Ez az újítás vajon megoldaná a sportág jelenlegi problémáit?
Társszerző: Hajdu Balázs
Úgy érzem, hogy lassan végtelen ötletgyűjtögetés zajlik a Forma-1 problémáinak megoldásával kapcsolatban. Hogyan tegyék izgalmasabbá a futamokat, hogyan legyen több előzés, miként lehet megtörni a Mercedes dominanciáját? A közelmúltban felmerült az időmérővel kapcsolatos forradalmi újítás, a kvalifikációs verseny gondolata.
Tulajdonképpen egy mini sprintversenyről van szó, mely meghatározná a vasárnapi rajtsorrendet, mely továbbra is a fő attrakció lenne. Az ESPN beszámolói alapján a döntéshozók fontolóra veszik a kérdést, mivel nem akarnak több olyan jelenetet látni, mely Monzában, az Olasz Nagydíj időmérőjén zajlott. Azok kedvéért, akik nem látták: Carlos Sainz kivételével az összes Q3-ba jutott pilóta elszalasztotta a lehetőségét egy végső gyors körre, mivel a szélárnyékra várva nem jutottak át a célvonalon időben.
Ez nem csak a csapatok és a pilóták, hanem a Száguldó Cirkusz szempontjából is rendkívül kínos jelenet volt. Az időmérő nagyon gyakran a hétvége legizgalmasabb eseménye, most ezt az adrenalint részben elvették a rajongóktól a pilóták.
A jelenlegi, háromszakaszos időmérő helyett alkalmazandó sprintverseny pusztán az izgalmak fokozására szolgálna. Elméletben kiszámíthatatlanabbá tenné a vasárnapi rajtsorrendet, gyakorlatilag pedig majd kiderül... Nem tudom egyértelműen azt mondani, hogy ez egy jó ötlet, legalábbis a 2021-es, új szabályrendszer bevezetése előtt. Képzelj el egy sprintversenyt a Mercedes, a Williams és a Toro Rosso részvételével. A dolgok jelenlegi állása szerint ez aligha okozna komoly pulzusnövekedést. Egy fordított rajtrácsra épülő történet már sokkal jobban hangzik, bár kétség kívül növeli a balesetveszélyes helyzetek kialakulásának kockázatát.
Az FIA és a Forma-1 döntéshozói biztosan sokat tanácskoznak a kérdésen. Szerinted izgalmasabbá tenné a sportágat egy kvalifikációs verseny?