F1: Ezért szenvedett Schumacher a Mercedes volánja mögött

Közzétéve:
2020-04-18, 17:00

John Barnard tech guru szerint ahogy idősödött Schumi, úgy vesztette el régi formáját.

Michael Schumacher 7 világbajnoki címet és 91 győzelmet zsebelt be csodás karrierje során, de amikor 2010-ben visszatért a Mercedes-hez, nem igazán találta régi formáját és csapattársát, Nico Rosberget egész szezonban nem tudta maga mögé utasítani. Ekkor sokan támadni kezdték...

A legendás F1 tervező, John Barnard, a héten az F1-es Beyond The Grid podcast vendége volt, és elmesélte, hogy szerinte miért küzdött a szupergyors német, miután csatlakozott az Ezüst Nyilakhoz.

John Barnard egy széken ülve

Amikor a McLaren és a Ferrari korábbi technikai vezetőjét kérdezték arról, hogy ki volt a legjobb pilóta, akivel valaha dolgozott, nem azonnal vágta rá Schumacher nevét.

„Michael gyors volt, de… nekem nem tetszett, ahogy az autóval bánt. Számomra nem ez volt a helyes út” - magyarázta az ex-Ferrari mérnök, aki a Scuderiában dolgozott, amikor Michael megérkezett 1996 elején.

Autóteszt 1996-ban Estorilban

Amikor Schumacher a V10-es öszvér autót és a V12-es Ferrari 412 T2-t is kipróbálta, Bernard megértette vezetési stílusát és azt is, hogy a német pilóta miért a nagyobb motorfékkel rendelkező 12 hengeres modellt szerette jobban. Pont az a funkciót preferálta, amit Gerhard Berger és Jean Alesi nem, mivel jobban lassítja az autót, ha leveszi a lábát a gázról.

Michael Schumacher a Mercedes-es korszakában a paddockban

"Megpróbáltam Michaellel beszélni arról, én hogyan látom a dolgokat. Úgy gondoltam, hogy az autó gyors, ha a hajtott kerekeken a lehető legnagyobb tapadást biztosítjuk. Mivel így hamarabb ki tud gyorsítani és ezáltal gyorsabb lesz. Nos, ő nem így vezetett...” - magyarázta Bernard.

Schumacher 3 szezont töltött a Mercedes kötelékében, és abban az időben egyszer, a 2012-es Európa Nagydíjon állt dobogóra, de ez még a turbó-hibrid korszak előtt volt. Azóta a háromágú csillag uralja a konstruktőri és az egyéni világbajnokságot is már 6 éve.

A Mercedes GP Petronas csapatfőnöke és a pilóták

"Ő gyakran nem volt olyan gyors, mint akkoriban Rosberg, és arra gondoltam: Ez furcsa, van itt valami. Az elméletem (és ez csak egy elmélet) az, hogy Rosberg olyan volt, mint a legtöbb srác, aki gyors autóra vágyott és megfogadta a mérnökök tanácsait és rájött, hogyan tud vigyázni a hátsó kerekekre, miközben gyors marad”  – folytatta Bernard.

Michael Schumacher egy kanyarban a 2012-es autóval

"Michaelnek természetesen ez nem tetszett, és amikor elkészítették neki az autót, ami picivel gyorsabb volt Rosbergénél, mégsem volt gyors vele a pályán.”

Schumachert az első Mercedes-es szezonjában Rosberg 72-142-re legyőzte, és bár a következő szezonokban kicsit közelebb került csapattársa pontjaihoz, a szezonok végén sosem volt előrébb, és régi formája nagyon távolinak tűnt.

Michael Schumacher a Mercedes autójában

"Azt hiszem, hogy Michael hozzáállása a kérdés. Fiatalon jó volt, mert fenomenális reakcióideje és helyzetfelismerő képessége volt, de ahogy idősödött, úgy ezek vesztettek fényükből” -zárta gondolatait John Barnard.

Az autós világ friss híreiért tekintsd meg az Alapjárat hírműsorát!

Kapcsolódó írások

2018-as Suzuki Vitara elölről
2018. október 23.
Több jeles magyar képviselője is volt az autóiparnak világszerte az idők során, mára pedig számos nagyvállalat van jelen az ország különböző térségeiben.
Mercedes W108 Eurowise tuning
2019. december 25.
Az Eurowise megépítette a világ talán legextrémebb S-osztályát: német kasztni, amerikai V8, hot rod stílus, airride. Sokkoló, de legalább annyira lenyűgöző.

További hírek