2021. március 16. | 21:26

A bemutatók heteit követően a teszten megpillanthatták a rajongók a valódi autókat is, amik kisebb meglepetést okoztak.

A Forma-1 történetének legrövidebb szezon előtti tesztje zajlott le a múlt hétvégén. A mezőny teljesítette a háromnapos felkészülést a szezonra, amelyre már a valódi fejlesztések is felkerülhettek az autókra. Többek között az is egy újdonság volt, hogy nem Barcelonában, hanem Bahreinben tartották, ahol az első futam is lesz.

Ez a három nap viszont meglepően fordulatos volt. A Mercedes már az elején gyengélkedni kezdett, további érdekesség, hogy a pilótáknak és csapatoknak a homokviharral is meggyűlt a baja. A körszámok sokatmondóak, de konkrét következtetéseket persze nem lehet levonni belőlük. Néhány csapatnál az eddigiektől jelentősen eltérő diffúzorkialakítás volt megfigyelhető, ez jelentősen átformálhatja az erőviszonyokat erre az évre.

Nézzük, kik voltak a tesztek legnagyobb nyertesei és vesztesei!

Nyertes: Red Bull

A csapat vezetői, Christian Horner és Dr. Helmut Marko elmondásai alapján ez egy olyan év, amikor nagyon nagyot szeretnének dobni még a 2022-es szabályváltoztatások előtt. Leigazolták Sergio Perezt is, aki jelentős erősítés lehet.

Az autó meglepően stabil volt, amiből következik, hogy a tervező zseni, Adrian Newey ismét sikerrel küszöbölt ki egy aerodinamikai szabályváltozást. A versenyautók hátsó tengelyét befolyásoló diffúzor és padlólemez módosítás csaknem 10 százalékos leszorítóerő vesztést okozott, ennek ellenére a Red Bull úgy viselkedik, mintha sínen mozgatnák.

Vesztes: Mercedes

A Mercedes egyből váltóhibával indította a tesztet, úgyhogy az elmúlt hét év leggyengébb első tesztnapját produkálta a német csapat. Lewis Hamilton és Valtteri Bottas nem tudta az eredeti tervek szerint végezni a programjukat, ráadásul a második napon is vesztettek időt a hétszeres világbajnok kicsúszásával.

Az autó meglepően instabil volt és habár egyedi megoldást választottak a padlólemezen, mégse tudják a hátsó tengelyre érkező leszorítóerőt kiegyensúlyozni. Sok a kérdés a csapat körül, de egyelőre még óvatosan vonunk le bármilyen következtetést velük kapcsolatban.

Nyertes: AlphaTauri

A Honda motor fejlesztéseinek köszönhetően már tavaly is erősebben versenyzett a Toro Rossóból átalakuló olaszországi székhelyű csapat, amely most leigazolta az F2 tavalyi legjobb újoncát, Yuki Tsunodát. A csapat egyre jobb, a kérdés már csak az, hogy a középmezőnyben előrébb tudnak-e lépni.

Vesztes: Sebastian Vettel

A négyszeres világbajnok hat szezont követően hagyta ott a Ferrari csapatát, hogy aztán most az Aston Martin színeiben mutatkozzon be. Azonban a Mercedes váltóhibája Vetteléket is sújtotta, így mindössze 117 kört tudott teljesíteni a három nap alatt. Vettel számára nagy kihívást fog jelenteni az első nagydíj, ahol már pontokat is osztanak, márpedig ő nem vesztesnek ment az emblematikus márkához. Ennek ellenére az autó ugyanúgy erős lehet, mint tavaly.

Nyertes: McLaren

A nyertesek közé egyértelműen felkerülhet az angol csapat, akik nem csak azzal újítottak be 2021-re, hogy leigazolták Daniel Ricciardót, de a diffúzort is kivételesen innovatívan álmodták meg. Az egészről egyébként 2009 jut eszembe, amikor a Brawn GP kitalálta a duplafedeles diffúzort. A McLaren most egy egyedi dolgot talált ki, amivel egy stabil autót tudtak létrehozni, sőt, sikeresen installálták a Mercedes erőforrásait is. Ezzel a lendülettel 2022-től mindenképpen előre léphetnek az élmezőnybe.

  • Címkék:
  • F1