A Formula 1 hétszeres világbajnokának nevéhez rengeteg rekord fűződik, a 19 év alatt 7 világbajnoki címet és 91 futamgyőzelmet zsebelt be.
Michael Schumacher képességeinek, szorgalmának és eredményeinek köszönhetően egyértelműen az F1 legendái közé írta be magát a sportág történelemkönyvébe. Elevenítsünk fel születésnapja alkalmából 10 különleges pillanatot a pályafutásából!
10. Az utolsó pole pozíció - Monacói Nagydíj 2012
A sors kegyetlen fintora, hogy Schumacher utolsó nagy villanása egy pole pozíció megszerzése, úgy, hogy ráadásul nem is indulhatott az első kockából, mert az előtte lévő Spanyol Nagydíjon összeakadt Bruno Sennával. A találkozót követően mind a ketten kiestek, emiatt Michael öt rajthelyes büntetést kapott.
9. Az Alesi manőver - Európa Nagydíj 1995
Az Európa Nagydíjnak 1995-ben a Nürburgring adott otthont. Egész hétvégén szörnyű időjárás tombolt, csupán a futamra javult meg egy kicsit. A verseny vége felé a Ferrarival versenyző Jean Alesi elhasználta az abroncsait, viszont ennek ellenére is sokáig úgy tűnt, hogy megszerzi második futamgyőzelmét. Ez a reménye két körrel a leintés előtt szertefoszlott, amikor a Benetton német pilótája hatalmas fölénnyel ráesett, majd egy kerék a kerék elleni, roppant precíz csatában megelőzte a sikánban. Olyan szépen kivitelezett manőver volt, hogy még a legtapasztaltabbak is csodálkozva nézték Schumacher precizitását, amely a 17. győzelméhez segítette.
8. Hibás váltóval is második - Spanyol Nagydíj 1994
Ha a Spanyol Nagydíjon nem ment volna tönkre a Benetton váltója, akkor Michael Schumacher nyerte volna a brutális 1994-es szezon első hét versenyét. De talán ez a második hely lenyűgözőbb, mint a másik hat győzelem. Damon Hill kényelmes fölénnyel vezetett a német előtt, amikor Schumacher sebességváltója bemondta az unalmast, és onnantól csak az ötödik fokozatban működött az autója. A fordulat nagyon leesett a lassú kanyarokban, a hosszú egyenesben pedig tiltáson működött az erőforrás.
7. Az első győzelem a 91-ből - Belga Nagydíj 1992
Schumacher első győzelméhez, amelyet Spában szerzett, a szerencse is hozzásegítette. A 29. körben megelőzte a harmadik helyen autózó csapattársát, Martin Brundle-t, amikor az kiállt lecserélni az elhasználódott abroncsait. A német üldözőbe vette az élmenőket és mind a két Williamst megelőzve a 34. körben át is vette a vezetést Nigel Manselltől, akit csapattársa Riccardo Patrese sem tudott megvédeni Schumacher gyorsaságától.
6. Utolsó versenye a Ferrarival - Brazil Nagydíj 2006
Sokan emlékeznek Schumacher első visszavonulása előtti utolsó versenyére, amely a Ferraris korszakának utolsó állomása is volt egyben. Igen, a 2006-os Brazil Nagydíjról van szó. Az időmérőn csupán a 10. helyet szerezte meg, a verseny kilencedik körében viszont defektet kapott így szertefoszlott a 8. bajnoki cím reménye. Fernando Alonso a második helyet megszerezve 13 ponttal megnyerte a bajnokságot. Michael a defektet követően visszaesett a 20. helyre, ahonnan egy hihetetlen előzés sorozatot bemutatva végül a negyedik helyig tornázta fel magát.
5. Első alkalommal a Formula 1-ben - Belga Nagydíj 1991
Fiatal korában is roppant tehetséges volt a német pilóta, a Formula 1 előtt több szériában kipróbálta magát. Az első F1-es versenyén Bertrand Gachot helyére ugrott be, mivel őt letartóztatták. Schumacher az első időmérőjén a hetedik helyet szerezte meg több, mint egy másodpercet verve tapasztalt csapattársára. A versenyen ugyan technikai hiba miatt kiesett, de a teljesítménye elég meggyőző volt.
30 years ago today... a star was born ✨
— Formula 1 (@F1) August 25, 2021
Michael Schumacher made his F1 debut at Spa ?#BelgianGP ?? #F1 pic.twitter.com/CtYQlDMLWX
4. Brilliáns csapatstratégia - Magyar Nagydíj 1998
Ross Brawn úgy döntött, hogy az 1998-as Magyar Nagydíjon három boxkiállásos taktikát vetnek be, azért, hogy a McLarenek elé tudjanak kerülni. Ez a magyar hőségben elég merész és szadista volt, de Schumacher rendkívül gyorsnak bizonyult és kimagasló állóképességének köszönhetően, végre tudta hajtani a kérést. Végül első helyen hozta be az autót és ez lett az egyik legemlékezetesebb győzelme, ráadásul csökkentette Mikä Häkkinennel szembeni hátrányát.
3. Szuper teljesítmény Spában - Belga Nagydíj 1995
A Belga Nagydíjon mutatkozott be a fiatal Schumacher, és már akkor is feküdt neki a pálya. Azóta eltelt pár év, de ismét brilírozott. A versenyen csupán a 16. helyről indult és csupán néhány kör alatt az élre küzdötte magát agresszív versenyzésével. Egész hétvégén változatos és mostoha körülmények uralkodtak a pályán. Viszont a német precizitás ismét megmutatkozott, kemény csatában maga mögé utasította Damon Hillt, majd 20 másodpercet vert rá a 44 körös versenytávon.
2. Visszatérés a baleset után - Malajziai Nagydíj 1999
1999-ben folytatódott a Häkkinen-Schumacher párharc, egészen a Brit Nagydíjig, ahol Schumacher egy fékhiba miatt rögtön a rajt után frontálisan a gumifalba ütközött. Ennek következtében sípcsont-és szárkapocscsont-törést szenvedett a jobb lábában, ami miatt a következő hat futamon nem vehetett részt. 100 nap után Malajziában, két futammal a szezon vége előtt ült vissza a Ferrariba, ahol az időmérőt hatalmas fölénnyel nyerte, majd a versenyen mindent megtett csapattársa, Irvine vb-esélyeinek javításáért.
1. Az esőmenő - Spanyol Nagydíj 1996
Az 1996-os Ferrari nem volt sem versenyképes sem pedig szép, a kettő tulajdonság közül legalább az egyikkel rendelkezhetett volna az F310-es. Végig küzdötte az egész szezont az autó, tizenhat versenyből öt alkalommal lett műszaki hibás. Viszont amikor ment, akkor nagyon jó volt.
Az 1996-os Spanyol Nagydíj szakadó esőben zajlott, ahol a megbízhatatlan technikával Michael Schumacher negyvenöt másodperccel gyorsabban teljesítette a 65 körös futamot, mint a másodikként beérő. Eddie Irvine évekkel később azt nyilatkozta, hogy egy csoda volt, amit Michael művelt azzal a szeméttel. Ez volt pályafutása legkiemelkedőbb momentuma, aminek hatalmas szerepe volt abban, hogy ma a Formula 1 legnagyobbjai között tartják számon.
Ezennel a lista végére értem. Szerinted melyik volt a hétszeres világbajnok legjobb pillanata?