2021. március 02. | 14:09

A szurkolók jelentős része abban bízik, hogy talán gyengébb lesz, mint a tavalyi, azonban ez inkább csak 2022-től reális.

A Mercedes még a Brawn GP csapatából alakult át a jelenlegi formátumra, amely olyan sikeresen lett felépítve, hogy gyakorlatilag a Forma-1 eddigi legdominánsabb csapatává váltak az évek során. Az alapokat még a Ross Brawn, Michael Schumacher páros rakta le, akárcsak anno a Ferrari esetén. A 2013-as szezonra leszerződtették Lewis Hamiltont, aki Nico Rosberggel és a Mercedesszel egy világverő trió lett.

A 2014-es szabályváltoztatások után pedig elkezdődött az eget rengető dominancia. Csak néhány szám és statisztika, mielőtt kitérek az autó részleteire. Sokan azt gondolják, hogy a leglehengerlőbb teljesítményt a Mercedes után a 2000 és 2004 közötti Ferrari nyújtotta, azonban ha szezononként vizsgáljuk a statisztikákat, akkor a második legerősebb az 1988 és 1991 közötti McLaren volt, amely 64 versenyből 39-et megnyert, ez 61 százalékos győzelmi rátának felel  meg. Ugyanezen időszak alatt 52 pole pozíciót szereztek a wokingiak, azaz a kvalifikációk 81 százalékán nem találtak legyőzőre.

Ehhez képest a Mercedes 2014 és 2015 között 38 futamból 32 futamon győzedelmeskedett, ami 84 százalékos siker. Ami viszont az időmérős teljesítményt illeti, 38-ból 36 alkalommal szerezték meg az első rajtkockát, amely 94 százalékos teljesítmény. És ez az autó azóta sem lett erőtlenebb.

Mivel a szabályok megkötötték a mérnökök kezét, az erőviszonyok sem változhatnak markáns módon. Az viszont tény, hogy a Mercedes ebben az évben a DAS (Dual Axis Steering) rendszert nem tudja használni, ami a gumik felmelegítését segítette elő.

A most bemutatott autó az, amelyen a legkisebbet kellett változtatni, mivel már az előző is egy világverő versenygép volt, akárcsak a hat korábbi szörnyeteg. A glória is karcsúbb lett és állítólag az aerodinamikát is csak tökéletesíteni kellett, lásd a trükkös tükrök. Az autó hátulján eltűntek a csillagok, helyére a nyomatékosított AMG feliratok kerültek, ami jelzik a szorosabb együttműködést ami a Daimlreen belüli viszonyokat illetően.

Ezzel az autóval a németek célba vehetik a nyolcadik konstruktőri világbajnoki címet. Már a hetes számmal is egyedülálló rekordot állítottak fel, hiszen a Ferrari egymás után csak hat címet zsebelt be. Lewis Hamilton és Valtteri Bottas párosa ebben az évben is lehengerlő lehet. Nagy kérdés, hogy a 2022-es szabályváltozások után is megtudják-e tartani a lendületüket, továbbá Hamiltonnal vagy esetleg George Russellel folytatják-e majd a Forma-1-ben.

  • Címkék:
  • F1