F1: Ezüst helyett most is fekete nyíl – megérkezett a címvédő Mercedes is

Szabó Balázs újságíró
Közzétéve:
2021-03-02, 13:09

A szurkolók jelentős része abban bízik, hogy talán gyengébb lesz, mint a tavalyi, azonban ez inkább csak 2022-től reális.

A Mercedes még a Brawn GP csapatából alakult át a jelenlegi formátumra, amely olyan sikeresen lett felépítve, hogy gyakorlatilag a Forma-1 eddigi legdominánsabb csapatává váltak az évek során. Az alapokat még a Ross Brawn, Michael Schumacher páros rakta le, akárcsak anno a Ferrari esetén. A 2013-as szezonra leszerződtették Lewis Hamiltont, aki Nico Rosberggel és a Mercedesszel egy világverő trió lett.

A Mercedes 2021-es konstrukciója szemből, oldalról

A 2014-es szabályváltoztatások után pedig elkezdődött az eget rengető dominancia. Csak néhány szám és statisztika, mielőtt kitérek az autó részleteire. Sokan azt gondolják, hogy a leglehengerlőbb teljesítményt a Mercedes után a 2000 és 2004 közötti Ferrari nyújtotta, azonban ha szezononként vizsgáljuk a statisztikákat, akkor a második legerősebb az 1988 és 1991 közötti McLaren volt, amely 64 versenyből 39-et megnyert, ez 61 százalékos győzelmi rátának felel  meg. Ugyanezen időszak alatt 52 pole pozíciót szereztek a wokingiak, azaz a kvalifikációk 81 százalékán nem találtak legyőzőre.

A Mercedes 2021-es konstrukciója oldalról

Ehhez képest a Mercedes 2014 és 2015 között 38 futamból 32 futamon győzedelmeskedett, ami 84 százalékos siker. Ami viszont az időmérős teljesítményt illeti, 38-ból 36 alkalommal szerezték meg az első rajtkockát, amely 94 százalékos teljesítmény. És ez az autó azóta sem lett erőtlenebb.

A Mercedes 2021-es konstrukciója oldalról

Mivel a szabályok megkötötték a mérnökök kezét, az erőviszonyok sem változhatnak markáns módon. Az viszont tény, hogy a Mercedes ebben az évben a DAS (Dual Axis Steering) rendszert nem tudja használni, ami a gumik felmelegítését segítette elő.

A Mercedes 2021-es konstrukciójának orra közelről

A most bemutatott autó az, amelyen a legkisebbet kellett változtatni, mivel már az előző is egy világverő versenygép volt, akárcsak a hat korábbi szörnyeteg. A glória is karcsúbb lett és állítólag az aerodinamikát is csak tökéletesíteni kellett, lásd a trükkös tükrök. Az autó hátulján eltűntek a csillagok, helyére a nyomatékosított AMG feliratok kerültek, ami jelzik a szorosabb együttműködést ami a Daimlreen belüli viszonyokat illetően.

A Mercedes 2021-es konstrukciója közelebbről

Ezzel az autóval a németek célba vehetik a nyolcadik konstruktőri világbajnoki címet. Már a hetes számmal is egyedülálló rekordot állítottak fel, hiszen a Ferrari egymás után csak hat címet zsebelt be. Lewis Hamilton és Valtteri Bottas párosa ebben az évben is lehengerlő lehet. Nagy kérdés, hogy a 2022-es szabályváltozások után is megtudják-e tartani a lendületüket, továbbá Hamiltonnal vagy esetleg George Russellel folytatják-e majd a Forma-1-ben.

Az autós világ friss híreiért tekintsd meg az Alapjárat hírműsorát!

Kapcsolódó írások

Russell és Bottas egymás mögött a Sakhir Nagydíjon
2020. december 11.
A német pilóta szerint habár ő a Mercedes jövője, még nem olyan erős, mint a hétszeres bajnok.
Mikä Häkkinen a McLaren Mercedes színeiben (MP4/13)
2021. március 28.
A wokingi istálló számos szép emléket őriz abból a korszakból, amikor a németek erőforrásaival versenyeztek.

További hírek