F1: a Ferrari még nem akar a 2020-as autóra koncentrálni

Közzétéve:
2019-08-19, 15:44

Mattia Binotto csapatfőnök szerint még korai a következő idényre készülni.

Társszerző: Hajdu Balázs

A Ferrari egyelőre futamgyőzelem nélkül a 2019-es szezonban. A világbajnoki remények szinte teljesen szertefoszlottak, egyre inkább a Red Bull fenyegető közeledésével kell szembenézniük az olaszoknak. Mattia Binotto csapatfőnök azonban egyelőre úgy véli, korai lenne már a nyári szünet után a 2020-as autóra koncentrálniuk.

Szó mi szó, a téli tesztek nem ilyen idényt ígértek, ám a Ferrari teljesítménye minden tekintetben elmarad a várakozásoktól. A Magyar Nagydíjon Sebastian Vettel ugyan felállhatott a dobogóra, ám gyakorlatilag nem volt látótávolságon belül Hamiltonhoz és Verstappenhez képest. Az 1 perces (!) hátrány legalábbis igencsak arcpirítónak nevezhető.

„Szerintem nem az egyperces lemaradásunkat kell megmagyarázni, hanem azt, hogy egy héttel korábban, Németországban a miénk volt a leggyorsabb autó. Minden a pálya tulajdonságaitól függ. Egyszerűen hiányzik a maximális leszorítóerő, amire a Hungaroringen nagy szükségünk lett volna” - mondta Binotto a Magyar Nagydíj után.

Binotto fehér ingben, karbatett kézzel az Osztrák Nagydíjon
Binotto (fehér ingben) szerint még nincs oka a Ferrarinak, hogy kizárólag 2020-ra fókuszáljon

„Az időmérőhöz képest még jobban szenvedünk a versenyeken. Hosszútávon ugyanis már nincs elég tapadás, a gumik túlmelegszenek, az autó pedig nehezen vezethetővé válik. Nekünk inkább a kisebb leszorítóerőt igénylő pályák fekszenek. Természetesen dolgozunk a megoldáson, próbáljuk a legtöbbet kihozni az autóból a szezon második felében. Tisztában vagyunk vele, hogy a versenytársaink is készülnek a következő időszakra. Nekünk azonban nem elég csökkentenünk a hátrányunkat, ennél sokkal többet akarunk elérni” - tette hozzá a Ferrari csapatfőnöke.

Annak ellenére, hogy a csapatnak mindössze matematikai esélye van bármelyik VB-cím megszerzésére, Binotto egyelőre nem kíván 2020-ra összpontosítani.

„Már a jövő évi autóra kellene koncentrálnunk? Szerintem nem. Egyrészt, ugyanezekkel a szabályokkal fogunk jövőre is versenyezni. Bármilyen fejlesztést alkalmazunk idén, az a következő szezonban is működhet. Számos verseny van még hátra, egyelőre futamgyőzelem nélkül állunk. Elsődleges célunk, hogy ezen mihamarabb változtassunk” - zárta gondolatait Mattia Binotto.

A nyári szünet után a Forma-1 a Belga Nagydíjjal, majd az Olasz Nagydíjjal folytatódik. Szerinted sikeres lehet a Ferrari ezen a két pályán?

Forrás:

További autós hírek

Mentőautó ütközött személyautóval Nyíregyházán, a Pazonyi úton vasárnap este. A baleset következtében a gépkocsiban utazó 31 éves nő a helyszínen életét vesztette. További...

Olvasónktól kaptuk a videót az Illatos úti tahó teherautósról. Írja: “Az illatos út elején egy teherautó a tilos jelzés ellenére piros lámpánál és...

Elképesztő állapotban szeretett volna a következő videó “főhőse” autót vezetni. Olvasónk, aki megakadályozta ezt, a következőt írta: “Akkor kezdtem el felvenni, miután kiesett...

Viber közösségünkbe küldtek egy videót, amin már megint egy magát rettentően jó sofőrnek képzelő autós kezd előzésbe. Persze a gond nem is ezzel...

Tilos jelzést mutatott a sorompó, de a vonatra aztán hiába vártak az autósok. Pedig a többség megállt, ahogy az elő van írva, csakhogy...

Kapcsolódó írások

James Hunt
2019. június 15.
Az F1 legendás alakja egy olyan korban versenyzett, amikor még a vezetői képességek domináltak
Kallakis az üzletember és a Brown GP ünneplése
2019. október 06.
A pókeres berkekben is jól ismert üzletember, Achilleas Kallakis is bejelentkezett anno a Brawn GP megvásárlásért.
2019. március 06.
A világ egyik legnagyobb Autószalonjára több gyártó is kihozta a jelenlegi Formula 1-es versenyautóját
Hegedűs Andor a Red Bull Racing épülete előtt, szemből fotózva
2018. november 21.
Andor egy olyan karriert futott be eddig, amire sok benzinvérű társammal együtt ámulattal tekintünk . Az alábbi interjúból kiderül, hogyan került a Formula 1 egyik legelitebb csapatába tervezőmérnökként!