A Mercedes két versenyzője összeütközött egymással a piros lámpák kialvását követően.
A verseny előtt biztonsági okokból azt a döntést hozták, hogy egy új szett abroncson legfeljebb 18 kört lehet teljesíteni. Így lényeégben kötelezték a csapatokat a három kiállásos stratégiára. Taktikai csatákra tehát nem igazán lehetett számítani.
A környezettudatosság jegyében megvárták Katarban, amíg besötétedik, hogy villanyfénynél rendezhessék meg a futamot. A rajt után a két Mercedes intenzíven támadta Verstappent, ám a nagy igyekezetben összeért Hamilton és Russell autója, Hamilton kiesett.
A brit vállalta a felelősséget a balesetért, mondván “ő az idősebb”. A hétszeres bajnok egyébként versenybalesetnek aposztofálta a történteket.
Verstappen maradt az élen, az egész futamon senki sem volt rá veszélyes a továbbiakban. A mezőny többi tagjához képest nagyon gyorsak voltak a McLarenek, akik a dobogó másik két kiadó helyét meg is szerezték.
Kissé parodisztikus volt ahány 5 másodperces büntetést kioszotttak a versenybírák pályaelhagyásért. Sergio Perez és Lance Stroll kétszer is kapott egy “ötöst”.
Érdekes volt látni, hogy Russell a pokoli hőségben elengedte két kézzel a kormányt néhány körrel a leintés előtt, vélhetően hűteni akarta magát. Alonso arra panaszkodott a futam során, hogy forró az ülése, és azt kérdezte a csapatától a rádión, hogy tudnak-e kezdeni ezzel valamit a boxkiállás során.
Arra végül nem derült fény, hogy mit tudtak kezdeni az Astonnál a furcsa helyzettel. Alonso vétett egy tőle szokatlan vezetői hibát ezt követően, lehet, hogy köze volt a dolognak ahhoz, hogy kényelmetlenül érezte magát az autóban. Logan Sargeant a futam közben szabályosan rosszul lett, fel is adta a versenyt idő előtt.
Az idei szezon izgalmairól mindent elmond, hogy a verseny 46. körében Verstappen kört adott legnagyobb kihívójának, csapattársának, Sergio Pereznek. Az igazsághoz hozzátartozik, hogy a mexikói visszavette a körét, amikor Verstappen is kiállt a harmadik kerékcseréjére, ám a holland így is 1 perc 15 másodperccel előbb ért célba, mint márkatársa.
Az első tehát az a Verstappen lett, aki tegnap bebiztosította világbajnoki címét. A második helyet Piastri, a harmadikat Norris csípte meg. A brit szerette volna támadni csapattársát, ám a wokingiak erre nem adtak neki engedélyt, hiszen a McLaren újabb értékes pontokat hozott a pontversenyben az Aston Martin csapatával szemben.
A 2023-as Katari Nagydíj végeredménye:
- Max Verstappen (Red Bull) 25+1 pont
- Oscar Piastri (McLaren) 18 pont
- Lando Norris (McLaren) 15 pont
- George Russell (Mercedes) 12 pont
- Charles Leclerc (Ferrari) 10 pont
- Fernando Alonso (Aston Martin) 8 pont
- Esteban Ocon (Alpine) 6 pont
- Valtteri Bottas (Alfa Romeo) 4 pont
- Csou Kuan-jü (Alfa Romeo) 2 pont
- Sergio Perez (Red Bull) 1 pont
- Lance Stroll (Aston Martin)
- Pierre Gasly (Alpine)
- Alexander Albon (Williams)
- Kevin Magnussen (Haas)
- Cunoda Júki (AlphaTauri)
- Nico Hülkenberg (Haas)
- Liam Lawson (AlphaTauri)
- Logan Sargeant (Williams) kiesett
- Lewis Hamilton (Mercedes) kiesett
- Carlos Sainz (Ferrari) kiesett
A pilóták pontversenyének élmezőnye
- Max Verstappen (Red Bull) 407 pont*
- Sergio Perez 223 pont
- Lewis Hamilton 194 pont
A konstruktőri pontverseny élmezőnyének állása:
- Red Bull 657 pont*
- Mercedes 326 pont
- Ferrari 298 pont
* már világbajnok