Az Auto Motor und Sport német magazin értesülései szerint felerősödtek a tárgyalások a Volkswagen Csoport és a Forma-1 képviselői között, az Audi és a Porsche motorszállítói szerepvállalása kapcsán. A hajtóegységekkel kapcsolatos végleges döntés a jövő heti Török Nagydíjat megelőzően várható. Az Audi és a Porsche akkor hajlandó beszállni, ha az F1 hajlandó búcsút inteni az MGU-H energia-visszanyerő rendszernek.

„Kompromisszumos megoldásra van szükség. Mi a Mercedesnél hajlandóak vagyunk belemenni a dologba, hogy támogassuk a Volkswagen-csoport belépését. Az MGU-H-tól búcsút veszünk, ha sikerül több pontban is megállapodásra jutnunk” – fogalmazott Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke.

Jelen állás szerint 2026-tól V6-os motorokkal versenyezhetnek a Forma-1-ben. A hajtóegység turbófelépítése változatlan marad, a hírek szerint azonban az elektromos teljesítmény 350 kilowattra nőhet. A német lap tapasztalt munkatársa, Michael Schmidt arról számol be, hogy Stefano Domenicali, az F1 sportigazgatója is bizakodó a kérdést illetően.

A Forma-1 távlati célja, hogy a mostaninál egyszerűbb, költséghatékonyabb motorokat használjanak, melyekbe a tervek szerint nem építenék be a hőenergia-visszanyerő rendszert. Amennyiben ez tényleg így lesz, megnyílhat az út az Audi és a Porsche szerepvállalása előtt.

Porsche F1-es koncepció
Egy látványterv szerint így nézhetne ki a Porsche F1-es autója

A Száguldó Cirkuszban szereplő csapatokat jelenleg a Mercedes, a Honda, a Ferrari és a Renault látja el motorral, a Honda azonban az idei szezon végén kiszáll a sorozatból. Az Audi és a Porsche belépése azt sugallja, hogy 2026-tól egyikük akár a partner nélkül maradt Red Bull motorbeszállítója is lehet.