Nem alakult jól a Miami Nagydíj Lewis Hamilton számára. A rajtnál pozíciókat vesztett, amiket idővel sikerült visszaszereznie, csapattársával pedig nagy csatában alulmaradt. Russell az ötödik, Hamilton csak a hatodik helyen fejezte be az Amerikai Nagydíjat, amit részben az elrontott stratégiának köszönheti.

A futam vége felé Lando Norris autója a falnak csapódott, amikor összeért Pierre Gasly autójával, így be kellett hívni a pályára a biztonsági autót a roncs és a törmelékek eltakarításának idejére.

Hamilton arra panaszkodott, hogy a csapat arra kérte a rádión, hogy döntse el ő, hogy ki szeretne-e állni kerékcserére vagy sem. Az autóból nem rendelkezett elég információval ahhoz, hogy meghozza ezt a döntést, és nem érti a brit, hogy miért nem a csapat hozta meg azt, hiszen nekik minden részlet a rendelkezésre áll ahhoz, hogy végül jól ítéljék meg a helyzetet.

Végül Hamilton nem állt ki a boxba, így pozíciót veszített csapattársával szemben. Russell eltérő stratégiával vágott neki a futamnak, és addig húzta első kiállását, hogy azt a biztonsági autós fázis alatt hajthatta végre. Mivel Russell frissebb gumikkal rendelkezett a végjátékra, így Hamiltonnak nem volt esélye, hogy előrébb végezzen csapattársánál.

A két Mercedes végül megelőzte Bottast, amikor a finn lecsúszott az ideális ívről. Az Ezüst Nyilak így a lehető legjobb helyen végeztek, hiszen az ötödik és hatodik helyet kaparintották meg. Az egyelőre nem realitás, hogy beleszóljanak a Red Bull és a Ferrari csatájába. Hamilton szemszögéből azonban nyilvánvalóan nem mindegy, hogy a csapattársa előtt vagy mögött látja meg a kockás zászlót.

Toto Wolff szerint egy klasszikus 50-50-es szituáció volt az, hogy kiálljon-e kerékcserére Hamilton a biztonsági autós fázis alatt vagy sem. Kedvezőbb helyen volt a pályán Russell, amikor a Safety Car behívására sor került, így ő jött ki jobban a helyzetből, nyilatkozta a Merceedes csapatának vezetője a GPFans blognak. Russellnek volt annyi előnye, hogy úgy állhatott ki a boxba, hogy senki nem veszélyeztette a pozícióját, így gyakorlatilag időveszteség nélkül tudott feltennie egy új szett közepes keveréket. Lewisnak mérlegelnie kellett ezzel szemben, hogy maradjon kemény keveréken vagy lágyakon fejezze be a futamot. A csapatfőnök szerint nem történt dráma, egyszerűen csak újfent nem volt szerencséje Hamiltonnak a Safety Car kapcsán.

Russell a friss gumikkal hamar megelőzte Hamiltont, néhány kanyarral később azonban visszaadta a pozíciót, mivel négy kerékkel elhagyta a pályát. Russell azonban kisvártatva újfent elment csapattársa mellett, és maga mögött is tudta tartani.

Jelenleg nem áll túl jól Hamilton szekere, hiszen amíg Leclerc már 104 ponttal rendelkezik, neki mindösszesen 36 egység szerepel a neve mellett és csak a hatodik összetettben. Ami még aggasztó lehet a hétszeres bajnok számára, hogy csapattársa, Russell már 59 pontot szerzett az idei kiírásban, így a negyedik helyen áll.