Mick Schumacher összetörte a szabadedzésen az autóját, így rajongói bánatára nem vehetett részt az időmérő edzésen.

Q1

Elképesztő hőségben, 58,5 fokos aszfalthőmérséklettel vette kezdetét a Magyar Nagydíj kvalifikációja. Az első valamire való mért kört Valtteri Bottas futotta meg, 1:16.610-zel, ám csapattársa, Lewis Hamilton másodpercekkel később 1:16.424-es kört teljesített így az élre állt. Érkezett azonban a holland Max Verstappen, aki 1:16.214-es körrel gyorsabban bizonyult, mint a két Mercedes.

Jöttek szép sorjában a többiek is, az első mért körök után Tsunoda az AlphaTurival, a két Williams, Russell és Latifi valamint Mazepin a Haas-szal álltak kiesésre.

Bő három perccel a vége előtt jöttek a pilóták egy újabb körre, ám változás sem az élen, sem a mezőny hátsó régiójában nem történt. Az egyetlen meglepetést Cunoda kiesése jelentette, aki a tapadásra panaszkodott. Érdekes ugyanakkor, hogy a japán csapattársa, Pierre Gasly 6 tizedes lemaradással az ötödik helyen simán bejutott a Q2-be.

Q2

Az időmérő második szakasza során Hamilton teljesítette az első kört 1:16.553-mal, majd érkezett Verstappen, ám kikapott két tizeddel. Bottas öt tizeddel ment lassabb kört, a finn nem igazán találta azt a tempót, amit a bajnoki címért csatázók. Pierre Gasly ellenben remek kört ment, és bejött negyedik helyre Perez elé.

Sainz az első mért körén összetörte az autóját, pedig a Q1-ben nem tűnt rossznak a tempóját. Sőt, egész jó körön volt, amikor a célegyenesre rávezető kanyaron elúszott az autó hátulja, megpördült, és irányíthatatlanul becsapódott a falba. Piros zászlóval megszakították az edzést, miután Sainz bár megpróbált visszamenni a boxba, nem járt sikerrel.

Ekkor Ricciardo állt az utolsó bejutó helyen. Mögötte Norris, Stroll, Räikkönen és Giovinazzi várt arra, hogy javítani tudjon az idején és bejusson a Q3-ba. Mindenki a végére hagyta az újabb gyorskörét, de természetesen a többiek is érkeztek, hogy bebiztosítsák továbbjutásukat.

1:16.394-gyel Gasly ugrott az élre, majd 1:15.650-nel Verstappen az időmérő addigi legjobb idejét autózva állt az élre. Ricciardo javított, feljött a nyolcadik helyre, Norris pedig a második helyre elegendő autót rakott össze. Vettel a végén visszaelőzte Ricciardót, aki végül mégiscsak kiesett Stroll, Räikkönen, Giovinazzi és értelemszerűen Sainz társaságában.

Q3

1:15.419-es körrel Hamilton elképesztő időt ment. Az első mért köröket követően Bottas állt mögötte három tizedes lemaradással, mögötte Verstappen következett, akinek 5 tized volt a hátránya Hamiltonhoz képest. A holland a tapadás hiányára panaszkodott. Az első három versenyző mögött Perez, Leclerc, Ocon, Gasly, Alonso, Norris és Vettel volt a sorrend.

Az utolsó mért köröket megint a legvégére hagyták, Hamilton már a boxutcát is elképesztően lassan hagyta el. A birt addig szórakozott a felezetőkörön, amíg Perez már el sem tudta kezdeni a mért körét. A végén már azonban senki sem tudott javítani az első három közül, aminek köze lehet ahhoz, ahogyan az ominózus felezetőkör végbement.

Az első négyes mögött azonban történtek helycserék, Gasly indulhat így az ötödik pozícióból, mögüle Norris, Leclerc, Ocon, Alonso és Vettel várhatja a piros lámpák kialvását vasárnap. Míg Hamilton és Bottas a közepes gumikon kezdheti meg a versenyt, addig Verstappen és Perez lágyakon fog indulni, így kifejezetten érdekes rajtra van kilátás.

A 36. Magyar Nagydíj időmérő edzésének végeredménye

  1. Lewis Hamilton (Mercedes)
  2. Valtteri Bottas (Mercedes)
  3. Max Verstappen (Red Bull)
  4. Sergio Perez (Red Bull)
  5. Pierre Gasly (AlphaTauri)
  6. Lando Norris (McLaren)
  7. Charles Leclerc (Ferrari)
  8. Esteban Ocon (Alpine)
  9. Fernando Alonso (Alpine)
  10. Sebastian Vettel (Aston Martin)
  11. Daniel Ricciardo (McLaren)
  12. Lance Stroll (Aston Martin)
  13. Kimi Räikkönen (Alfa Romeo)
  14. Antonio Giovinazzi (Alfa Romeo)
  15. Carlos Sainz (Ferrari)
  16. Cunoda Júki (AlphaTauri)
  17. George Russell (Williams)
  18. Nicholas Latifi (Williams)
  19. Nikita Mazepin (Haas)
  20. Mick Schumacher (Haas)