Verstappennek ezúttal esélye sem volt a pole pozícióra.
Mick Schumacher összetörte a szabadedzésen az autóját, így rajongói bánatára nem vehetett részt az időmérő edzésen.
Q1
Elképesztő hőségben, 58,5 fokos aszfalthőmérséklettel vette kezdetét a Magyar Nagydíj kvalifikációja. Az első valamire való mért kört Valtteri Bottas futotta meg, 1:16.610-zel, ám csapattársa, Lewis Hamilton másodpercekkel később 1:16.424-es kört teljesített így az élre állt. Érkezett azonban a holland Max Verstappen, aki 1:16.214-es körrel gyorsabban bizonyult, mint a két Mercedes.
Early days in Q1... but it's Verstappen who's quickest
— Formula 1 (@F1) July 31, 2021
The Dutchman is two tenths ahead of Hamilton, and four tenths faster than Bottas #HungarianGP #F1 pic.twitter.com/8bPzxQ4CMl
Jöttek szép sorjában a többiek is, az első mért körök után Tsunoda az AlphaTurival, a két Williams, Russell és Latifi valamint Mazepin a Haas-szal álltak kiesésre.
Bő három perccel a vége előtt jöttek a pilóták egy újabb körre, ám változás sem az élen, sem a mezőny hátsó régiójában nem történt. Az egyetlen meglepetést Cunoda kiesése jelentette, aki a tapadásra panaszkodott. Érdekes ugyanakkor, hogy a japán csapattársa, Pierre Gasly 6 tizedes lemaradással az ötödik helyen simán bejutott a Q2-be.
Q2
Az időmérő második szakasza során Hamilton teljesítette az első kört 1:16.553-mal, majd érkezett Verstappen, ám kikapott két tizeddel. Bottas öt tizeddel ment lassabb kört, a finn nem igazán találta azt a tempót, amit a bajnoki címért csatázók. Pierre Gasly ellenben remek kört ment, és bejött negyedik helyre Perez elé.
Sainz az első mért körén összetörte az autóját, pedig a Q1-ben nem tűnt rossznak a tempóját. Sőt, egész jó körön volt, amikor a célegyenesre rávezető kanyaron elúszott az autó hátulja, megpördült, és irányíthatatlanul becsapódott a falba. Piros zászlóval megszakították az edzést, miután Sainz bár megpróbált visszamenni a boxba, nem járt sikerrel.
Sainz is ok, but his Ferrari has sustained a lot of damage #HungarianGP #F1 pic.twitter.com/3V4qER5f36
— Formula 1 (@F1) July 31, 2021
Ekkor Ricciardo állt az utolsó bejutó helyen. Mögötte Norris, Stroll, Räikkönen és Giovinazzi várt arra, hogy javítani tudjon az idején és bejusson a Q3-ba. Mindenki a végére hagyta az újabb gyorskörét, de természetesen a többiek is érkeztek, hogy bebiztosítsák továbbjutásukat.
1:16.394-gyel Gasly ugrott az élre, majd 1:15.650-nel Verstappen az időmérő addigi legjobb idejét autózva állt az élre. Ricciardo javított, feljött a nyolcadik helyre, Norris pedig a második helyre elegendő autót rakott össze. Vettel a végén visszaelőzte Ricciardót, aki végül mégiscsak kiesett Stroll, Räikkönen, Giovinazzi és értelemszerűen Sainz társaságában.
Q3
1:15.419-es körrel Hamilton elképesztő időt ment. Az első mért köröket követően Bottas állt mögötte három tizedes lemaradással, mögötte Verstappen következett, akinek 5 tized volt a hátránya Hamiltonhoz képest. A holland a tapadás hiányára panaszkodott. Az első három versenyző mögött Perez, Leclerc, Ocon, Gasly, Alonso, Norris és Vettel volt a sorrend.
Az utolsó mért köröket megint a legvégére hagyták, Hamilton már a boxutcát is elképesztően lassan hagyta el. A birt addig szórakozott a felezetőkörön, amíg Perez már el sem tudta kezdeni a mért körét. A végén már azonban senki sem tudott javítani az első három közül, aminek köze lehet ahhoz, ahogyan az ominózus felezetőkör végbement.
Out come the two title rivals
— Formula 1 (@F1) July 31, 2021
Hamilton is exiting the pits very slowly#HungarianGP #F1 pic.twitter.com/CT1TFK1YPv
Az első négyes mögött azonban történtek helycserék, Gasly indulhat így az ötödik pozícióból, mögüle Norris, Leclerc, Ocon, Alonso és Vettel várhatja a piros lámpák kialvását vasárnap. Míg Hamilton és Bottas a közepes gumikon kezdheti meg a versenyt, addig Verstappen és Perez lágyakon fog indulni, így kifejezetten érdekes rajtra van kilátás.
A 36. Magyar Nagydíj időmérő edzésének végeredménye
- Lewis Hamilton (Mercedes)
- Valtteri Bottas (Mercedes)
- Max Verstappen (Red Bull)
- Sergio Perez (Red Bull)
- Pierre Gasly (AlphaTauri)
- Lando Norris (McLaren)
- Charles Leclerc (Ferrari)
- Esteban Ocon (Alpine)
- Fernando Alonso (Alpine)
- Sebastian Vettel (Aston Martin)
- Daniel Ricciardo (McLaren)
- Lance Stroll (Aston Martin)
- Kimi Räikkönen (Alfa Romeo)
- Antonio Giovinazzi (Alfa Romeo)
- Carlos Sainz (Ferrari)
- Cunoda Júki (AlphaTauri)
- George Russell (Williams)
- Nicholas Latifi (Williams)
- Nikita Mazepin (Haas)
- Mick Schumacher (Haas)