2022. május 09. | 01:14

Hatalmasat csatázott a címvédő és Leclerc a győzelemért a biztonsági autós fázist követően.

A két Aston Martin a boxutcából vágott neki a futamnak. Stroll ugyebár nem vett részt az időmérő edzésen az ismert okok miatt, Vettelnek pedig az üzemanyag kapcsán adódott problémája.

A futam

A rajtot követően Leclerc fordult el elsőként az első kanyarban, ám mögötte helycsere történt: Sainz mellett elment a külső íven Verstappen. Perez és Bottas megőrizte pozícióját, ám Hamiltont Gasly és Alonso is megelőzte, a hétszeres bajnok így a nyolcadik helyre csúszott vissza. A rajtnál Alonso egyébként négy pozíciót nyert, Magnussen, Mick Schumacher és Ricciardo pedig három hellyel került előrébb. Alonso a manővere soárn a jobb első kerekével ütközött Hamilton bal hátsójával, ám úgy tűnt, egyik autóban sem keletkezett kár.

Az első kört követeőn Leclerc, Verstappen, Sainz, Perez, Bottas, Gasly, Alonso, Hamilton, Norris és Cunoda haladt az első tíz helyen. A tizenegyedik Ricciardót Mick Schumacher a második körben megelőzte.

Az ötödik kör végére Leclerc 1,4 másodperces előnyre tett szert Verstappennel szemben, Sainz 3,5, Perez 4,5 másodperces lemaradással követte az éllovast.

Mindkét Haas jó versenytempóval közlekedett, hamarosan Mick Schumacher Cunodán is átrágta magát így a tizedik helyről folytathatta a körözést, Magnussen pedig a 11. helyről üldözte.

A hetedik körben Csou Kuan-jü feladta a futamot technikai meghibásodás okán. Eközben Verstappen egy másodpercen belülre faragta hátrányát Leclerc-rel szemben, így komoly csatára volt kilátás, hiszen Verstappen nyithatta a DRS-t. Verstappen a kilencedik kör elején meg is előzte riválisát. Leclerc nem adta fel, megpróbálta visszavenni az első helyet. Nem járt sikerrel.

Hamilton Alonsót és Gaslyt is visszaelőzte, majd a 12. körben Cunoda megkezdte a kerékcseréket. Az utolsó helyre esett vissza kilenc másodpercel Vettel mögé. A boxkiállással nagyjából 20 másodperces időveszteséget kellett elkönyvelnie a japán versenyzőnek. Éppen ennyi volt a különbség ekkor Verstappen és Gasly között, így a holland egy korai boxkiállással közvetlenül Hamilton mögé ért volna vissza a pályára.

Verstappen azonban egyelőre kint maradt, mert jónak ítélte mag a gumikat, ezt a csapatrádión is hallhattuk a közvetítés során. Nem úgy Magnussen, akinek az első szárnyán is állítottak. Magnussen Vettel mögé, de Cunoda elé ért vissza. Alonso a 15. körben állt ki a boxba, közel hat másodpeces, azaz nem túl gyors kerékcserét hajtottak végre az Alpine szerelői. Gasly reagált, és a következő körben érkezett a boxba, így Alonsóék alávágási kísérlete nem sikerült. A következő kerékcserét Norris hajtotta végre, aki nagy forgalomba ért vissza, végül Vettel és Magnussen is elment a brit mellett az üzemmeleg gumikkal.

A huszadik kör elején Verstappen vezetett Leclerc, Sainz, Perez, Bottas, Hamilton, Russell, Ricciardo, Ocon és Gasly előtt.

Norris a 16. helre esett vissza Mick Schumacher mögét, miután egy kanyart elmért és kis híján lekoccolta a falat.

Hamilton a 23. körben ment ki a boxba, csak csapattársa, Russell előzte meg, Ricciardo elé sikerült visszaértnie. Leclerc a kiállását követően Bottas elé a negyedik helyre ért vissza. Verstappen majd Sainz is érkezett, így az élmezőny minden tagja túl volt első kerékcseréjén.

Verstappen, Leclerc, Sainz, Perez, Russell, Bottas, Hamilton, Ricciardo, Ocon és Gasly autózott az első tízben féltávnál.

Túl nagy izgalmakra nem volt kilátás, nagy különbségek alakultak ki az élmezőny tagjai között. A Hamilton rajongóknak viszont volt miért izgulnia, mert Russell stabilan haladt az ötödik helyen és egyértelműen ráment az egy kiállásra.

A 40. körben Alonso úgy vetődött be Gasly mellé, hogy ütközött a két autó. Alonso a kilencedik, Gasly a 11. helyről folytathatta, közéjük Mick Schumacher ékelődött be. Az esetet vizsgálták. Közben a meteorológiai előrejelzések esővel riogattak, ám a csapadék csak nem akart megérkezni.

Norris és Gasly összeütközött a 41. körben, így megkezdődött a várva várt show amerikai módra. Gasly lecsúszott az ideális ívről, így Norrisszal csatázott. A két autó összeért, Norris autója a falnak csapódott, autója a pályán állt meg Virtuális biztonsági autót rendeltek el, így többen érkeztek a boxba. Russell volt az első, ő remekül járt. Perez is kint járt a boxban, visszaért Bottas elé. Ocont is kihívták, majd több pilóta is követte őket. Időközben a VSC helyett a mentés miatt pályára küldték a biztonsági autót.

Verstappen, Leclerc, Sainz, Perez, Bottas, Hamilton, Russell, Alonso, Mick Schumacher és Ocon vonatozott a biztonsági autó mögött.

A 47. kört már versenykörülmények között kezdhették meg Verstappenék. Perez megpróbált Sainz mellett elmenni, de nem járt sikerrel. Az élen tehát nem történt helycsere.

Leclerc fél másodperc környékén tudott maradni Verstappenhez képest, így habár mesterségesen, de csata alakulhatott ki az élen.

Miközben Russell próbálta megelőzni csapattársát, Hamiltont, Bottas lecsúszott az ideális ívről így mindkét Mercedes elment mellette. Russell végül pár körrel később megelőzte Hamiltont.

Hat körrel a vége előtt Verstappen, Leclerc, Sainz, Perez, Russell, Hamilton, Bottas, Alonso, Mick Schumacher és Ocon haladt a top 10-ben.

Az 52. körben Perez bevetődött Sainz mellé a célegyenes végén, de nem tudta bevenni a kanyart, így Sainz visszavette a pozícióját. Leclerc eközben nagy erőkkel támadta Verstappent, de megelőzni nem tudta. Hamilton visszaelőzte Russellt, Russell azonban ismét Hamilton elé került.

Három körrel a vége előtt Mick Schumacher összeütközött és Vettel összeütközött, mindkettejük autója sérült így a boxba hajtottak. Mick Schumacher utolsóként folytatni tudta, Vettel azonban kiállni kényszerült.

Az élen viszont nem történt már változás, Verstappen futott be elsőként Leclerc előtt, a dobogó harmadik fokára pedig Sainz állhatott fel. Pontot szerzett még Perez, Russell, Hamilton, Bottas, Alonso, Ocon és Albon is.

A Miami Nagydíj végeredménye:

  1. Max Verstappen (Red Bull) 25+1 pont
  2. Charles Leclerc (Ferrari) 18 pont
  3. Carlos Sainz (Ferrari) 15 pont
  4. Sergio Perez (Red Bull) 12 pont
  5. George Russell (Mercedes) 10 pont
  6. Lewis Hamilton (Mercedes) 8 pont
  7. Valtteri Bottas (Alfa Romeo) 6 pont
  8. Fernando Alonso (Alpine) 4 pont
  9. Esteban Ocon (Alpine) 2 pont
  10. Alexander Albon (Williams) 1 pont
  11. Daniel Ricciardo (McLaren)
  12. Lance Stroll (Aston Martin)
  13. Kevin Magnussen (Haas)
  14. Cunoda Júki (AlphaTauri)
  15. Nicholas Latifi (Williams)
  16. Mick Schumacher (Haas)
  17. Sebastian Vettel (Aston Martin)
  18. Pierre Gasly (AlphaTauri)
  19. Lando Norris (McLaren)
  20. Csou Kuan-jü (Alfa Romeo)

„A pénteki balesetemet követően fájt a nyakam a verseny előtt. Ezzel meg kellett küzdenem, kiváltképpen akkor amikor Sergio támadott a verseyn végén. Nem volt könnyű egyáltalán, hiszen a gumik koptak, a hőmérséklet nagyon meleg volt, az autó pedig sokat csúszkált. Megérdemelten végeztünk a dobogón, a harmadik hely jó eredmény, erre lehet építeni” - nyilatkozta a futamon harmadik helyen végző Carlos Sainz.

„Nagyon nehéz futam volt fizikálisan. Szenvedtünk a közepes keverékű gumikon és pozíciót is veszítettem, a kemény keverékeken viszont rendkívül versenyképesek voltunk. Bízom abban, hogy előre tudunk lépni a következő futamon. A küzdelem szoros az idény eleje óta, de ez az amit látni szerettünk volna” - mondta Charles Leclerc, a Ferrari második helyen végző versenyzője.

„Hihetetlen volt a futam, fizikailag rendkívül megterhelő. Elképesztően boldog vagyok, hog nyerhettem itt Miamiban, nagyszerű vasárnap volt ez a számunkra.”

Ahogyan azt mind a három dobogós versenyző megjegyezte, rendkívüli igénybevételnek voltak kitéve a pilóták ezen a vasárnapon. Számítások szerint nagyjából három kilogrammot veszthettek fejenként a testúlyukból. Nagyon meleg volt, a biztonsági autós fázis miatt pedig extra stresszhatás érte a versenyzőket.

A futam utáni show tartogatott még néhány nem túl szokványos elemet. A versenyzőket szirénázó rendőri felvezetéssel kísérték a dobogóig, a versenyzők pedig NFL replika sisakokban vonultak a díjátadó helyszínére.

Utólag több büntetést is kiosztottak, ám ez nem befolyásolta a pontszerzők kilétét. Magnussen és Stroll is kapott 5-5 másodperces időbüntetést, de Ricciardo időeredményéhez is hozzaádtak másodperceket, mivel előnyt szerzett a pálya elhagyásával.

„Az első körökben Verstappen tartotta a lépést Leclerc-rel, de vigyázott a gumijaiara, az első abroncsok voltak a kritikusak. Az egyenesekben tempófölényünk volt, így meg tudta előzni őt. Nagy taktikai csata volt ez a verseny. Ha megnézed az első vezetőszárnyat, látható, hogy alacsonyabb lesszorítóerővel mentünk, mert úgy gondoltuk, hogy ez jobb lesz a gumik szempontából, és ez kifizetődött végül” - summázta gondolatait Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke.

Formula 1

  • Címkék:
  • F1