A Forma-1 történetének legrövidebb szezon előtti tesztje zajlott le a múlt hétvégén. A mezőny teljesítette a háromnapos felkészülést a szezonra, amelyre már a valódi fejlesztések is felkerülhettek az autókra. Többek között az is egy újdonság volt, hogy nem Barcelonában, hanem Bahreinben tartották, ahol az első futam is lesz.

Red Bull menet közben oldalról

Ez a három nap viszont meglepően fordulatos volt. A Mercedes már az elején gyengélkedni kezdett, további érdekesség, hogy a pilótáknak és csapatoknak a homokviharral is meggyűlt a baja. A körszámok sokatmondóak, de konkrét következtetéseket persze nem lehet levonni belőlük. Néhány csapatnál az eddigiektől jelentősen eltérő diffúzorkialakítás volt megfigyelhető, ez jelentősen átformálhatja az erőviszonyokat erre az évre.

Nézzük, kik voltak a tesztek legnagyobb nyertesei és vesztesei!

Nyertes: Red Bull

A csapat vezetői, Christian Horner és Dr. Helmut Marko elmondásai alapján ez egy olyan év, amikor nagyon nagyot szeretnének dobni még a 2022-es szabályváltoztatások előtt. Leigazolták Sergio Perezt is, aki jelentős erősítés lehet.

Az autó meglepően stabil volt, amiből következik, hogy a tervező zseni, Adrian Newey ismét sikerrel küszöbölt ki egy aerodinamikai szabályváltozást. A versenyautók hátsó tengelyét befolyásoló diffúzor és padlólemez módosítás csaknem 10 százalékos leszorítóerő vesztést okozott, ennek ellenére a Red Bull úgy viselkedik, mintha sínen mozgatnák.

A Red Bullos Max Verstappen és Sergio Perez szemből

Vesztes: Mercedes

A Mercedes egyből váltóhibával indította a tesztet, úgyhogy az elmúlt hét év leggyengébb első tesztnapját produkálta a német csapat. Lewis Hamilton és Valtteri Bottas nem tudta az eredeti tervek szerint végezni a programjukat, ráadásul a második napon is vesztettek időt a hétszeres világbajnok kicsúszásával.

Az autó meglepően instabil volt és habár egyedi megoldást választottak a padlólemezen, mégse tudják a hátsó tengelyre érkező leszorítóerőt kiegyensúlyozni. Sok a kérdés a csapat körül, de egyelőre még óvatosan vonunk le bármilyen következtetést velük kapcsolatban.

Mercedes a bahreini pálya sóderágyában, előtérben Hamiltonnal

Nyertes: AlphaTauri

A Honda motor fejlesztéseinek köszönhetően már tavaly is erősebben versenyzett a Toro Rossóból átalakuló olaszországi székhelyű csapat, amely most leigazolta az F2 tavalyi legjobb újoncát, Yuki Tsunodát. A csapat egyre jobb, a kérdés már csak az, hogy a középmezőnyben előrébb tudnak-e lépni.

AlphaTauri egy kerékcsere közben

Vesztes: Sebastian Vettel

A négyszeres világbajnok hat szezont követően hagyta ott a Ferrari csapatát, hogy aztán most az Aston Martin színeiben mutatkozzon be. Azonban a Mercedes váltóhibája Vetteléket is sújtotta, így mindössze 117 kört tudott teljesíteni a három nap alatt. Vettel számára nagy kihívást fog jelenteni az első nagydíj, ahol már pontokat is osztanak, márpedig ő nem vesztesnek ment az emblematikus márkához. Ennek ellenére az autó ugyanúgy erős lehet, mint tavaly.

Sebastian Vettel az Aston Martinban menet közben a teszten

Nyertes: McLaren

A nyertesek közé egyértelműen felkerülhet az angol csapat, akik nem csak azzal újítottak be 2021-re, hogy leigazolták Daniel Ricciardót, de a diffúzort is kivételesen innovatívan álmodták meg. Az egészről egyébként 2009 jut eszembe, amikor a Brawn GP kitalálta a duplafedeles diffúzort. A McLaren most egy egyedi dolgot talált ki, amivel egy stabil autót tudtak létrehozni, sőt, sikeresen installálták a Mercedes erőforrásait is. Ezzel a lendülettel 2022-től mindenképpen előre léphetnek az élmezőnybe.

A McLaren teszt közben, kiemelve a trükkös diffúzor megoldás