Michael Schumacher 7 világbajnoki címet és 91 győzelmet zsebelt be csodás karrierje során, de amikor 2010-ben visszatért a Mercedes-hez, nem igazán találta régi formáját és csapattársát, Nico Rosberget egész szezonban nem tudta maga mögé utasítani. Ekkor sokan támadni kezdték...

A legendás F1 tervező, John Barnard, a héten az F1-es Beyond The Grid podcast vendége volt, és elmesélte, hogy szerinte miért küzdött a szupergyors német, miután csatlakozott az Ezüst Nyilakhoz.

John Barnard egy széken ülve

Amikor a McLaren és a Ferrari korábbi technikai vezetőjét kérdezték arról, hogy ki volt a legjobb pilóta, akivel valaha dolgozott, nem azonnal vágta rá Schumacher nevét.

„Michael gyors volt, de… nekem nem tetszett, ahogy az autóval bánt. Számomra nem ez volt a helyes út” - magyarázta az ex-Ferrari mérnök, aki a Scuderiában dolgozott, amikor Michael megérkezett 1996 elején.

Autóteszt 1996-ban Estorilban

Amikor Schumacher a V10-es öszvér autót és a V12-es Ferrari 412 T2-t is kipróbálta, Bernard megértette vezetési stílusát és azt is, hogy a német pilóta miért a nagyobb motorfékkel rendelkező 12 hengeres modellt szerette jobban. Pont az a funkciót preferálta, amit Gerhard Berger és Jean Alesi nem, mivel jobban lassítja az autót, ha leveszi a lábát a gázról.

Michael Schumacher a Mercedes-es korszakában a paddockban

"Megpróbáltam Michaellel beszélni arról, én hogyan látom a dolgokat. Úgy gondoltam, hogy az autó gyors, ha a hajtott kerekeken a lehető legnagyobb tapadást biztosítjuk. Mivel így hamarabb ki tud gyorsítani és ezáltal gyorsabb lesz. Nos, ő nem így vezetett...” - magyarázta Bernard.

Schumacher 3 szezont töltött a Mercedes kötelékében, és abban az időben egyszer, a 2012-es Európa Nagydíjon állt dobogóra, de ez még a turbó-hibrid korszak előtt volt. Azóta a háromágú csillag uralja a konstruktőri és az egyéni világbajnokságot is már 6 éve.

A Mercedes GP Petronas csapatfőnöke és a pilóták

"Ő gyakran nem volt olyan gyors, mint akkoriban Rosberg, és arra gondoltam: Ez furcsa, van itt valami. Az elméletem (és ez csak egy elmélet) az, hogy Rosberg olyan volt, mint a legtöbb srác, aki gyors autóra vágyott és megfogadta a mérnökök tanácsait és rájött, hogyan tud vigyázni a hátsó kerekekre, miközben gyors marad”  – folytatta Bernard.

Michael Schumacher egy kanyarban a 2012-es autóval

"Michaelnek természetesen ez nem tetszett, és amikor elkészítették neki az autót, ami picivel gyorsabb volt Rosbergénél, mégsem volt gyors vele a pályán.”

Schumachert az első Mercedes-es szezonjában Rosberg 72-142-re legyőzte, és bár a következő szezonokban kicsit közelebb került csapattársa pontjaihoz, a szezonok végén sosem volt előrébb, és régi formája nagyon távolinak tűnt.

Michael Schumacher a Mercedes autójában

"Azt hiszem, hogy Michael hozzáállása a kérdés. Fiatalon jó volt, mert fenomenális reakcióideje és helyzetfelismerő képessége volt, de ahogy idősödött, úgy ezek vesztettek fényükből” -zárta gondolatait John Barnard.