A Száguldó Cirkuszban jelenleg négy különböző motorszállító erőforrásaiból gazdálkodhatnak a csapatok. A jelenlegi éllovas Red Bull, valamint az AlphaTauri csapatát támogató Honda a 2021-es szezon végén kiszáll a Forma-1-ből. 2025-től jelentős szabályváltozások lépnek életbe az erőforrásokat illetően, ami akár új motorszállítók érkezését is előrevetítheti.

Oliver Blume
Oliver Blume

A Volkswagen-csoporthoz tartozó Porsche és Audi neve időről-időre felmerül a Forma-1-es csatlakozás kapcsán. Idén áprilisban Oliver Blume, a Porsche vezérigazgatója úgy fogalmazott, hogy ők a partvonalon kívülről követik a fejleményeket. A Motorsport Week értesülései alapján úgy tűnik, kezd komolyabbra fordulni a dolog, hiszen a hírek szerint a két német óriás is ott lesz az F1-es motorszállítók tárgyalóasztalánál, a hétvégi Osztrák Nagydíj helyszínén. A találkozón részt vesz Ola Kallenius, a Daimler elnöke, Luca de Meo a Renault vezérigazgatója, John Elkann a Ferrari első embere, Dietrich Mateschitz a Red Bull tulajdonosa, Stefano Domenicali a Forma-1 vezérigazgatója, Ross Brawn az F1 sportszakmai igazgatója, valamint Jean Todt, az FIA év végén leköszönő elnöke is. A Porschét Oliver Blume, az Audit pedig Markus Duesmann vezérigazgatók képviselik majd szombaton.

Markus Duesmann
Markus Duesmann

A tárgyalások célja a Forma-1 motorellátását érintő jövőbeli megoldások keresése, a találkozó végkimenetele pedig befolyásolhatja a német autógyártók csatlakozási hajlandóságát. Amennyiben az együttműködés létrejön a jövőben, a Red Bull lehet a Porsche vagy az Audi lehetséges partnere, hiszen az osztrák istálló a Honda távozását követően saját fejlesztésű hajtóegységgel versenyez majd.

Az Audi és a Porsche egyaránt szerepel a Formula E mezőnyében, ahol a pilóták tisztán elektromos versenyautókkal, gyakran a legszűkebb utcai pályákon küzdenek a pontokért. Szerinted is érdekes lenne látni, miként kamatoztatják a német gyártók a jelentős autósport tapasztalatukat a Forma-1-ben?