2022. május 08. | 01:21

A Ferrari ismét dominált, Bottas pedig legyőzte volt csapattársát, Hamiltont.

Az időmérő edzésen nem tudott részt venni az Alpine pilótája, Esteban Ocon, miután éppen ott törte össze az autóját a szabadedzésen mint korábban Carlos Sainz. Így a többiek nélküle kezdték el az időmérő edzést, ami magyar idő szerint szombat este startolt.

Q1

Az időmérő edzés első szakaszában a fentiek fényében csak négy kieső volt. A Williams tempója nagyon gyenge volt, Albon és Latifi így kibérelték az utolsó két helyet. Mellettük az Alfa Romeo kínai versenyzője, az újonc Kuan-jü Csou esett ki némi meglepetésre a Haas rutinos versenyzőjével, Kevin Magnussennel karöltve.

Q2

A Q2-ben már a másik Haas versenyző, Mick Schumacher is búcsúzni kényszerült. Hatalmas meglepetésre Daniel Ricciardónak sem sikerült továbbjutnia a harmadik szakaszba, így pedig nehéz lesz meggyőznie a McLaren vezetőségét arról, hogy hosszabbítsák meg szerződését, akik a hét közben megszellőztették, nincs napirenden az ausztrál kontraktusának problémaköre. Sebastian Vettel ideje a tizenharmadik helyre volt elegendő, előle George Russell és Fernando Alonso indulhat majd vasárnap.

Q3

A harmadik fázist Verstappen remek körrel kezdte, 1:28.991-vel az élre állt. Mögötte a két Ferrari versenyző állt átmenetileg, ám alig volt különbség a top 3 köridejei között.

A második kör során Leclerc és Sainz is javítani tudott, Verstappen viszont elrontota a gyorskörét és a harmadik helyre esett vissza. Ideiglenesen Bottas előrelépett a negyedik helyre egy remek körrel, ám Perez a végén visszavete tőle azt.

Leclerc tizenkettedik pole pozícióját szerezte. Mellőle tehát csapattársa, Carlos Sainz indulhat, aki mindössze öt ezreddel verte meg a világbajnoki címvédő Max Verstappent. Perez lett a negyedik, így a két Ferrari mögül a két Red Bull rajtolhat majd.

Az ötödik helyen Valtteri Bottas végzett az Alfa Romeóval, mellőle volt csapattársa, Lewis Hamilton várhatja a piros lámpák kialvását a Merceedes volánja mögül. A negyedik sorba Pierre Gasly és Lando Norris, az ötödikbe Cunoda Júki és Lance Stroll kvalifikálta magát. 

A Miami Nagydíj időmérő edzésének végeredménye:

  1. Charles Leclerc (Ferrari) 1:28.796
  2. Carlos Sainz (Ferrari) +0.190
  3. Max Verstappen (Red Bull) +0.195
  4. Sergio Perez (Red Bull) +0.240
  5. Valtteri Bottas (Alfa Romeo) +0.679
  6. Lewis Hamilton (Mercedes) +0.829
  7. Pierre Gasly (AlphaTauri) +0.894
  8. Lando Norris (McLaren) +0.954
  9. Cunoda Júki (AlphaTauri) +1.136
  10. Lance Stroll (Aston Martin) +1.880
  11. Fernando Alonso (Alpine)
  12. George Russell (Mercedes)
  13. Sebastian Vettel (Aston Martin)
  14. Daniel Ricciardo (McLaren)
  15. Mick Schumacher (Haas)
  16. Kevin Magnussen (Haas)
  17. Kuan-jü Csou (Alfa Romeo)
  18. Alexander Albon (Williams)
  19. Nicholas Latifi (Williams)
  20. Esteban Ocon (Alpine) időeredmény nélkül

Az első három helyezett nyilatkozata

Leclerc úgy nyilatkozott, hogy nagyon motiváló számára ennyi szurkolót látni a lelátókon, főleg a Ferrari szurkolók miatt volt széles a mosolya az időmérő utáni interjú során. Leclerc elmondta, a Ferrari a kanyarokban a gyors, a Red Bull az egyenesekben, így izgalmas futamra számít.

Leclerc
Leclerc újabb pole pozíciót zsebelt be a Ferrarival | Fotó: Depositphotos

Sainz a balesetét követően hamar visszaszerezte az önbizalmát és örömét fejezte ki, hogy jó köröket tudott menni. Szerette volna magát a pole pozícióba kvalifikálni, de elfogadja a második helyet. Mivel nem tudja, hogyan viselkedik az autó megtankolva a hosszú etap hiányában, így kissé bizonytalan, de bízik abban, hogy jó munkát fog tudni végezni vasárnap.

Verstappen úgy ítélte meg, hogy nem rossz a harmadik hely. Lényegében az időmérőn ismerte meg a pályát mert technikai hibákkal küzdött a versenyhétvége kezdetén. Azon dolgoznak a csapattal, hogy ne legyen ennyi problémájuk, s mivel az autó jól viselkedik, így bizakodóan tekint előre a futamra. Az ideális íven kívül csúszos a pálya, még melegebbre számít, így a holland szerint sokminden töténhet. Verstappen végül elmondta, hogy kíváncsian várja, hogyan viselkednek az abroncsok versenykörülmények között.

Nyitókép: Depositphotos

  • Címkék:
  • F1