközben az élen sorra futotta a leggyorsabb köröket, a tizedik kör végére bő három másodperces előnyt épített ki Hamiltonnal szemben. Perez hátránya ekkor hat másodperc volt Verstappenhez képest, akinek egyre biztosabban érett a dobogós hely. Gasly már közel 10 másodperces lemaradásra volt a hollandhoz képest.

A 12. körben Latifi a boxba hajtott kerékcserére, így a mezőny végéről folytathatta a 71 körös futamot. Hamarosan érkezett Stroll is, épen Latifi elé ért vissza.

Öt körrel később Verstappen már több mint hat másodpercre nyúlt el Hamiltontól. Perez viszont folyamatosan faragott Hamiltonnal szembeni hátrányán és két másodpercen belüli távolságról követte. Mögöttük Gasly, Leclerc, Sainz, Vettel, Räikkönen, Alonso és Norris haladt pontszerző helyen. A futam elején a mezőny végére visszaeső Ricciardo és Bottas pedig már a 11. illetve a 12. helyen haladt.

A 23. körben 8,6 másodperc volt már Verstappen előnye Hamilton előtt. A brit a csapatrádión azt jelentette, hogy túl gyorsak a Red Bullok hozzájuk képest. Hamiltonnak sikerült 2 másodperc környékén tartania Perezt, de nem tudta lerázni a mexikóit.

A 30. körben Verstappen közel 10 másodperces előnnyel vezetett, mögötte Hamilton, Perez, Gasly, Leclerc, Sainz, Vettel, Räikkönen, Alonso és Norris haladt a top 10-ben, Ricciardo és Bottas pedig a 11. és a 12. helyen vívott egymással.

Érkezett a boxba Hamilton, méghozzá Leclerc mögé, aki így értékes másodperceket bukott. Leclerc ugyan kiállt kerékcserére a kör végén, ám Pereznek így is remek szolgálatot tett és ezáltal közvetve Verstappennek. A Red Bull nem reagált, maradt kint, pedig a számítógép szerint több mint 50% esélye lett volna Pereznek arra, hogy Hamilton elé érjen vissza.

Verstappen a 33. kör végén érkezett a boxba, 7,5 másodperccel ért vissza Hamilton elé. Szép sorjában mindenki más is kiállt friss abroncsokért, Perez azonban kivárt Sainz, Norris és Alonso szintén. A mexikói mögött Verstappen, Hamilton, Sainz, Gasly, Leclerc, Alonso, Norris, Vettel és Räikkönen haladt pontszerző helyeken féltávnál.

Ricciardo a 40. körben úgy döntött, újból kiáll, nem kísérelte meg tehát az első körben lecserélt abroncsaival teljesíteni a futamot. Az ausztrál Giovinazzi mögé a 13. helyen tért vissza a pályára.

Perez a kör végén érkezett kerékcserére, amely tökéletesen sikerült, de Hamiltonnak már bottal üthette a nyomát: 9 másodperces hátrányt szedett össze a mexikói, de 11 körrel frissebb abroncsokon kísérelhette meg lefaragni a hátrányát. Bottas is kiállt friss gumikért, de a bal első nehezen jött le, így Russell mögött a 15. helyen tudta folytatni a versenyt.

A 44. körben Verstappen 10 másodperccel ment Hamilton előtt, akit kevesebb mint 9 másodperccel követett Perez. Mögöttük Gasly, Leclerc,Sainz, Norris, Vettel, Räikkönen és Alonso harcolt a pontokért.

Egy körrel később Norris is érkezett kerékcserére, utolsóként a mezőnyből. A McLaren ifjú titánja Alonso mögött a pontszerző tizedik helyen vághatott neki az utolsó 16 körnek.

Ha a győzelemért nem is, a második helyért még kilátásban volt némi csata. Perez ugyanis folyamatosan faragott hátrányán Hamiltonnal szemben, a 47. körben már csak 6,7 másodperc volt a differencia a két versenyző között.

Az 53. körben Verstappen megfutotta a futam leggyorsabb körét, amivel a bajnoki csata szorosságát figyelembe véve helyzeti előnybe került az egy bónuszpont sorsa szempontjából. Hamilton ugyanis már csak 5 másodperccel vezetett Perez előtt, s mivel korosabb gumikon futott, nem feszegethette a határokat. A Mercedes úgy kalkulált, hogy Perez az utolsó körökben érheti utol a címvédőt.

A Ferrarinál tanácskozásba kezdtek, hogy megcseréljék-e két pilótájukat, mert Sainznak a frissebb gumikon nagyobb esélye lett volna lefaragni 15 kör alatt bő 10 másodperces hátrányát Gaslyval szemben mint Leclercnek. Erre a helycserére végül az 58. körben került sor.

Eközben Perez 1,6 másodpercre faragta szorgos iparosmunkával hátrányát Hamiltonnal szemben, és már csak idő kérdése volt, hogy mikor kerül DRS távolságon belül. A 62. körben már sikerült egy másodperc alá csökkent a két versenyző közti távolság, de Hamilton még tartotta a pozícióját. Hét kör volt hátra, amikor Verstappen magabiztosan vezetett, Hamilton és Perez között pedig hatalmas harc kerekedett a dobogó második fokáért.

A Mercedes közben stratégiai okokból Bottast kihívta kerékcserére, lágyakat kapott a finn, amivel rámehetett a leggyorsabb körre. Bottas a 14. helyen haladt így a pontot nem kaphatta meg, de Verstappentől volt esélye elvenni, amivel Hamilton bajnoki reményeit segíthette. Bottasnak nem sikerült jó kört futnia, így a 70. körben megint kihozták friss gumikért, ezzel már sikerült elvennie Verstappentől a leggyorsabb kört. Eközen Perez továbbra is nagyon közel volt Hamiltonhoz, de nem találta a fogást rajta.

Miután Gasly jó tempót autózott a verseny végén is, Sainz nem tudta utolérni. A Ferrari ezért úgy döntött, hogy visszacseréli két pilótáját a pályán elért eredményeik alapján.

Végül Verstappen mögött Hamilton végzett a második, Perez a harmadik helyen. Ez azonban nem rontotta el a mexikói szurkolók örömét, akik extázisban ünnepelték a dobogón végző honfitársukat.

Verstappen hét egységgel növelte előnyét összetettben, így már 19 ponttal vezet Hamilton előtt. A konstruktőri bajnokságban még a Mercedes vezet, de immáron csak egyetlen ponttal.

A 2021-es Mexikói Nagydíj végeredménye:

  1. Max Verstappen (Red Bull) 25 pont
  2. Lewis Hamilton (Mercedes) 18 pont
  3. Sergio Perez (Red Bull) 15 pont
  4. Pierre Gasly (AlphaTauri) 12 pont
  5. Charles Leclerc (Ferrari) 10 pont
  6. Carlos Sainz (Ferrari) 8 pont
  7. Sebastian Vettel (Aston Martin) 6 pont 
  8. Kimi Räikkönen (Alfa Romeo) 4 pont
  9. Fernando Alonso (Alpine) 2 pont
  10. Lando Norris (McLaren) 1 pont
  11. Antonio Giovinazi (Alfa Romeo)
  12. Daniel Ricciardo (McLaren)
  13. Esteban Ocon (Alpine)
  14. Valtteri Bottas (Mercedes)
  15. Lance Stroll (Aston Martin)
  16. George Russell (Williams)
  17. Nicholas Latifi (Williams)
  18. Nikita Mazepin (Haas)
  19. Mick Schumacher (Haas) kiesett
  20. Cunoda Júki (AlphaTauri) kiesett

A pilóták élmezőnyének állása:

  1. Max Verstappen (Red Bull) 312,5 pont
  2. Lewis Hamilton (Mercedes) 293,5 pont
  3. Valtteri Bottas (Red Bull) 185 pont

A csapatok élmezőnyének állása:

  1. Mercedes 478,5 pont
  2. Red Bull 477,5 pont
  3. Ferrari 268,5 pont