Az izgalmakban bővelkedő Forma 1-es Szingapúri Nagydíjat végül a Ferrari német pilótája, Sebastian Vettel nyerte csapattársa előtt.
Szingapúri Nagydíj - Az időmérő
A szabadedzéseken mind a három élcsapat szerzett magának egy-egy elsőséget. A mérvadónak számító harmadik szabadedzésen a töretlen lendületű Charles Leclerc két tizeddel előzte meg a Mercedes brit pilótáját, akit Vettel követett.
Az időmérő első részének elején Leclerc állt az élre, mögötte Vettel, majd Verstappen következett. A gumistratégiában különcködő Mercedes pilóták a negyedik, ötödik helyet foglalták el. Végül az utolsó gyorskörökre felrakták a lágy gumikat, ennek köszönhetően Bottas zárt az élen, Hamilton és Leclerc előtt. A kiesők közt nem volt nagy meglepetés
A Q2-ben az első gyorskörök után Leclerc állt az élre és ott is maradt, a mögötte lévő pozíciókért folyt a csata, végül Vettel, Hamilton lett a sorrend. Őket Verstappen és Bottas követte. A McLaren két versenyzője jól teljesített, akárcsak Albon.
A kvalifikáció utolsó részének elején Vettel volt a leggyorsabb, azonban az edzés végére szinte mindenki javított rajta kívül, végül Leclerc nyerte meg az időmérő edzést Szingapúrban. Sorozatban harmadszor, pályafutása során pedig ötödször szerezte meg a pole pozíciót. Őt az ötszörös világbajnok, Lewis Hamilton, majd Sebastian Vettel követte. A top 10-ben végzett még Verstappen, Bottas, Albon, Sainz, Ricciardo, Hülkenberg és Norris.
A rajtrács azonban módosult, hiszen Daniel Ricciardót kizárták, mert a Renaultban az MGU-K teljesítménye meghaladta a megengedett maximumot. Továbbá Pérez 5 helyes büntetést kapott váltócsere miatt.
A Q3 végeredménye:
- Charles Leclerc
- Lewis Hamilton
- Sebastian Vettel
- Max Verstappen
- Valtteri Bottas
- Alexander Albon
- Carlos Sainz
- Daniel Ricciardo
- Nico Hulkenberg
- Lando Norris
- Sergio Pérez
Szingapúri Nagydíj - A futam
A lámpák gyors kialvása után maradt a sorrend, Vettel támadta Hamiltont, így Leclerc egy lélegzetvételnyi előnyhöz jutott. A mezőny végében volt egy kis adok-kapok Sainz és Hülkenberg között, előbbi egy rettenetes boxkiállás után vissza tudott állni, de esélye sem volt a pontszerzésre. A versenyirányítás végül nem szabott ki büntetést az említett incidenssel kapcsolatban.
Eközben az élen békés autózgatás folyt, akárcsak az M7-esen. A 10. körig kellett várni az első komolyabb akcióra, Ricciardo nem bírta a vonatozást és megette Kvyatot. Meg kell hagyni a monacói pilóta okosan diktálta a tempót az élen, ezzel óvta az abroncsokat és így nem is keletkezett nagy szakadék az él- és a középmezőny közt.
A 13. körben kezdődtek meg a kerékcserék, az élmezőny viszonylag sokáig várt, hiszen először Vettel és Verstappen ment be friss, kemény keverékű gumikért a 20. körben. Erre reagált Leclerc is, Hamiltont viszont nem hozta ki a Mercedes. A brit csak a 27. körben cserélte le a lágy keveréket a keményre.
Ekkor meglepő módon Giovinazzi, Gasly, Ricciardo hármas állt az élen úgy, hogy ők még nem voltak kint a boxban. Vettel agresszívan támadta Gaslyt - össze is értek - , ezzel nagy kockázatott vállalt, de a győzelemhez erre is szükség volt. Majd Giovinazit is megelőzve az élre állt. Az olasz vesztett a tempójából egy kicsit, így Leclerc és Verstappen is elment mellette.
A hetes kanyarban Ricciardónak meggyűlt a baja a 99-es rajtszámú Alfával, mind a ketten a boxban végezték, de folytatni tudták a futamot. Ezután nem sokkal Grosjean és Russell összeakadt a nyolcas kanyarban, utóbbi a falban maradt emiatt beküldték a Safety Car-t. Ez jól jött a Ferrari monacói pilótájának.
Az újraindítást követően simán eljött a mezőny, mindenki maradt a korábbi pozíciójában, Stroll azonban hátrébb kakaskodhatott valakivel, mivel bal első defekttel ment a boxba. Néhány körrel később a kettes és a hármas szektor határán Pérez alatt megállt a Racing Point Force India, a Safety Car már vissza is tért.
Közben a Ferrarinál ment a matek, Binotto láthatóan ideges volt. Az elsődleges cél természetesen a kettős győzelem, nem az egyéni érdek, ami nyilvánvalóan nem igazán tetszett Leclercnek és hangot is adott ennek.
Az utolsó 13 körre elengedték a mezőnyt, Vettel jó tempót diktált, ismét pozícióváltoztatás nélkül folytatódott a küzdelem.
Az 50. körben Kvyat bevetődött Raikkönen mellé, azonban nem adta ki, ezzel véget is ért a finn versenye (a verseny után vizsgálják ezt az esetet). Bernd Mayländernek ismét akadt feladata. Kilenc körrel a vége előtt zöld utat kaptak, viszont nem láthattunk nagy előzéseket, mindenki vigyázott a másikra.
Az utolsó körök elég unalmasra sikerültek, viszont erre volt szükség ahhoz, hogy a Ferrari be tudja húzni az első két helyet.
A Szingapúri Nagydíj pontszerzői:
- Sebastian Vettel
- Charles Leclerc
- Max Verstappen
- Lewis Hamilton
- Valtteri Bottas
- Alexander Albon
- Lando Norris
- Pierre Gasly
- Nico Hülkenberg
- Antonio Giovinazzi
A Forma-1 élmezőnyének állása:
- Lewis Hamilton 296 pont
- Valtteri Bottas 231 p
- Charles Leclerc 200 p
- Max Verstappen 200 p
- Sebastian Vettel 194 p
- Pierre Gasly 69 p
A Forma-1 konstruktőri versenyének élcsapatai:
- Mercedes 527 pont
- Ferrari 394 p
- Red Bull 289 p
- McLaren 89 p
- Renault 67 p
- Toro Rosso 55 p
- Racing Point 46 p
- Alfa Romeo 35 p
- Haas 26 p
- Williams 1 p