A Forma-1 mezőnye az autóbemutatókat követően megkezdte 2021-es idényt Bahreinben, azon belül is a tesztelés. Az arab állam hét év után látja ismét vendégül a Száguldó Cirkusz csapatait teszt alkalmából, sőt, 2010 után ismét szezonnyitót is rendezhet.

Sebastian Vettel az Aston Martinban menet közben

A motorsport királykategóriájának háza táján mindenki abban bízik, hogy többet nem kezdődik olyan kaotikusan a szezon, mint tavaly. Akkor gyakorlatilag az utolsó utáni pillanatban sikerült csak törölni az Ausztrál Nagydíjat, amelyet követően a szezon csak július elején indulhatott el.

Most viszont felkészülten, egy jól kialakított rendszerrel vág neki a mezőny az idénynek. A csapatok már a hét közepén megérkeztek Bahreinbe, ahol egyébként felajánlották a mezőnynek, hogy vállalják a csapattagok beoltását, amit egyelőre csak egyes csapatok igényeltek, többek között a Ferrari is.

A Haas 2021-es konstrukciója menet közben Mick Schumacherrel a volánnál

Az istállók felkészültek, és habár a Ferrari és az Aston Martin filmforgatási célból már tegnap megjáratta az új konstrukciót, ma reggel az egy gyors 2021-es Haas leleplezést követően elindult a valódi száguldás.

A Haas 2021-es konstrukciója menet közben Mick Schumacherrel a volánnál

A bahreini teszt beosztás (péntek – szombat – vasárnap)

  • Mercedes: Bottas/Hamilton – Hamilton/Bottas – Bottas/Hamilton
  • Red Bull: Verstappen – Perez – Perez/Verstappen
  • McLaren: Ricciardo/Norris – Ricciardo/Norris – Norris/Ricciardo
  • Aston Martin: Vettel/Stroll – Vettel/Stroll – Stroll/Vettel
  • Alpine F1 Team: Ocon – Alonso – Ocon/Alonso
  • Ferrari: Leclerc/Sainz – Sainz/Leclerc – Leclerc/Sainz
  • AlphaTauri: Gasly/Tsunoda – Tsunoda/Gasly – Gasly/Tsunoda
  • Alfa Romeo: Räikkönen/Giovinazzi – Giovinazzi – Räikkönen
  • Haas: Schumacher/Mazepin – Mazepin/Schumacher – Schumacher/Mazepin
  • Williams: Nissany – Latifi – Russell

A teszt lebonyolítása

Sokak számára furcsa lehet, hogy csak három napos a tesztelés. Mindez azért van így, mivel az FIA, azaz a Nemzetközi Automobil Szövetség számos költségcsökkentési döntést hozott meg. Ilyen például az is, hogy a csapatok nagyrészt a 2020-as autókat hozták tovább erre az idényre, csak kismértékben átalakítva, amiből következik, hogy nagyrészt már ismerik a konstrukciókat.

Tíz évvel ezelőtt még akár 15 nap is adott volt tesztelésre, ez a szám azonban tavaly hatra, most pedig háromra csökkent.

A versenyzők a szezon rajt előtti fotózáson szemből, előtérben Hamilton

A teszt körülményei

Helyi idő szerint 10 órától egészen 19 óráig teszteltek, s így lesz ez szombaton és vasárnap is. Mindez azt jelenti, hogy a hőmérsékleti ingadozás egész széles intervallumában megismerhetik a csapatok és a pilóták autóik viselkedését. Mi több, estére a nap is lemegy, így villanyfényes körülmények között is nyílik lehetőség a tesztelésre.

Hamilton a Mercedesszel háttérben Verstappen a Red Bullal

Az első nap – akadozó Mercedes és Ferrari gépezet, gyors Verstappen és Ricciardo, valamint egy megbízható AlphaTauri

Az első napon a legfontosabb mindenki számára az akklimatizáció volt, főleg azoknak a versenyzőknek, akik csapatot váltottak, az újoncoknak és a visszatérőknek. Az autók rendszereit ilyenkor ellenőrzik szinte csavarról csavarra, teljesítve az első installációs köröket és az első hosszabb etapokat.

Daniel Ricciardo és a McLaren menet közben

Nem sokan számítottak arra, hogy az első meghibásodó autó 2021-ben a Mercedes lesz. A főként feketében pompázó “Ezüst Nyilak” a délelőtt folyamán mindössze hat kört tudtak megtenni. Délután valamivel többet sikerült menniük, Hamilton révén 42 körrel lett több ez a szám, de ez a hibrid érában így is a legkevesebb kör, amit megtett a csapat az első teszt napokon hét év alatt.

a Mercedes 2021-es autója teszt közben

Ricciardo hamar alkalmazkodott a McLarenhez, Vettel pedig egy boxutca végi megállást kivéve szintén nagyon jól ment. A Red Bull volt a legmegbízhatóbb és a legszorgalmasabb Verstappennel a volánnál, aki a nap végére összesen 139 kört teljesített.

Verstappen és a Red Bull menet közben Bahreinben

Jól sikerült Mick Schumacher debütálása is a Haas színeiben. A kezdeti nehézségek ellenére is egy viszonylag jó napot teljesített az amerikai csapat. A Ferrariban bemutatkozó Carlos Sainznak és Leclercnek sikerült sok kilométert pakolnia az autóba, ők 100 körnél is többet tettek meg egy leállással.

Charles Leclerc a Ferrarival menet közben oldalról

A Forma-1-es tesztelést jelentősen megnehezítette, hogy az ebédszünet után homokvihar érte el a pályát. Némi idő elteltével tisztulni kezdtek a körülmények, de a homok továbbra is a pályán maradt, így elképesztő látvány volt az, hogy nem esőfüggöny volt az autók mögött, hanem homokfelhő.

Max Verstappen a Red Bull Hondával a célegyenesben

Bahrein teszt – 1. nap – Végeredmény

  1. Max Verstappen - Red Bull - 1:30,674 - 139 kör   
  2. Lando Norris - McLaren 1:30,889 - 46 kör
  3. Esteban Ocon - Alpine   1:31,146 - 129 kör
  4. Lance Stroll - Aston Martin - 1:31,782 - 46 kör
  5. Carlos Sainz – Ferrari - 1:31,919 - 57 kör
  6. Antonio Giovinazzi - Alfa Romeo - 1:31,945 - 68 kör
  7. Daniel Ricciardo – McLaren - 1:32,203 - 45 kör
  8. Pierre Gasly - Alpha Tauri - 1:32,231 - 74 kör        
  9. Cunoda Juki - Alpha Tauri - 1:32,727 - 37 kör              
  10. Lewis Hamilton – Mercedes - 1:32,912 - 42 kör
  11. Charles Leclerc – Ferrari - 1:33,242 - 59 kör
  12. Kimi Räikkönen - Alfa Romeo - 1:33,320 - 63 kör
  13. Sebastian Vettel - Aston Martin - 1:33,742 - 51 kör
  14. Roy Nissany – Williams - 1:34,789 - 83 kör
  15. Nyikita Mazepin – Haas - 1:34,798 - 70 kör
  16. Mick Schumacher – Haas - 1:35,127 - 15 kör
  17. Valtteri Bottas – Mercedes - 1:36,850 - 6 kör