Bár kettős Mercedes győzelem született, ennek ellenére az új pálya a megszokottnál több izgalmat hozott.
A Mercedes színeiben Lewis Hamilton nyerte a Forma-1 történetének első Toszkán Nagydíját. A brit pilóta pályafutása 90. futamgyőzelmét aratta, ezzel már csak két siker hiányzik ahhoz, hogy megdöntse a legendás Michael Schumacher rekordját.
Kaotikus rajtot hozott a Ferrari 1000. F1-es versenye. A finn Valtteri Bottas átvette a vezetést az élről induló Lewis Hamiltontól, a Ferrari pilótája, Charles Leclerc feljött a harmadik helyre. Carlos Sainz megpördült a McLarennel, a mezőny hátsó felébe visszaeső Max Verstappent eltalálta Kimi Räikkönen, a bonyodalmakba Gasly, Grosjean és Vettel is belekeveredett. Rögtön az első körben pályára küldték a Ferrari jubileumi versenye miatt pirosra festett biztonsági autót.
A 7. kör elején kiállt a Safety Car a mezőny elől, a verseny azonban csak néhány másodpercre indulhatott újra, hiszen a mezőny hátsó felében több autót is érintő baleset történt. Carlos Sainz, Nicholas Latifi, Antonio Giovinazzi és Kevin Magnussen is búcsúzott a küzdelmektől. A futamot piros zászlóval félbeszakították. 2011 óta most fordult elő első alkalommal, hogy egymást követő két versenyen is elő került a piros zászló. Akkor a Monacói és a Kanadai Nagydíjakat kellett félbeszakítani.
A második rajtnál egy kicsit higgadtabban jött el a mezőny, Hamilton visszaelőzte Bottast. A két Mercedes mögött Leclerc, Stroll, Perez volt az első öt sorrendje.
A 44. körben Lance Stroll kicsúszott a pályáról, és a gumifalnak csapódott. A baleset miatt ismét a pályára küldték a biztonsági autót. A lehetőséget Valtteri Bottas tudta kihasználni, a finn pilóta autójára friss közepes keverékű gumikat kapott. Lewis Hamilton csak egy körrel később tudott kiállni, a brit világbajnok autójára is sárga oldalfalú abroncsok kerültek. A Safety Car mögött csak rövid ideig körözhettek a versenyzők, a futamot újfent megszakították piros zászlóval – ilyen legutóbb a 2016-os Brazil Nagydíjon történt.
Az újabb kényszerszünetet ismét állórajt követte, Ricciardo megelőzte Bottast, ezzel feljött a második helyre, a finn pilóta azonban rögtön a következő körben visszavette a pozíciót. Az 51. körben Albon előzte Ricciardót, így az ausztrál egy lépéssel távolabb került első dobogós helyezésétől a Renault színeiben.
Az utolsó körökben már nem történt semmi komoly esemény, így Lewis Hamilton nyerte a Forma-1 történetének első Toszkán Nagydíját. A brit pilóta pályafutása 90. futamgyőzelmét ünnepelhette, így már csak két siker hiányzik, hogy megdöntse a legendás Michael Schumacher rekordját. A Red Bull színeiben versenyző Alexander Albon F1-es karrierje során először állhatott dobogóra.
Bár a végén kettős Mercedes-győzelem született, a Mugellóban rendezett futam a megszokottnál eseménydúsabbra sikerült. A két piros zászlós megszakítás, a három állórajt nagyobb terhet rótt a pilótákra. A mugellói versenypályát a mezőny nagy része egyáltalán nem ismerte korábban, így a pénteki szabadedzések jelentősége is felértékelődött. A csapatoknak nyilván megterhelő három egymást követő hétvégén versenyezni, a szurkolók számára azonban érdekesebb, ha nem minden a megszokott forgatókönyv szerint zajlik.
Mugello mellett Portimao lesz idén a másik első bálozó, a Portugál Nagydíj 1996 után tér vissza az F1-es versenynaptárba. A portugál pályán egyedül Lewis Hamilton tesztelt korábban a jelenlegi mezőnyből, így a Száguldó Cirkusz tagjai ismét fejest ugorhatnak az ismeretlenbe. A Toszkán Nagydíj forgatókönyvét figyelembe véve kijelenthető, hogy az új helyszínek csak javíthatják a Forma-1 jelenlegi megítélését, és fokozhatják az izgalmakat.
Szerinted jó ötlet újabb pályákat bevonni az F1-es versenynaptárba?