Nem volt ellenfele a britnek ezen az estén, bajban vannak Verstappenék.
A Katari Nagydíj előzményei
A Mercedes nem hagyta annyiban a Brazíliában történteket. Bár Hamilton nyert Verstappen előtt, Toto Wolffék vizsgálatot kértek annak az esetnek kapcsán, amikor Verstappen “elfelejtett” bevenni egy kanyart, így ő és Hamilton is a bukótérből kellett, hogy visszatérjen a pályára. Előkerült ugyanis az a belső kamerás felvétel, ami Verstappen autójából mutatta az eseményeket, ami az FIA számára nem állt rendelkezésre, amikor meghozták a döntést, hogy nem büntetik Verstappent.
Ez márcsak azért volt érdekes, mert ha az FIA utólag úgy dönt, hogy kiszab 5 másodperces büntetést Verstappenre, akkor Bottas a zöldasztalnál megelőzte volna a hollandot, értékes pontokat elvéve tőle és Hamilton malmára hajtva a vizet ezzel. Végül nem büntették azonban Verstappent, ami annak láttán, hogy Verstappen végig balra kormányzott és egy pillanatra sem nyitott a kormányon, nem meglepő.
Nem csitultak a kedélyek annak kapcsán sem, hogy vajon szabályos-e a Mercedes hátsó szárnya. Valóban rejtély, hogy mitől lett ilyen elképesztő tempója az Ezüst Nyilaknak az egyenesben, de egyelőre semmi olyasmit nem tudott a Red Bull e pillanatig bemutatni az FIA-nak, amiért büntetésre számíthatnának Hamiltonék. Felvetődött, hogy újból használja a DAS rendszert a brit néhány gyanús belső kamerás felvétel alapján, de ez sem nyert bizonyítást, a Mercedes pedig természetesen cáfolta a betiltott elem alkalmazását.
A Q1 és a Q2 eseményei
A Q1-ben nem történt meglepetés: a két Haas versenyző, Schumacher és Mazepin mellett a két Alfa Romeo pilóta búcsúzott Räikkönen és Giovinazzi személyébe. Hozzájuk csatlakozott ötödikként a Williams reménysége, Latifi.
A Q2-ben már több olyan név is elvérzett, akik egyértelműen esélyesek voltak arra, hogy bejussanak a Q3-ba. Sem a Ferrari sem a McLaren nem nyújtott olyan teljesítményt, mint amire a szezon nagy részében képesek voltak, így a második etap végén Leclerc és Ricciardo is búcsúzni kényszerült. Ami azonban az igazi meglepetés, hogy Perez sem jutott be a legjobb tízbe, a tizenegyedik helyre kvalifikálta magát csupán a mexikói! A Q2 jelentette még a végállomást az idén még a Williams, jövőre már a Mercedes színeiben köröző Russell számára, valamint Stroll is kiesett az Aston Martinnal.
Ez történt a Q3-ban
Hamilton 1:21.262-es idővel nyitott a Q3-ban. Bottas megközelítette, de nem tudta igazán megszorongatni. Verstappen az első két szektorban még 5 ezreddel gyorsabb volt Hamiltonnál, de végül 162 ezreddel kikapott riválisától. Az első körök után Gasly volt a negyedik, kevesebb mint 4 tizedes lemaradással.
Hamilton második köre is remekül indult, 3 tizedet vert saját idejére az első szektort követően. Végül az óra 1:20:827-nél állt meg, nem is lehetett kérdéses, hogy ezt az időt nem lehet megverni ezen az estén. Bottas és Verstappen már csak a második helyért csatázhatott, ám Pierre Gasly defektet kapott a Q3-ban, a rázókő vágta ki a gumiját.
Gasly has a puncture ?
— Formula 1 (@F1) November 20, 2021
Cars behind the Frenchman are impacted#QatarGP ?? #F1 pic.twitter.com/7spLtEgrBE
Egy pillanatra felvillantották a sárga zászlót, de hamar feloldották azt. Bottas nem tudott javítani. Verstappen igen, de Hamiltontól így is elmaradt tőle közel fél másodperccel.
A Katari Nagydíj időmérő edzésének eredménye értelmében az első sorból tehát Lewis Hamilton mellől bajnoki riválisa, Max Verstappen rajtolhat. A második sorból indulhat Valtteri Bottas és Pierre Gasly, a harmadikból pedig Fernando Alonso és Lando Norris. A negyedik sorhoz volt elegendő Carlos Sainz és Cunoda Júki ideje, míg az ötödik sorból Esteban Ocon és Sebastian Vettel várhatja majd a piros lámpák kialvását.
A 2021-es Katari Nagydíj időmérő edzésének végeredménye
- Lewis Hamilton (Mercedes) 1:20.827
- Max Verstappen (Red Bull) +0.455
- Valtteri Bottas (Mercedes) +0.651
- Pierre Gasly (AlphaTauri) +0.813
- Fernando Alonso (Alpine) +0.843
- Lando Norris (McLaren) +0.904
- Carlos Sainz (Ferrari) +1.013
- Cunoda Júki (AlphaTauri) +1.054
- Esteban Ocon (Alpine) +1.201
- Sebastian Vettel (Aston Martin) +1.958
- Sergio Perez (Red Bull)
- Lance Stroll (Aston Martin)
- Charles Leclerc (Ferrari)
- Daniel Ricciardo (McLaren)
- George Russell (Williams)
- Kimi Räikkönen (Alfa Romeo)
- Nicholas Latifi (Williams)
- Antonio Giovinazzi (Alfa Romeo)
- Mick Schumacher (Haas)
- Nikita Mazepin (Haas)
Mi várható a futamon?
Ha a rajtnál nem történik váratlan, akkor Verstappen aligha fogja tudni tartani a lépést a két Mercedesszel. Ha Hamilton nyer és Bottas lesz a második, Verstappen a harmadik hellyel és talán a leggyorsabb körrel vigasztalódhat. Hamilton így 9 pontot faraghat 14 pontos hátrányán, és az utolsó két futamot ez esetben Verstappen 5 pontos előnnyel várhatja.
Persze ez csak az elmélet, a Gasly gumiját kivágó rázókő is okozhat még meglepetést. Hogy valójában mi fog történni, az kiderül holnap!
A Katari Nagydíj vasárnap 15:00-kor kezdődik, az M4 Sport közvetítése 14:30-kor indul.