Michael Schumacher 10 legemlékezetesebb pillanata

Közzétéve:
2019-01-14, 10:03

A Formula 1 hétszeres világbajnoka nem rég ünnepelte 50. születésnapját. Nevéhez rengeteg rekord fűződik, illetve a 19 év alatt 7 világbajnoki címet és 91 futamgyőzelmet zsebelt be

Schumacher képességei és tudása vitathatatlan, azonban neki is voltak olyan pillanatai, amikor túlmutatott saját magán. Az alábbi lista tíz ilyen momentumot elevenít fel, amelyet a Formula 1 szakértői egy videóban foglaltak össze.

10. Az utolsó pole pozíció - Monacói Nagydíj 2012

A sors kegyetlen fintora, hogy Schumacher utolsó nagy villanása egy pole pozíció megszerzése, úgy, hogy ráadásul nem is indulhatott az első kockából, mert az előtte lévő Spanyol Nagydíjon összeakadt Bruno Sennával. A találkozót követően mind a ketten kiestek, emiatt Michael öt rajthelyes büntetést kapott.

Michael Schumacher a 2012-es Monacói Nagydíjon

9. Az Alesi manőver - Európa Nagydíj 1995

Az Európa Nagydíjnak 1995-ben a Nürburgring adott otthont. Egész hétvégén szörnyű időjárás tombolt, csupán a futamra javult meg egy kicsit. A verseny vége felé a Ferrarival versenyző Jean Alesi elhasználta az abroncsait, viszont ennek ellenére is sokáig úgy tűnt, hogy megszerzi második futamgyőzelmét. Ez a reménye két körrel a leintés előtt szertefoszlott, amikor a Benetton német pilótája hatalmas fölénnyel ráesett, majd egy kerék a kerék elleni, roppant precíz csatában megelőzte a sikánban. Olyan szépen kivitelezett manőver volt, hogy még a legtapasztaltabbak is csodálkozva nézték Schumacher precizitását, amely a 17. győzelméhez segítette.

A Benetton autója az 1995-ös Európa Nagydíjon

8. Hibás váltóval is második - Spanyol Nagydíj 1994

Ha a Spanyol Nagydíjon nem ment volna tönkre a Benetton váltója, akkor Michael Schumacher nyerte volna a brutális 1994 -es szezon első hét versenyét. De talán ez a második hely lenyűgözőbb, mint a másik hat győzelem. Damon Hill kényelmes fölénnyel vezetett a német előtt, mikor a sebességváltó bemondta az unalmast és onnantól csak az ötödik fokozatban működött az autó. A fordulat nagyon leesett a lassú kanyarokban, a hosszú egyenesben pedig tiltáson működött az erőforrás.

Előzés közben a Benetton az 1994-es Spanyol Nagydíjon

7. Első győzelem a 91-ből - Belga Nagydíj 1992

Schumacher első győzelméhez, amelyet Spában szerzett, a szerencse is hozzásegítette. A 29. körben megelőzte a harmadik helyen autózó csapattársát, Martin Brundle-t, amikor az kiállt lecserélni az elhasználódott abroncsait. A német üldözőbe vette az élmenőket és mind a két Williamst megelőzve a 34. körben át is vette a vezetést Nigel Manselltől, akit csapattársa Riccardo Patrese sem tudott megvédeni Schumacher gyorsaságától.

Schumacher az 1992-es Belga Nagydíjon

6. Utolsó versenye a Ferrarival - Brazil Nagydíj 2006

Sokan emlékeznek Schumacher első visszavonulása előtti utolsó versenyére, amely a Ferraris korszakának utolsó állomása is volt egyben. Igen, a 2006-os Brazil Nagydíjról van szó. Az időmérőn csupán a 10. helyet szerezte meg, a verseny kilencedik körében viszont defektet kapott így szertefoszlott a 8. bajnoki cím reménye. Fernando Alonso a második helyet megszerezve 13 ponttal megnyerte a bajnokságot. Michael a defektet követően visszaesett a 20. helyre, ahonnan egy hihetetlen előzés sorozatot bemutatva végül a negyedik helyig tornázta fel magát.

Schumacher a Ferrarival az utolsó versenyén Brazíliában

5. Első alkalommal a Formula 1-ben - Belga Nagydíj 1991

Fiatal korában is roppant tehetséges volt a német pilóta, a Formula 1 előtt több szériában kipróbálta magát. Az első F1-es versenyén Bertrand Gachot helyére ugrott be, mivel őt letartóztatták. Schumacher az első időmérőjén a hetedik helyet szerezte meg több, mint egy másodpercet verve tapasztalt csapattársára. A versenyen ugyan technikai hiba miatt kiesett, de a teljesítménye elég meggyőző volt.

Az 1991-es Belga Nagydíjon szemből fotózva

4. Brilliáns csapatstratégia - Magyar Nagydíj 1998

Ross Brawn úgy döntött, hogy az 1998-as Magyar Nagydíjon három boxkiállásos taktikát vetnek be, azért, hogy a McLarenek elé tudjanak kerülni. Ez a magyar hőségben elég merész és szadista volt, de Schumacher rendkívül gyorsnak bizonyult és kimagasló állóképességének köszönhetően, végre tudta hajtani a kérést. Végül első helyen hozta be az autót és ez lett az egyik legemlékezetesebb győzelme, ráadásul csökkentette Mika Hakkinennel szembeni hátrányát.

A Ferrari az 1998-as Magyar Nagydíjon szemből fotózva

3. Szuper teljesítmény Spa-ban - Belga Nagydíj 1995

A Belga Nagydíjon mutatkozott be a fiatal Schumacher, és már akkor is feküdt neki a pálya. Azóta eltelt pár év, de ismét brilírozott. A versenyen csupán a 16. helyről indult és csupán néhány kör alatt az élre küzdötte magát agresszív versenyzésével. Egész hétvégén változatos és mostoha körülmények uralkodtak a pályán. Viszont a német precizitás ismét megmutatkozott, kemény csatában maga mögé utasította Damon Hillt, majd 20 másodpercet vert rá a 44 körös versenytávon.

Michael Schumacher keresztben csúszva

2. Visszatérés a baleset után - Malajziai Nagydíj 1999

1999-ben folytatódott a Häkkinen-Schumacher párharc, egészen a Brit Nagydíjig, ahol Schumacher egy fékhiba miatt rögtön a rajt után frontálisan a gumifalba ütközött. Ennek következtében sípcsont-és szárkapocscsont-törést szenvedett a jobb lábában, ami miatt a következő hat futamon nem vehetett részt. 100 nap után Malajziában, két futammal a szezon vége előtt ült vissza a Ferrariba, ahol az időmérőt hatalmas fölénnyel nyerte, majd a versenyen mindent megtett csapattársa, Irvine vb-esélyeinek javításáért.

Michael Schumacher a Ferrarival, oldalról fotózva

1. Az esőmenő - Spanyol Nagydíj 1996

Az 1996-os Ferrari nem volt sem versenyképes sem pedig szép, a kettő tulajdonság közül legalább az egyikkel rendelkezhetett volna az F310-es. Végig küzdötte az egész szezont az autó, tizenhat versenyből öt alkalommal lett műszaki hibás. Viszont amikor ment akkor nagyon jó volt. Az 1996-os Spanyol Nagydíj szakadó esőben zajlott, ahol a megbízhatatlan technikával Michael Schumacher negyvenöt másodperccel gyorsabban teljesítette a 65 körös futamot, mint a másodikként beérő. Eddie Irvine évekkel később azt nyilatkozta, hogy egy csoda volt, amit Michael művelt azzal a szeméttel. Ez volt pályafutása legkiemelkedőbb momentuma, aminek hatalmas szerepe volt abban, hogy ma a Formula 1 legnagyobbjai között tartják számon.

Az 1996-os Spanyol Nagydíjon vízfüggönyt húzva

Ezennel a lista végére értem. Szerinted melyik volt a hétszeres világbajnok legjobb pillanata?

Forrás:

További autós hírek

Mentőautó ütközött személyautóval Nyíregyházán, a Pazonyi úton vasárnap este. A baleset következtében a gépkocsiban utazó 31 éves nő a helyszínen életét vesztette. További...

Olvasónktól kaptuk a videót az Illatos úti tahó teherautósról. Írja: “Az illatos út elején egy teherautó a tilos jelzés ellenére piros lámpánál és...

Elképesztő állapotban szeretett volna a következő videó “főhőse” autót vezetni. Olvasónk, aki megakadályozta ezt, a következőt írta: “Akkor kezdtem el felvenni, miután kiesett...

Viber közösségünkbe küldtek egy videót, amin már megint egy magát rettentően jó sofőrnek képzelő autós kezd előzésbe. Persze a gond nem is ezzel...

Tilos jelzést mutatott a sorompó, de a vonatra aztán hiába vártak az autósok. Pedig a többség megállt, ahogy az elő van írva, csakhogy...

Kapcsolódó írások

Michael Schumacher szemből fotózva
2018. november 23.
Eddig sosem látott interjút tett közzé a hétszeres Formula 1-es világbajnok családja.
Befotóztam a Renault 2018-as F1-es gépét
2018. július 26.
Az Alapjárat körbefotózta a Renault idei Formula 1-es versenyautóját, amivel a Magyar Nagydíjon Nico Hülkenberg és Carlos Sainz köröz majd.
 Robert Kubica a Wiliiams boxában oldalról fotózva
2018. november 21.
Robert Kubica a Williams-Mercedes versenyzője lesz 2019-ben a Formula 1-ben.
2018. december 16.
11 kérdés a szezon második feléről olyan kérdésekkel, hogy min sértődött meg Bottas Magyarországon, mennyi ideig nem nevetne Oconnal Verstappen, és milyen állathoz hasonlította magát vajon Hülkenberg?