F1: Leclerc lenyomta Hamiltonékat, Monzában is nyert!

Kiss Márton újságíró
Közzétéve:
2019-09-08, 16:33

A Ferrari 2010 után nyert újra hazai pályán.

Olasz Nagydíj - Az időmérő

Belgiumhoz hasonlóan Olaszországban is a Ferrari tűnt a leggyorsabbnak a szabadedzések során, de közel volt az olasz csapathoz a Mercedes, Red Bull páros. Igaz, Max Verstappen kocsijába a szerelők belepakolták a Honda legújabb specifikációjú motorját, így biztos volt, hogy a holland rajtbüntetést kap.

Az időmérő első szakaszában a két Renault állt az élre az első percek után, de aztán a friss futamgyőztes Charles Leclerc a közepes keverékű gumikon is meg tudott előzni mindenkit. Verstappen ugyan szeretett volna gyors kört futni, de motorproblémája adódott, így inkább visszament a boxba, mért idő nélkül fejezte be a kvalifikációt.

A második szakaszban is Leclerc állt az élre, de aztán Lewis Hamilton beugrott elé, miután kihasználta a Valtteri Bottas által biztosított szélárnyékot. Az említett három versenyzőn kívül Sebastian Vettel, Daniel Ricciardo, Alexander Albon, Carlos Sainz, Nico Hülkenberg, Lance Stroll és Kimi Räikkönen jutott be a Q3-ba.

A harmadik szakasz aztán bővelkedett a furcsa jelenetekben. A pilóták már az elején direkt lassan mentek, hogy ne kerüljenek a sor elejére, senki sem akart szélárnyékot biztosítani a másiknak. Aztán csak jött néhány gyors kör, Leclerc 1:19.307-es idejétől alig maradt el Hamilton, de Bottas és Vettel is közel volt a monacóihoz. Közben Räikkönen eldobta az Alfa Romeót az utolsó kanyarban, a finn világbajnok a gumifalban kötött ki (Räikkönen kocsiját újra kellett építeni, ezért vasárnap a boxutcából rajtolt).

Räikkönen a gumifalban végezte az időmérő edzést
Räikkönen összetörte az autóját szombaton

Az újraindítás után nagy csatára lehetett volna számítani, de a pilóták egészen amatőr módon csak tötyörésztek a pályán a fentebb említett szélárnyékozás miatt. Csak Sainz és Leclerc érte el időben a célvonalat, de utóbbi sem nyomta aztán a gázt, mert tudta, hogy a mögötte állók közül senki sem tud majd javítani az idején. A kvalifikáció után Hamilton a Ferrarit hibáztatta, míg a Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff kerek perec kijelentette, hogy mindannyian idiótáknak tűntek. Talán csak a Renault örült kicsit annak, hogy így alakultak a dolgok, Ricciardo az ötödik, Hülkenberg pedig a hatodik helyen zárta az időmérőt. Ilyen jó kvalifikációja 2007 óta nem volt a francia csapatnak, abban az évben Heikki Kovalainen és Giancarlo Fisichella tudott az első hatban végezni a szombati napon Magny-Coursban.

A Q3 végeredménye:

  1. Charles Leclerc (Ferrari)
  2. Lewis Hamilton (Mercedes)
  3. Valtteri Bottas (Mercedes)
  4. Sebastian Vettel (Ferrari)
  5. Daniel Ricciardo (Renault)
  6. Nico Hülkenberg (Renault)
  7. Carlos Sainz (McLaren)
  8. Alexander Albon (Red Bull, idő nélkül)
  9. Lance Stroll (Racing Point, idő nélkül)
  10. Kimi Räikkönen (Alfa Romeo, idő nélkül)

Olasz Nagydíj - A futam

A vasárnapra ígért eső reggel érkezett meg Monzába, délután már sütött a nap, így a versenyzők száraz pályán vágtak neki az 53 körös versenynek. Hamilton fantasztikusan kapta el a rajtot, de nem tudott bebújni Leclerc mellé az egyes kanyarban. Hülkenberg ugyan két helyet is javított a piros lámpák kialvása után, de a második kör elején Vettel visszaelőzte a honfitársát. A 19. helyről rajtoló Verstappen már a második körben kiment a boxba, orrkúpot kellett cserélni a kocsiján, a másik Red Bullal pedig Albon kicsúszott a pályáról, miközben Sainz-cal küzdött.

Leclerc megtartotta első helyét a rajt után
A rajt

A hetedik körben jött egy óriási Vettel-hiba, a négyszeres világbajnok megpördült az Ascariban, aztán eltalálta Strollt, miközben visszajött a pályára. A kanadai versenyző is megpördült, őt pedig majdnem Pierre Gasly találta el hátulról, szerencsére nem lett belőle baleset. Aztán még Romain Grosjean is keresztbe csúszott az Ascari kijáratánál. A 12. kör után Leclerc, Hamilton, Bottas, Ricciardo, Hülkenberg, Sainz, Giovinazzi, Albon, Kvjat és Magnussen haladt pontszerző helyen.

Vettel miatt pördült meg Stroll
Vettel megcsúszott az Ascariban, aztán eltalálta Strollt

Vettel végül 10 másodperces stop and go büntetést kapott a mutatványáért, vagyis a boxutcában 10 másodpercig egy helyben kellett állnia. A Ferrari versenyzője két kanyar alatt tönkrevágta a versenyét, ez már a sokadik hiba volt tőle az elmúlt egy évben. Stroll pedig boxutca áthajtásos büntetést kapott, mert veszélyesen tért visssza a pályára a Vettel-incidens után.

A kerékcserék után óriási csata alakult ki Hamilton és Leclerc között, a 23. körben talán össze is értek, a monacói leterelte a pályáról a britet, amiért fekete-fehér zászlós figyelmeztetést kapott, több ilyen manővert már nem engedhetett meg magának a Ferrari élmenője. A 29. körben Sainz feladta a versenyt, mert rosszul lett rögzítve a jobb első kerék az autóján, nagyot hibáztak a McLaren szerelői. Kvjat pedig a 6. helyről esett ki, miután elfüstölt alatta a Honda motorja. A 32. körben Leclerc, Hamilton, Bottas, Ricciardo, Hülkenberg, Giovinazzi, Albon, Pérez, Magnussen és Norris haladt pontszerző helyen.

Hamilton és Leclerc csatája
Hamilton és Leclerc csatája

Miközben Hamiltonék gigászi csatát folytattak egymással, Vettel kálváriája tovább folytatódott, a 34. körben előbb lekörözte a csapattársa, majd elfékezte az egyes kanyart. Így a nyakára esett az egyik Williams, vele kellett harcolnia a németnek – az a küzdelem a 14. helyért ment....

A 36. körben Leclerc is elfékezte az egyes kanyart, levágta a sikánt, Hamilton szólt is, hogy ez talán már kicsit sok a fiatal pilótától, de a versenyfelügyelők nem büntettek. Hamiltonnak közben hátrafelé is figyelnie kellett, mert Bottas nagyon gyorsan felzárkózott az első kettőre, hiszen a finn gumijai nagyon frissek voltak. A 42. körben Hamilton is hibázott, neki is sikerült elfékeznie az egyes kanyart, így Bottas feljött a második helyre. Mögöttük Ricciardo, Hülkenberg, Albon, Pérez, Verstappen, Giovinazzi és Norris volt a pontszerzők sorrendje.

Az utolsó körökben Bottas ráesett Leclerc nyakára, de aztán a finn is hibázott az egyes kanyarban, így nem tudott támadni. Az utolsó körben Bottas megint hibázott, nem is nyithatta a hátsó szárnyát az Ascari felé. A tifosi ekkor már őrjöngött, Leclerc pedig behúzta az Olasz Nagydíjat! A Ferrari 2010 után nyert újra Monzában. 

Leclerc nyerte az Olasz Nagydíjat
Leclercet óriási nyomás alá helyezték, de így is nyert

A leintés után Hamilton és Bottas azonnal gratulált a Ferrari fiatal titánjának. Ki kell emelni a Renault teljesítményét, Ricciardo a negyedik, Hülkenberg pedig az ötödik helyen zárt. A hátulról rajtoló Verstappen végül négy pontot szerzett, Leclerc ezzel a 25 ponttal pedig megelőzte Vettelt a világbajnoki pontversenyben.

Az Olasz Nagydíj pontszerzői:

  1. Charles Leclerc (Ferrari)
  2. Valtteri Bottas (Mercedes)
  3. Lewis Hamilton (Mercedes)
  4. Daniel Ricciardo (Renault)
  5. Nico Hülkenberg (Renault)
  6. Alexander Albon (Red Bull)
  7. Sergio Pérez (Racing Point)
  8. Max Verstappen (Red Bull)
  9. Antonio Giovinazzi (Alfa Romeo)
  10. Lando Norris (McLaren)

A Forma-1 élmezőnyének állása:

  1. Lewis Hamilton 284 pont
  2. Valtteri Bottas 221 p
  3. Max Verstappen 185 p
  4. Charles Leclerc 182 p
  5. Sebastian Vettel 169 p
  6. Pierre Gasly 65 p

A Forma-1 konstruktőri versenyének élcsapatai:

  1. Mercedes 505 pont
  2. Ferrari 351 p
  3. Red Bull 266 p
  4. McLaren 83 p
  5. Renault 65 p
  6. Toro Rosso 51 p
  7. Racing Point 46 p
  8. Alfa Romeo 34 p
  9. Haas 26 p
  10. Williams 1 p
Forrás:

Kapcsolódó írások

James Hunt
2019. június 15.
Az F1 legendás alakja egy olyan korban versenyzett, amikor még a vezetői képességek domináltak
2019. március 06.
A világ egyik legnagyobb Autószalonjára több gyártó is kihozta a jelenlegi Formula 1-es versenyautóját
Hegedűs Andor a Red Bull Racing épülete előtt, szemből fotózva
2018. november 21.
Andor egy olyan karriert futott be eddig, amire sok benzinvérű társammal együtt ámulattal tekintünk . Az alábbi interjúból kiderül, hogyan került a Formula 1 egyik legelitebb csapatába tervezőmérnökként!
2018. december 16.
11 kérdés a szezon második feléről olyan kérdésekkel, hogy min sértődött meg Bottas Magyarországon, mennyi ideig nem nevetne Oconnal Verstappen, és milyen állathoz hasonlította magát vajon Hülkenberg?